Voorstellen en bouwplannen

Gestart door VaalDrums, jan 27, 2019, 18:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

VaalDrums

Hallo allemaal!

Allereerst wil ik me graag voorstellen:
Ik ben Valentijn, 33 jaar, getrouwd en vader van een dochtertje van net 6 maanden.
Ik ben ex-drummer van de punkbands The Enorme Vleeshaken en VLAP en invaldrummer bij Hypnoisers,
Ik was de drummer van de Nijmeegse ska-band Skandaal en ben momenteel bezig met een prog/fusion project.
Ik speel momenteel op een aangepaste Mapex Rebel Monster kit.
Mijn muzieksmaak loopt uiteen van deathmetal tot klassiek en van punk tot jazz en pop.
Het enige waar ik niks mee heb is de hedendaagse nederlandse 'hiphop'.
Eén van mijn voorbeelden is Martin Skaroupka. Niet om zijn snelheid, wel om zijn creativiteit.


Zo, genoeg over mij.
Nu het volgende:

Ik heb met mijn vrouw een overeenstemming bereikt en ga begin maart beginnen aan de bouw van een drumhok in de garage.
De garage is enkelsteens, vrijstaand en niet geïsoleerd.
In deze garage wil ik een 'kamer-in-kamer' (eigenlijk dus kamer-in-garage) bouwen.

De wanden en het plafond zal gaan bestaan uit (van buiten naar binnen):
Gipsplaat - gipsplaat - MDFplaat -steenwol/isolatieplaat - gipsplaat - MDFplaat.
Uiteraard worden alle naden dicht gekit en komt er een geïsoleerde deur in.
Het meeste materiaal komt bij mijn schoonvader vandaan, die heeft een drumbooth die ik kan demonteren. Wat ik aan isolatieplaat wat daaruit komt tekort kom vul ik aan met steenwol.
De ventilatie-unit is nog in ontwerp.

Al met al zijn de tekeningen al aardig gevorderd, maar één ding kom ik niet uit: de vloer.
Het is een vrijstaande garage met betonnen vloer met daarop keramische tegels.
Mijn eerste plan was om de hele kamer los te koppelen van alles en het hele gevaarte dus op rubber te zetten, maar is dit wel nodig?
Beton=massa, dus mijns inziens zou het ook voldoen om het hele ding aan de vloer te verankeren (uiteraard wel isolatieplaat en MDF op de vloer.)
Ik denk als de vloer van de kamer compleet 'zwevend' is, kan dit gaan resoneren. Een soort enorme bassdrum ;)

Wat is jullie idee hierover?
Of heeft iemand dit al gebouwd?

Ik ben heel benieuwd!

Alvast dank, vragen en suggesties altijd welkom!
-- Love KungFu Life --

hjs

Maar dan hou je dus contact geluid als je hem niet loskoppeld van de vloer.

djska

Maar dan hou je dus contact geluid als je hem niet loskoppeld van de vloer.

Welk contactgeluid? Het is een vrijstaande garage.

Paul

Welk contactgeluid? Het is een vrijstaande garage.
Het idee van geluidsisolatie is de trillingsenergie opnemen (dempt), en dat kan alleen met een combinatie van 1) trillingsabsorberend materiaal en 2) zorgen dat de trillingen in dat materiaal komen en niet ergens anders weg kunnen.

Als de cabine direct op de vloer staat is dat een geluidslek. Trillingen lekken via de vloer en de buitenmuren van de garage weg, wat er voor zorgt dat het drummen buiten het schuurtje nog prima hoorbaar is. Zo simpel is het naar mijn weten.
Beton is zwaar en dempt lage frequenties, maar zolang het verbonden is zal het trillingen ook goed doorgeven.

De constructie wordt wel gemakkelijker in een vrijstaande garage; door het ontbreken van een directe verbinding is contactgeluid naar de woning of buren is geen punt. Maar in de zomer willen zijn familie en buren waarschijnlijk rustig buiten kunnen zitten zonder het drummen te horen.

Waarschijnlijk kan je het wel af met minder zware vloerconstructie. Ik zou wel iets van een zwevende vloer proberen, al is het maar omdat de wanden en vloer dan beter op elkaar aan te sluiten zijn, om daar geluidslekken te voorkomen.

Dreamdrummer

Ik ga eind dit jaar een soort gelijk project beginnen.
We krijgen 2 augustus de sleutels van ons nieuwe huis.
In die tuin staat een flinke schuur van 6mx3m. Hierin wil ik een drumhok maken.
De schuur zelf is dubbelsteens en geïsoleerd. Maar uiteraard niet geluid-proof.
Dus daar zit nog wel een uitdaging!
Duurt nog ff, maar zie er wel naar uit! :-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

VaalDrums

Dank voor jullie meedenken!
Op de facebookgroep Drummers 2.0 heb ik inmiddels ook heel wat tips (en wat tekeningen) gekregen.

Back to the drawing board!
-- Love KungFu Life --

Omhoog