Welke (2e hands) e-kit, budget EUR 400

Gestart door vandeflosch, nov 28, 2011, 20:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

vandeflosch

nov 28, 2011, 20:09 Last Edit: dec 09, 2011, 19:06 by paQ
Hoi,

Ik zoek een elektronisch drumstel om op een externe locatie te plaatsen. Ik dacht aan iets heel basic en heel goedkoop. Ik ga immers nog altijd meer thuis repeteren dan op die externe locatie, maar als ik er dan is een paar dagen ben, wil ik nog steeds kunnen drummen.

wie heeft  er zoiets en helpt mij voort? :) Ik heb nog wel enkele maanden de tijd hoor...

drum1964

Zoek een tweedehands roland TD 3 of TD 6. :)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

GCN

of een Yamaha DTXPress I (of II / III / IV), dat hangt van je budget af. Ik heb in mijn "studenten"kamer in Amsterdam een dergelijke kit staan waar ik op kan repeteren, speelgevoel is wel veel minder dan een echte maar ja, budget liet niet meer toe en kan er nog best met plezier op spelen en repeteren. Maar met 1 drumstel in de berging 2 meter verderop en een ander drumstel in de repetitieruimte voelt het toch een beetje minimaal aan om het zo te zeggen. Als je op de externe locatie herrie kan/mag maken zou ik een tweedehands akoestische kit kopen eerlijk gezegd.

oja, ik heb hem ongeveer een jaar geleden gekocht (2de hands), heb er toen 300 euro voor betaald. Mijn model is al wel oud, zal dus niet veel goedkoper of duurder zijn geworden.

vandeflosch

Ik kan helaas geen kabaal maken: vandaar elektronisch :)

Misschien handig dat ik mijn budget zeg: 400 € max...

Ik had al gedacht aan zoiets van fame van 250€ maar ik vrees wanneer ik erop ga spelen het me niet gaat bevallen... ?

Anserini


Misschien handig dat ik mijn budget zeg: 400 € max...

Ik had al gedacht aan zoiets van fame van 250€ maar ik vrees wanneer ik erop ga spelen het me niet gaat bevallen... ?
Waarschijnlijk gaat het op een gegeven moment wel omvallen. Voor dat budget zou ik zeker tweedehands gaan kijken.

vandeflosch

en bij welke merken en reeksen komen jullie dan uit? Ik heb totaal geen ervaring met E-drums  :P
en op welke sites kijken jullie vaak voor 2e-hands materiaal? (ben uit vlaanderen)

drum1964

Ben ook van vlaanderen, en kijk veel op KAPAZA naar tweedehands drumspullen.
Op tweedehands.be kan je ook wel wat vinden. Op ebay ook natuurlijk.

Ik herhaal mijn vorige post ga op zoek naar een Roland TD 3. Ik denk niet dat je een betere prijs-kwaliteit kit gaat vinden.

Koop geen Fame of andere brol, daar krijg je toch spijt van.

SUC6

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

vandeflosch

ok bedankt ! ik ga direct al eens kijken :)

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

vandeflosch


drum1964

Het zal waarschijnlijk iets beter zijn dan de E-kits van FAME of MILLENIUM maar veel beter zijn ze zeker niet.

Je kan voor een budget van 400 € toch beter rondkijken voor een E-drum van een beter merk zoals
Yamaha of Roland.
Dan heb je meer waar voor je geld, en krijg je bij verkoop uiteindelijk ook meer geld terug.

Een Roland TD 3 of TD 6 of een Yamaha DTXpress zijn oerdegelijk.

Ik ben een beetje van het principe dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is, E-drums kosten nu eenmaal veel geld.

Bij een kleiner budget zou ik voor een tweedehands gaan, of nog een beetje doorsparen .
Sinterklaas en de kerstman staan al om de hoek, en als je héél braaf bent geweest.......... ;)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

paQ

Dit topic heft nog weinig advertentiewaarde...

Ik schop hem naar E-drum & titlefix

vandeflosch


Het zal waarschijnlijk iets beter zijn dan de E-kits van FAME of MILLENIUM maar veel beter zijn ze zeker niet.

Je kan voor een budget van 400 € toch beter rondkijken voor een E-drum van een beter merk zoals
Yamaha of Roland.
Dan heb je meer waar voor je geld, en krijg je bij verkoop uiteindelijk ook meer geld terug.

Een Roland TD 3 of TD 6 of een Yamaha DTXpress zijn oerdegelijk.

Ik ben een beetje van het principe dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is, E-drums kosten nu eenmaal veel geld.

Bij een kleiner budget zou ik voor een tweedehands gaan, of nog een beetje doorsparen .
Sinterklaas en de kerstman staan al om de hoek, en als je héél braaf bent geweest.......... ;)


Kga men best doen ! :) bedankt hé; (+1) verdiend !

piebe

Ik heb zelf een TD-4 die ietsje duurder is maar oer- en oer degelijk, ja, een flinke jongen die hem stukslaat.

vandeflosch


Ik heb zelf een TD-4 die ietsje duurder is maar oer- en oer degelijk, ja, een flinke jongen die hem stukslaat.

en heb je hem 1e of 2e hands gekocht? en voor welke prijs?

NathanR

De Alesis DM 6 kan ik sterk afraden, de triggers werken niet erg top (de bovenkant van de snare  werkt niet heel goed, dus moet ik hem standaard schuin houden zodat ik alleen maar rimshots sla)
De cymbalpads gaan ook snel kapot!

Leceur

Kijk eens op www.marktplaats.nl. Heb hier al even een zoek opdracht voor DTXPRESS voor je:
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?stop_force_description_search=1&from_searchbox_advanced=1&q=dtxpress&g=0&qsf=0&postcode=2728GG&distance=&search.x=0&search.y=0
Heb zelf een DTXpress 3 gehad en voor onder de 400 Euro zijn die te krijgen en echt goed als 2de kit.
TD-20 exp. | MDS-9 | VH-11 | CY-12C (2) | CY-13R | Yamaha PCY-13SC | PD-125 | PD-85 (3) | KD-9 | Gibraltar Kick | Mapex HH-Stand | Basix seat | VExpressions | 3 x PD8 Pads

Daqura

Hallo mensen ik ben opzoek naar een e-kit aangezien de buurt het zat word om elke dag weer een drum te kunnen horen in een straal van een paar honderd meter. Ik heb even zitten kijken en heb gezocht naar recensies alleen heb ik die niet kunnen vinden. Wat ik wou vragen:


Met welk merk zou ik een goede aankoop doen voor ongeveer tussen de 300-500 euro. (het hoeft niet de hoogste kwaliteit te zijn alleen ik wil wel iets degelijks voor mn geld)

Wat ik tot nu toe heb gezien zijn:

CLXmusic Fusion 710, ik ben zelf nog niet bekend met dit merk dus zou iemand daar meer over kunnen vertellen? Is het bijvoorbeeld wel aardig, of zou ik toch echt voor iets als pearl of roland moeten gaan? En is dat dan haalbaar in mijn budget? Ik heb al wat van pearl gezien maar zag alleen maar 1000 euro of meer kits.

Als jullie misschien nog meer suggesties hebben zijn die altijd welkom!

Dribbel

Kijk eens op marktplaats iod staat vast wel iets tussen wat degelijk is en voor de prijs....
Yamaha recording & sabian

vandeflosch


Kijk eens op www.marktplaats.nl. Heb hier al even een zoek opdracht voor DTXPRESS voor je:
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?stop_force_description_search=1&from_searchbox_advanced=1&q=dtxpress&g=0&qsf=0&postcode=2728GG&distance=&search.x=0&search.y=0
Heb zelf een DTXpress 3 gehad en voor onder de 400 Euro zijn die te krijgen en echt goed als 2de kit.


ok bedankt ! ik ga echter pas na januari (examens) beginnen zoeken :-)

leeqnl


Hallo mensen ik ben opzoek naar een e-kit aangezien de buurt het zat word om elke dag weer een drum te kunnen horen in een straal van een paar honderd meter. Ik heb even zitten kijken en heb gezocht naar recensies alleen heb ik die niet kunnen vinden. ......


Zelf zou ik voor een 2e hands Roland of Yamaha gaan. Hierbij weet je gewoon dat de kwaliteit goed is (en blijft).

Technobeat


De Alesis DM 6 kan ik sterk afraden, de triggers werken niet erg top (de bovenkant van de snare  werkt niet heel goed, dus moet ik hem standaard schuin houden zodat ik alleen maar rimshots sla)
De cymbalpads gaan ook snel kapot!


ik wist niet dat jij ook een E-kit had , wél dat er 2 A-kits in huize Reinds staan .
van waar de aanschaf van de Alesis ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

piebe

#22
dec 13, 2011, 20:24 Last Edit: dec 13, 2011, 20:27 by piebe

en heb je hem 1e of 2e hands gekocht? en voor welke prijs?

Die TD-4k heb ik nieuw gekocht voor 899 euro en ik weet dat het wat buiten je budget is maar wat mij betreft is hij echt zijn centen waard. Als ik je een tip mag geven: spaar even door en doe een aankoop waar je later geen spijt van hebt.

Er staat er nu een op marktplaats voor 650 euro, dezelfde als die ik ook heb.

vandeflosch


Die TD-4k heb ik nieuw gekocht voor 899 euro en ik weet dat het wat buiten je budget is maar wat mij betreft is hij echt zijn centen waard. Als ik je een tip mag geven: spaar even door en doe een aankoop waar je later geen spijt van hebt.

Er staat er nu een op marktplaats voor 650 euro, dezelfde als die ik ook heb.

deze wijze raad precies toch maar in het achterhoofd houden :)

Technobeat


Voordeel van een nieuwe ( Roland ) is dat je 2 jaar garantie op je set hebt , en tweede hands krijg je garantie tot de deur .
Een E-kit is gevoeliger voor defecten ( module - pads - kabels etc. ) , ga je alsnog voor een gebruikt exemplaar test je eventuele aankoop dan uitvoerig en controleer de bevstigingspunten van de pads of er geen dolgedraaide (vleugel)moeren aanwezig zijn .

Zelf heb ik voor de eerste optie gekozen vorig jaar , een gloedje nieuwe dus .
En tot nu toe bevalt mijn TD9KX nog steeds prima.
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog