Dubbele bass op kick pad

Gestart door Arnold vd zee, okt 26, 2020, 10:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Arnold vd zee

Hallo,
Ik heb sinds kort mijn drummen na 16 jaar weer opgepakt.. Nu heb ik een elektronisch drumstel gekocht maar de kickpad pakt de kick alleen als de klopper het midden van de pad raakt.
Maar ik speel met een dubbel bass pedaal en dus word de kick niet goed genoeg getriggered.
Ik kan niet meer pads aansluiten.. Mijn vraag is :
Zijn er betaalbare kick pads speciaal voor dubbele bass pedalen?? Kon ze niet vinden online.
Of zou ik het snoer van de kickpad kunnen splitten zodat ik een extra los kick pad aan kan sluiten op dezelfde aansluiting?
Wie heeft een idee hoe ik dit op kan lossen??
Mvg arnold

Wichert

Gebruik zelf een Yamaha Kick Pad KP100. Prijzig, maar perfect werkend. Althans, dat is mijn ervaring!

Wichert

Maar wellicht speel je op Roland?

EcoR

Afhankelijk van het merk kun je vaak ook de gevoeligheid van de kickpad instellen. Hogere gevoeligheid --> Betere registratie bij 2 kloppers. Vervolgens het volume weer wat omlaag en je kan met vrijwel iedere kickpad prima met doublebass spelen.

Arnold vd zee

Bedankt voor de reacties.. Heb uiteindelijk een grotere kick pad bestelt waarbij word gezegd dat er een dubbel pedaal op kan en beide kloppers goed worden opgepakt...
Heb een vrij simpel goedkoop drumstel omdat ik eerst wil gaan kijken of ik het wel vaak genoeg ga gebruiken.. Als dat zo is ga ik cker iets anders aanschaffen

Otje

#5
nov 03, 2020, 14:59 Last Edit: nov 03, 2020, 15:05 by Otje
Arnold..= 't drumstel vrij goedkoop & simpel. Tja heeft daardoor misschien minder 'Attack'. Een 2de bas drum is wellicht ook een uitkomst. Probeer en experimenteer. wees creatief . Wie weet., probeer wat  met wat eigen ideeĆ©n. "Who knows"?  Zelfs nu ik al weer jaren drum probeer ik zo nu en dan wat anders . En levert het iig wat nieuwe info. Bevalt het; "surprise , surprise. Is 't nix, dan heb ik het iig geprobeerd en ben ik/jij een ervaring rijker & een illusie armer. "So watt'?
 Oja  Betaalbare kickpads. Ik weet niet je budget, maar uhh ik vind ze bij de gerenommeerde merken erg, zeg maar gerust veel te duur..  .

Omhoog