Pakje boter

Gestart door Jazz, jun 05, 2019, 15:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

jun 05, 2019, 15:05 Last Edit: jun 05, 2019, 15:11 by Jazz
Mijn a-drumstel staat op zolder waar t bij hogere temp.ook behoorlijk warm wordt.
Met 2 ventilatoren is t momenteel goed te doen. Ik was n week niet op zolder geweest en
Had me daar gesetteld met van alles om me heen. Sla op m'n tom;;;PLofffff. Alsof ik
op iets blubberachtigs sloeg. Bleek dat alles even opnieuw gestemd moest worden
Wist niet dat t allemaal losser ging zitten.
Tegen de stof heb ik wel n laken om erover te doen maar tegen de warmte.........
There is no music without jazz

drfill

yep..  in NL heb je zo > 5 °C temp verschil in een paar dagen.. (op of neer)
dus ik stem soms 3x per week bij.. 10,12 tom en snare..  bij floors valt het minder snel op..
toms worden soms net 'vals' ..
dus bijv. lug-locks of spin tight rods zijn wel leuk, maar in sommige gevallen heb je
er niks aan (als je vellen uitzetten of krimpen..)

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Hoop dat er geen hittegolf komt
There is no music without jazz

kaboemba

Ik zal wel een bijzonder drumstel hebben of drumstellen maar ik pas echt zelden of nooit de spanning aan en merk ook weinig verschil, warm of koud.

drfill

jij drumt toch electronisch  :+     mijn drumhok heeft een houten wand van 5 cm dik..
dus ik merk temperatuur gelijk, idd..   als je altijd in een ruimte van ± 20 °C zit niet natuurlijk..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Ik heb in 1 van de bovenkamers mn e-drum. Nergens last van.
Mijn a-drum staat op zolder
There is no music without jazz

kaboemba

Nee hoor niet alleen elektronisch, live heeft akoestisch toch nog steeds de voorkeur, daar waar het kan.
Pas nog optreden buiten vol in de zon, ik zou niet kunnen zeggen dat ik een wezenlijk verschil merkte in de vellen.

kaboemba

Overigens maakt het geen reet uit of het a of e kit is daar zou je het net zo goed moeten merken, misschien zelfs wel meer.

Jazz

Op zolder kan het het oplopen tot 35 graden als t zo fffff....heet is.
Misschien is mn drumstel niet zo'n kwalitatief goede als die van jou.
There is no music without jazz

drfill

yep.. ik blijf erbij dat niet veel drummers hier weten wat het is om te drummen bij 5, of bij 10, of bij 15, of bij 20, of 25 °C
te drummen.. -bij 30 is het niet meer leuk-   en wat dat doet met sound (en feel) ..  en moet ik dat dan ontkennen ?
(kaboemba) maar kom een keer jammen,  ik heb nu 2 drumstellen staan, kunnen we samen spelen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Ook ik zeg niet dat het verschil er niet is, maar ik merk er niet veel van, in zijn geheel zal het drumstel wat lager gestemd zijn.
Maar mij stoort het kennelijk niet.
Waarom zouden niet veel drummers hier dat weten, ander weer in jouw deel van Nederland ?

drfill

omdat ik het meest ongeisoleerde hok heb..  ik zit net droog en uit de wind ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Bij die hitte, als ik n week daar niets gedaan heb is t niet "n beetje lager" het is
echt n BOFFFFF. De floortom kan t blijkbaar beter hebben.
There is no music without jazz

kaboemba

Hmm okee.
Floortom heeft waarschijnlijk al een veel lagere spanning op het vel waardoor het er minder rek in komt.
Lijkt mij logisch, des te meer spanning des groter het uitgerekt wordt, als je hard trekt aan een elastiek gaat die verder uit dan wanneer je zacht trekt.

Omhoog