Versterking e-drums kleine gig

Gestart door Heisenberg, jan 08, 2019, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Heisenberg

Hallo,

Vraagje. Ik heb als herintredende drummer een e-drumset gekocht (speel met de 2box-module) en er staan serieuze plannen op stapel om weer een band te beginnen. Ik twijfel nog tussen het live spelen op e-drums. Het lijkt me voor mijn oren wel zo comfortabel, daar ik al jaren last heb van tinnitus. De vraag is echter welke versterking ik dan ga gebruiken. Bij aanwezigheid van een PA is er geen probleem, want dan gaat de set daarover. Maar welke versterking gebruik ik in het geval van een kleine gig, bijvoorbeeld in een kroeg? Een zanginstallatie lijkt mij dan niet echt voldoende. Wellicht een monitorset die je naar het publiek toe draait? Heeft iemand hier ervaring mee?

kaboemba

Goed, ik speel al een tijdje live met een e-kit en mij bevalt de volgende oplossing het beste.
Een goed basversterker (head of combo) MET een tweeter en een D.I.

Al die speciale e-drums versterker zijn leuk maar hooguit voor thuis, vaak is het een set met een waardeloze sub en al even waardeloze topjes en afgezien van de kwaliteit is het niet te vervoeren.

Voordeel van een basversterker met d.i. is dat je dus die versterker ook prima als monitor kan gebruiken als je het bij een groter optreden via de d.i. naar de p.a. doet.

Monitoren is mijn ervaring dat die heel vaak de bass niet goed aankunnen, en een basversterker kan dat meer dan prima.

Heisenberg

Dank voor de feedback, Kaboema. Hier heb ik wat aan.

Omhoog