metronoom ding

Gestart door hjs, okt 31, 2018, 12:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

hjs

Wat voor opties zijn er allemaal vwb meespelen met een clicktrack/metronoom?

dat je dus vooraf, je te spelen nummers in het juiste tempo opslaat en met één druk op de knop het juiste tempo door krijgt tijdens het spelen. (via klik of trilling om je pols of weet ik veel).

en dan betaalbaar  :+


ik kom bv de Soundbrenner Pulse tegen

kaboemba

Heb de soundbrenner, werkt best redelijk maar ik vind het niet heel fijn.

Net in een ander topic gepost:
gebruik op het moment de polynome metronoom app.
Kan je van simpele metronoom tot bijna een complete backing track mee maken en uiteraard ook te gebruiken als clicktrack.
Het heeft een dubbele metronoom, dus kan je 1 gebruiken als clicktrack/metronoom en de ander kan je b.v. bas of toetsen (ingebouwde samples) mee afspelen.
Weliswaar niet gratis, maar er kan wel heel veel mee.

Ben er nog niet heel veel mee bezig geweest maar het ziet er erg goed uit.
De gratis bibliotheek is helaas niet erg gevuld.


https://www.youtube.com/watch?v=PVA_-8EzDfI

hjs

Lijkt alleen voor ios die app  :O

De soundbrenner app ziet er ook wel goed uit

animal

#3
okt 31, 2018, 19:16 Last Edit: okt 31, 2018, 19:20 by animal
De polynome app is mij te uitgebreid (het is ook nooit goed  :') ).

Ik gebruik mijn Roland SPD-SX als clicktrack, naast de standaard mogelijkheid om de ingebouwde metronoom te gebruiken, heb ik onder de 9 beschikbare 'pads' +1 (BT1) clicktracks (in wav-formaat) in verschillende BPM's geplaatst van respectievelijk 90, 95, 100, 105, 110, 115, 120, 125, 130, 140 BPM.
Qua tempi dekt dit zeker 90% van onze setlist, het benodigde aantal BPM's wordt achter ieder nummer op mijn setlist (papier) vermeld.

Dat laatste (de vermelding bij ieder nummer) is ook handig als ik één van mijn favoriete app's gebruik 'liveBPM', werkt minder 'dwingend' dan een metronoom maar is wel een prima controle-/toetsmiddel. De app liveBPM laat je direct zien hoeveel BPM je speelt.

In het geval ik mijn Roland SPD-SX als backingtrack-apparaat inzet, wijs ik de bijbehorende clicktrack  aan 1 van de pads toe, het clicktrack geluid route ik (natuurlijk) alléén naar de koptelefoon (en dus niet naar de Master-out).

hjs

LiveBPM ga ik zeker proberen  *O*

animal

#5
okt 31, 2018, 20:35 Last Edit: okt 31, 2018, 20:38 by animal
Vind ik leuk te horen, maar let wel, liveBPM geeft dus niet het tempo aan wat je MOET spelen, maar het  tempo DAT je op dat moment speelt, dat sluit dus niet (helemaal) aan bij je vraag/wens.

Black Page

Tijdens repetities en gewoon zonder click oefenen gebruik liveBpm. Je ziet ook wanneer de gitarist trager inzet na een break etc...


Soundbrenner  heb ik weer retour verzonden. Die ik had heb ik tegen de livebpm gehouden en die bleek vreselijk instabiel.

Ik heb nu als app Stage metronome... kan je ook nummers in opslaan....

hjs

Vind ik leuk te horen, maar let wel, liveBPM geeft dus niet het tempo aan wat je MOET spelen, maar het  tempo DAT je op dat moment speelt, dat sluit dus niet (helemaal) aan bij je vraag/wens.
Nee snap ik, maar wel mooi hulp middel om eens te kijken hoe erg ik nu zwabber  :D

sixtiek

Ik heb een Soundbrenner Pulse gekocht maar ik voel 'm helemaal niet tijdens het spelen :N  en da's toch de bedoeling van het ding. Ik gebruik alleen de bijgeleverde bandjes, niet de body strap, wellicht wordt het daar beter van maar ik ga de extra investering niet doen. Binnenkort hier te vinden in het Aangeboden-forum.

kaboemba

Nou ik voel de soundbrenner prima, gewoon om de pols, of eigenlijk net voor de pols anders voelt het niet fijn met spelen.
Ik ga stage metronome ook even bekijken

Black Page

Gebruik je ook liveBpm? Ben benieuwd of die van jou stabiel is... die van mij fluctueerde onregelmatig +/- 4 bpm.

animal

LiveBPM werkt bij mij, op een al wat gedateerde iPad, uiterst stabiel, maar je bedoelt waarschijnlijk 'accuraat' en dat is ook het geval.

Ik heb net even een metronoom (een app op de iPhone) naast de liveBPM gehouden en het verschil tussen liveBPM en de metronoom bedraagt rond de +/- 0,02 BPM, verwaarloosbaar dus.

Hoe heb jij de afwijking van +/-4 BPM vastgesteld?

Black Page

Oh ik was niet helemaal duidelijk.... Het ging om de soundbrenner die instabiel was

kaboemba

Ik merkte ook dat de soundbrenner instabiel is, althans op een android op een ios werkt het prima.

Omhoog