Hoor jij het verschil tussen goedkope en (veel) duurdere drums

Gestart door animal, jan 22, 2019, 15:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

jan 22, 2019, 15:16 Last Edit: jan 22, 2019, 16:50 by animal


Ik vind het verschil eigenlijk best wel groot (met name bij de snare), iig groter dan ik bij uitversterkte drums had verwacht.
Ik vind de duurdere kit echt een stuk beter klinken, zeker in het 'Drums only' gedeelte valt dat op, meer body en toon. Of het het prijsverschil waard is moet eenieder voor zichzelf beoordelen.


Maar het kan natuurlijk ook aan de vellen liggen. :+

Paul

Maar het kan natuurlijk ook aan de vellen liggen. :+
Daar heeft hij inderdaad niets over gezegd.. :(

Mooi vergelijk om het verschil te horen. Zonder de video erbij is het verschil duidelijk te horen, zeker zonder de rest van de band erbij. De DW heeft simpelweg een veel rijker en verfijnder geluid. De snare van die Mavery is heel dun en iel, iets wat vaak wordt genoemd bij budget kits. Het verschil in bass en toms vind ik ook heel opvallend.

Die DW is 10x zo duur, maar hoeveel keer beter klinkt het dan? :+
Zoals we allemaal weten gaat de kwaliteit niet lineair met de prijs, m.a.w. richting de top kost een beetje extra geluid veel extra euro's. In zijn geval, in de studio, snap ik de investering helemaal. Zo'n kit schrijft hij gewoon af op de inkomsten en met zo'n top-set is er geen gezeur dat er geen goed drumstel staat.

Voor het vergelijk zou ik het interessant vinden om er een stevige middenklasser tussen te hebben, prijsklasse 1000-2000€, bijvoorbeeld een Gretsch Renown. Is de DW dan nog zo makkelijk te herkennen?

animal

#2
jan 22, 2019, 17:01 Last Edit: jan 22, 2019, 17:05 by animal
, bijvoorbeeld een Gretsch Renown.....
Ook een chinees ..... :+ , nou vooruit, een taiwannees 

Hammar

Ik vind dit nou niet bepaald het juiste drumwerk om écht goed te kunnen luisteren, maar de DW heeft meer body, dat is duidelijk!

Robert-Jan

Bij mij overstuurt t als een malle..?!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

#5
jan 22, 2019, 19:41 Last Edit: jan 22, 2019, 19:44 by kaboemba
Precies wat Paul zegt, een vergelijk met 1500 kit zou beter zijn.
Over de snare die klinkt inderdaad echt anders, maar dan met name anders, bovendien is het volgens mij een houten ketel en een metalen  chrome ketel.

Ik vind het verschil de investering niet waard.
Het is een beetje zoals met audiofielen heel veel meer betalen voor net iets meer, althans dat denk ik als je gaat vergelijken met een midrange kit.

dunDaan

Ja, de DW klinkt beter, maar de $600 kit klinkt IMHO echt niet slecht, zeker niet als je 'm in de mix hoort (en dat is voor de meeste drummers toch het uiteindelijke doel).
Zou ik met die $600 kit de studio in durven stappen? Absoluut!

Belangrijke opmerking die ook eerder werd aangehaald is "vellen", die kunnen het maken of breken. Een goed setje vellen kan niemand de kop kosten, dus dat is wel een vereiste.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

drfill

deze studio wel..  maar in menig demo studio hebben ze geen 3000,- mics en 1500,- pre-amps
(per mic)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog