Remo Sub Muffl Bass drum system

Gestart door animal, feb 04, 2019, 13:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Dit lijkt me interessant, ik kan niet direct vinden hoe (eenvoudig?) het geplaatst kan worden, maar zo kun je van relatief goedkope vellen (single ply) een E-mad variant maken, mits het systeem voor hergebruik geschikt is natuurlijk.


drfill

cool.. het lijkt tussen de hoop en een vel geklemd te worden.. (5.00min)
https://www.youtube.com/watch?v=H5nX2dJuvps&t=4m16s
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

cool.. het lijkt tussen de hoop en een vel geklemd te worden.. (5.00min)
Dat hoop ik wel  ;)

kaboemba

Gewoon een extra dekentje in de bass of wat dan ook, kost niks (en ik vrees dat dit toch wel meer dan 2 tientjes gaat kosten).

animal

Mijn ervaring met een vergelijkbare wijze van dempen (de e-mad) is dat dat een stuk 'vetter' klinkt dan een dekentje.
En de hond moet toch ook ergens op liggen.

musiqman

Je slaat niet meteen je hele kick dood met een kussentje, welke ook nog eens een wisselend effect kan hebben. En het kan je  geld schelen.Als je een goedkoper kick vel koopt en deze al hebt. Tel daarbij de mogelijkheid tot hergebruik.

Slimme zet.

Robert-Jan

#6
feb 04, 2019, 20:55 Last Edit: feb 04, 2019, 20:58 by Robert-Jan
Dit lijkt me interessant, ik kan niet direct vinden hoe (eenvoudig?) het geplaatst kan worden,
Eerst de 4 foampjes op het vel, dan de plastic rand erover en dan komt de hoop op de plastic rand..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

Qua geld schelen:
De 20 inch versie gaat 33,- kosten
Een remo amb  kost 30,-
Een emad is 47,-

Dus als het drie basdrumvellen vol kan houden dan ben je 14,- goedkoper uit ten opzichte van emad's.
Het voordeel zit 'mdus vooral in de keuzevrijheid van het vel en iets grotere variatie van demping.
(Emad heeft twee ringen in verschillende dikte)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#8
feb 04, 2019, 23:04 Last Edit: feb 04, 2019, 23:10 by animal
Eerst de 4 foampjes op het vel, dan de plastic rand erover en dan komt de hoop op de plastic rand..
Goed dat je dat hebt gevonden  :Y
Maar het is dus duidelijk voor meervoudig gebruik. Ik heb een behoorlijk aantal enkellaags basdrum vellen liggen die het bij nader inzien toch niet bleken te zijn, die bevallen misschien nu wel.

kaboemba

Maar wat is het doel nu precies, dempen om een droge kick te krijgen of dempen om minder geluid te krijgen en er een trigger op te hebben voor een e-kit ?

Paul

Maar wat is het doel nu precies, dempen om een droge kick te krijgen of dempen om minder geluid te krijgen en er een trigger op te hebben voor een e-kit ?
Niet alles gaat om e-kits  :F
Het doel is een korte, vette punch krijgen door het vel licht te dempen. Hetzelfde idee als een Emad, het Evans kussentje, T-shirt tegen het vel, kussen in de bass etc.

animal

Ik weet, ik verval in herhaling, maar ik blijf toch zeggen dat je de e-mad 'te kort doet' door deze rechtstreeks als 'hetzelfde' af te doen als het Evans-kussentje, T-shirt, kussen, deken etc.etc.
De E-mad heeft naast demping ook op de sound een grotere impact dan andere genoemde 'hulpmiddelen', zelfs minder goed of diep klinkende bas drums krijgen er een 'dimensie' bij zodra er een e-mad op wordt gelegd. Dit voordeel is tevens het nadeel van de e-mad, je verliest er de eigen/specifieke sound van de drums enigszins mee.

drfill

mee eens, je veranderd direct de attack/ sustain van de bassdrum op het vel,
dit is anders als 'iets in de ketel stoppen' ..dan heb je de attack al gehad..
ook een kussen tegen vel leggen, is niet hetzelfde.. (dempt ook de ketel..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Paul

Ik weet, ik verval in herhaling, maar ik blijf toch zeggen dat je de e-mad 'te kort doet' door deze rechtstreeks als 'hetzelfde' af te doen als het Evans-kussentje, T-shirt, kussen, deken etc.etc.
Natuurlijk verschillen die methodes van elkaar ;). Ik heb ze voor het gemak bij elkaar gegooid als klanktechnische middelen. Niet om, zoals kaboemba voorstelde, de ketel te dempen zodat er triggers op kunnen.

kaboemba

Klopt Paul ik wist het niet omdat ik ook Emad las, ik kende die niet dus dan je E van electronic.
Ik gebruik zelf de aquarian wat volgens mij hetzelfde is.
Ben het wel met animal eens dat deze meer doen dan dempen, bevalt mij in ieder geval superrrrrrrrrrrrr.

En weer terug naar het echte werk E-drums ghehehehehe


Omhoog