Winter NAMM 2019

Gestart door animal, jan 17, 2019, 12:41

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Betekent dat ik straks een update krijg van Yamaha voor mijn DTX502 module?

animal

#26
jan 20, 2019, 18:08 Last Edit: jan 20, 2019, 18:25 by animal
Zou kunnen, maar verwacht het niet. Sowieso zal weinig apparatuur geupdate worden, nieuwe apparatuur zal met Midi 2.0 worden uitgerust en kunnen 'communiceren' met oudere/bestaande apparatuur dat nog met Midi 1.x is uitgevoerd, dat noemt men 'backwards compatible' . De voordelen van midi 2.0 komen dan waarschijnlijk wel te vervallen omdat oudere midi apparatuur de nieuwere en uitgebreidere commando's niet begrijpt.

Voor degene die zich er verder in willen verdiepen, kijk op. https://www.midi.org/articles-old/midi-manufacturers-association-mma-adopts-midi-capability-inquiry-midi-ci-specification

Wichert

Bedankt animal voor je uitleg :w

animal

De midi 2.0 wordt in ieder geval door een aantal grote merken ondersteund, dat is een goed teken.  :Y

With drums rolling, we can confirm that it'll be called MIDI 2.0 - the meeting to decide on that must have been pretty short - and member companies are now working together to develop prototypes based on a jointly-developed, feature-complete, draft specification. These companies include Ableton/Cycling '74, Native Instruments, Art+Logic, Bome Software, Google, imitone, Roland, ROLI, Steinberg, TouchKeys, and Yamaha.[/b]

Wichert

Ik heb al een tijdje de Yamaha DTX700 module op het oog. Dit ter vervanging van mijn DTX502. Is het dan beter om hier mee te wachten i.v.m. het midi 2.0 gebeuren?

animal

Ja, als je kunt wachten, zou ik sowieso even de NAMM 2019 (start deze week) afwachten, wie weet wat voor ander moois er wordt gepresenteerd.

Wichert


animal



Roland announces the TM-1 Module, a compact and affordable module which makes the world of hybrid drumming accessible to all.
Met de voet te bedienen.


animal



Starphonic Copper Snaredrum 7" diep

Robert-Jan

Roland announces the TM-1 Module, a compact and affordable module which makes the world of hybrid drumming accessible to all.
Met de voet te bedienen.

Ja, die hybride snap ik ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#35
jan 23, 2019, 17:00 Last Edit: jan 23, 2019, 17:04 by musiqman
Die hebben het concept ''effect pedaal voor drummers'' van de EAD ter harte genomen. Zo te zien ism met de Boss divisie.

Ben benieuwd naar een hands-on.


Robert-Jan

#36
jan 23, 2019, 18:19 Last Edit: jan 23, 2019, 20:04 by Robert-Jan
Nou volgens mij is echt anders dan wat Yamaha doet...ander prijskaartje ook €160,-
Het is een module, geen effect pedaal.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

De EAD is ook geen effect pedaal, maar het is een term die (een deel van) de lading wel dekt voor beide imo. En gezien de looks en mogelijkheden van de Roland mischien nog wel meer voor deze.

Robert-Jan

Nou ja ok, ze noemen het zelf een trigger module, maar als jij het een effectpedaal vindt prima. ;)

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Geinig die tm-1, al doen ze wel alsof je een compleet ander drumstel in kan stellen zeker in dat laatste filmpje, wat natuurlijk gelul is.
Je kan je akoestische set namelijk niet uitschakelen deuhhhhh.

Maar wel erg leuk voor net die extra claps of cowbel dingetjes.

drfill

nee toch ?  zal ik nou zwarte of chromen katrollen kiezen op mn drumset..
  https://youtu.be/YFgGsRQEt5k
 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

HEEEL oude wijn in nieuwe zakken, maar het werkt wel tot op zekere hoogte.
Het is denk wel heel erg rigide, m.a.w., het beperkt je in de verschillende stem mogelijkheden zoals, ondervel hoger of lager gestemd dan het slagvel, 'detuning' d.m.v. 'verdraaien' van 1 spanbout en ook het type vel en nog meer het merk vel (hoge kraag/lage kraag) moet aan beide kanten het liefst hetzelfde zijn, neem ik aan.
Daarnaast, ik schreef het al eerder, wij drummers zijn conventioneel, een trommel zonder lugs  :N , hoewel, zo conventioneel zijn we nou ook weer niet, anders had de trommel er anno 2019 nog steeds zo uitgezien.



Oude wijn in nieuwe zakken zei ik toch. :Y 


Robert-Jan

#42
jan 24, 2019, 14:20 Last Edit: jan 24, 2019, 14:30 by Robert-Jan
Echt ieder jaar is er wel weer een ander die zoiets doet.
En dat het niet verkoopt heeft m.i. niets met convetioneel te maken, (je zegt het vaak..ik zie het echt niet, sterker nog ik zie heel veel verschillende drummers om me heen met evenzoveel verschillende spullen en set ups) maar alles met ..het werkt niet.
Of anders gezegd, het is een oplossing voor een probleem wat er niet is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#43
jan 24, 2019, 14:43 Last Edit: jan 24, 2019, 14:51 by animal
Zit je me nou een beetje tegen te spreken??   :(

https://youtu.be/eqaBnMUoSDQ  :+

drfill

nog een 'uitvinding'  waar ik moeite heb met het nut ervan zien  (ik geloof wel in practice pads)
https://youtu.be/pVpqVsIRzgQ
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

......... het 'plaatje' is niet compleet, je hoort tevens een boek op je hoofd te leggen zodat je keurig rechtop zit/blijft zitten. :F


animal

#47
jan 24, 2019, 21:41 Last Edit: jan 24, 2019, 22:15 by animal


Op 2,23 min Heel lange gebogen cymbal-boom armen  :? edit als de boom sterk genoeg is om 1 of 2 toms te dragen zie ik toch wel toepassingsmogelijkheden  *)




Ludwig woodhoop



Tama Direct Drive

Joris

Zozo, Tama uiteindelijk ook maar aan de direct drive. Ziet er niet echt spectaculair uit.

animal

#49
jan 25, 2019, 08:38 Last Edit: jan 25, 2019, 09:51 by animal
Niet verwacht, toch gekomen.

Drumit 5 II, zelfde behuizing als Drumit 3 + wat extra uitgangen en met een ingebouwd SD-card slot.




Omhoog