drum wrap, lugs, hoops voor reparatie???

Gestart door joachim, dec 01, 2011, 18:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

joachim

dec 01, 2011, 18:49 Last Edit: dec 01, 2011, 19:01 by paQ
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een shell van ludwig te kopen
om toe te voegen bij mijn ludwig green sparkle kit.
Maar Ik ben nog op zoek naar een Green Sparkle wrap, classic mini lugs en die cast hoops van Ludwig.
Waar kan ik deze onderdelen vinden (ze moeten van Ludwig zijn!) in Belgie of Nederland of Duitsland...
Trouwens is er een verschil in "kleur" tussen een green sparkle wrap dat op een ludwig tom zit en een green sparkle wrap dat je appart ergens koopt? Zijn alle wraps hetzelfde van "kleur" en blink?

Mvg
Joachim

paQ

typo uit titel ;)

harmen 18

Ik neem aan dat hij al vrij oud is, dus is de wrap niet gewoon erg verkleurd en was hij ooit wel dezelfde kleur als de nieuwe wrap?

joachim

Mijn Luwig classic maple green sparkle heb in 2011 nieuw gekocht dus die wraps zij nieuw, maar de shell die ik heb is enkel de shell (dus er zit geen wrap op, helemaal niets).

Nlz

Ik volg het ff niet. In je openingspost zeg je dat je een sheel gaat kopen, en nu heb je hem al?  8)7

Er even van uit gaande dat je hem nog niet hebt, Heb je al bij je lokale dealert gechecked of die de tom die je toe wil voegen niet bij Ludwig kan bestellen? Dan past hij als het goed is gewoon netjes bij je kit en is-ie door een prof in elkaar gezet. Diezelfde winkelier kan ongetwijfeld ook de onderdelen die je zoekt bestellen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Stokmans

www.stdrums.de --> Ze hebben we groene glitter-wraps en allerlei hoops en lugs.

Wat betreft die wrap: Ik zou voor een andere kleur gaan. De kans dat die snare gaat 'matchen' met de rest van je kit is erg klein en daarop is de kans dat je je er alleen maar aan gaat ergeren weer heel groot. Een andere kleur voorkomt dat :)

joachim

Is er dan een verschil tussen ludwig green sparkle wrap en Delmar green sparkle wrap???

joachim

Dit heb ik gevonden op het internet over Delmar wraps:

"Delmar is the industry leader in drum wraps. For over 55 years if you have looked at a Sparkle, Glass Glitter, Pearl or Oyster finish on a drum set you have seen Delmar's products. Today, Delmar is used by almost every major drum company in the world including Drum Workshop, Pearl, Tama, Ludwig, Gretsch and Sonor just to name a few."

Dries


Dit heb ik gevonden op het internet over Delmar wraps:

"Delmar is the industry leader in drum wraps. For over 55 years if you have looked at a Sparkle, Glass Glitter, Pearl or Oyster finish on a drum set you have seen Delmar's products. Today, Delmar is used by almost every major drum company in the world including Drum Workshop, Pearl, Tama, Ludwig, Gretsch and Sonor just to name a few."

Of je besteld gewoon een staaltje en je bent er uit?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paul


Is er dan een verschil tussen ludwig green sparkle wrap en Delmar green sparkle wrap???

Als Delmar voor zoveel verschillende drummerken de wraps maakt, is de kans groot dat Delmar een bepaalde wrap exclusief voor dat merk maakt. De Green Sparkle van DW is volgens mij anders dan de Green Sparkle van Ludwig.

De kans dat jij de Ludwig-sparkle krijgt als je Delmar-wrap besteld acht ik klein zo niet nul.

Fibesman

#10
dec 02, 2011, 11:21 Last Edit: dec 02, 2011, 11:27 by Tanco
Green sparkle is in princiepe overal hetzelfde hoor. Alle drummerken nemen in princiepe direct of indirect bij Delmar af. Er is ook nog green glitter. Dat is weer anders, daar zitten echte stukjes glas in verwerkt. Glittert meer en is wat dikker.

Leon

Ik zou het er nieteens op gokken en gewoon een losse tom of snare kopen van dezelfde serie in dezelfde kleur:)

joachim




Dit is de green sparkle die zij van delmar verkopen.
Is het zo verschillend?
Of ga jer echt met een "vergrootglas" moeten op zien om het verschil te kunnen zien??

paQ

nog een drumwrap adresje.
daar niks voor je?
http://www.jamminsam.com/index.php/drum-wraps.html

DrumCompany

Ondanks gedateerde topic wil ik toch even reageren en dan met name over het gebruik van de perloid wraps. Ik kan zeggen dat ik erg veel ervaring heb met het bekleden/wrappen van drums en voor het gebruik van perloid-achtige finishes is een waarschuwing vooraf op z'n plek.

Wat is perloid? Feitelijk is dit een synthetische harde kunststof laag voorzien van een toplaag in gekleurde afwerking, de uiteindelijke finish. Het materiaal wordt ook gebruikt voor bijvoorbeeld de slagplaat van een gitaar, de behuizing (afwerking) van een accordeon en voor tal van andere instrumenten waarvoor een finish het instrument zijn kleur geeft. Denk ook even aan bijvoorbeeld een plectrum, hoewel deze, door de minimale dikte redelijk flexibel te noemen is. Het materiaal bij gebruik voor drums is op zich erg stijf en hard. Dit vraagt om een specifieke behandeling wanneer je ketels er mee wil gaan bekleden en niet iedereen zal hiermee makkelijk kunnen werken.

Bedenk dat een ketel een perloid wrap redelijk op spanning zet omdat je het materiaal bovennatuurlijk buigt. Wanneer je de ketel hebt bekleed (meestal door de wrap rondom te verlijmen) staat er spanning op de plaat perloid. De ronding van de ketel (bij kleinere ketelmaat een grotere spanning) zorgt voor deze druk. Wanneer je dan de spanbokken weer op zijn plek brengt en hiervoor de gaten gaat boren is de kans erg groot dat het uitbreekt, scheurt en bij hoge spanning kan zelfs de perloid volledig losknappen, ondanks gebruik van goede lijm. Het gebruik van een charmante veiligheidsbril is sterk aan te bevelen...

Wanneer je perloid koopt voor het bekleden, koop dan kwalitatief goede. Deze laatste is vaak erg duur en voor de doe-het-zelver weer niet meteen de bedoeling. De goedkopere (Oosterse) varianten zijn het minst kwalitatief hoogwaardig.

Voor het "matchen" op een bestaande ketel; het materiaal wordt per plaat geleverd waardoor de prijs voor een ketel relatief hoog is, evenals je restmateriaal. Er blijft veel materiaal over na gebruik voor één ketel. Daarnaast is het matchen op zich haast niet te doen, altijd kleur en materiaalverschil om maar niet te spreken over het verschil in afwerking, de structuur van de finish.

Kortom, wanneer je overweegt om met perloids te gaan werken is bovenstaand het minste waar je rekening mee moet houden. Iemand zonder ervaring met dergelijke materialen (of bekleden) loopt een groot risico dat het een duurder project wordt dan gedacht; de wrap van die kleine 10 inch ketel breekt uit bij het boren van de gaten voor de spanbokken en je restmateriaal is niet voldoende om de tom opnieuw te bekleden met als gevolg dat je nieuw materiaal moet bijbestellen. Inderdaad, een complete plaat!

Bovenstaand op basis van jarenlange ervaring met bekleden en louter bedoeld als advies voor de doe-het-zelvers onder ons!
DrumCompany, een initiatief van drummers voor drummers.

Omhoog