Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Dezain

Ik zou voor de gretsch gaan.. Met goede vellen klinkt die gretsch echt als een hogere lijn van gretsch.. Mag ik natuurlijk eigenlijk niet zeggen.. Maar ben ook wel erg fan van gretsch in het algemeen..
Experience is the name people give to their mistakes.

NathanR

De Silverstar heb ik vaak mogen klaarzetten/stemmen bij mijn vorige werkgever en ik vond dat echt een lekker setje, zowel om te stemmen als de degelijkheid van hardware.


Fibesman

#777
jul 04, 2013, 13:39 Last Edit: jul 04, 2013, 15:25 by Fibesman
Ik zou deze nemen: http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0&ARTNR=385349
Ik heb deze set indertijd getest voor de SWK en het zijn heel mooie ketels van echt goed hout met uitzonderlijk mooie ronde edges.. Deze klinkt echt warmer dan een silverstar of meridian Birch.
De statieven zijn iets minder belangrijk en die zou ik gewoon tweedehands of goedkopere nieuwe kopen. Als je een compleet hardwarepaket koop ben je stukken goedkoper uit. Zolang je er geen toms aan hangt voldoet vrijwel iedere stand.
Als je geduld hebt kun je op Marktplaats topdrums vinden voor dit soort prijzen, je merkt wel dat mensen nu fusionsetjes proberen te verkopen dus sets met 16" floortoms zijn wat lastiger maar de aanhouder wint.

Headshrinker

[...] http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0&ARTNR=385349 [...] Als je een compleet hardwarepaket koop ben je stukken goedkoper uit. [...]


Bij dezelfde toko krijg je er voor 100 Euro extra een hardware-pakket bij uit de Yamaha 7-serie... Geen slechte deal, inderdaad.

Luc

#779
jul 06, 2013, 16:46 Last Edit: jul 06, 2013, 16:56 by Luc
Omdat ik met mijn band steeds actiever ga optreden ben ik aan het denken om een 2e kit naast mijn SQ2 te kopen. De voornaamste reden is dat ik dan niet altijd zo voorzichtig hoef te zijn etc. Qua mate wil ik sowieso 1 tom en 2 floor toms.

Ik zat te denken aan een bedrag rond de 800 euro. Liefst met stands(cymbals en pedaal hoeven niet).

Wat raden jullie me aan?
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

Harre

Het zal afhangen van de kwaliteit die je zoekt. Een sleepset heeft meer te lijden omdat hij elke keer in,- en uit elkaar moet en ik zou dan meer in de hardware gaan zoeken dan in de shellset. Aan de andere kant: is het niet zonde om je Sonor alleen thuis te gebruiken? Ik ben zuinig op m'n spullen, maar zowel m'n MMX als de Renown gaan allebei gewoon live mee met als simpele reden dat ik iets koop om het te gebruiken.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Luc


Het zal afhangen van de kwaliteit die je zoekt. Een sleepset heeft meer te lijden omdat hij elke keer in,- en uit elkaar moet en ik zou dan meer in de hardware gaan zoeken dan in de shellset. Aan de andere kant: is het niet zonde om je Sonor alleen thuis te gebruiken? Ik ben zuinig op m'n spullen, maar zowel m'n MMX als de Renown gaan allebei gewoon live mee met als simpele reden dat ik iets koop om het te gebruiken.


Zeker neem ik de Sonor mee, maar niet naar elk optreden.
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

Nijlpaard

+1

Ik speel ook het liefst op mijn delite. Het is wat meer gesleep en tuurlijk is er een risico op beschadigingen maar het blijft zoals Harre ook zegt een gebruiksvoorwerp. Goed inpakken en zelf vervoeren :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Harre


Goed inpakken en zelf vervoeren :)

Voorkomt inderdaad 99% van de ellende. Ik heb m'n Renown in tassen zitten en die is vorig jaar in een bus mee geweest op tour in Tsechië, met helaas wat kleine beschadigingen tot gevolg. Maar goed, dan had ik inderdaad zelf moeten rijden alleen... even heen en weer vliegen en de spullen per auto was comfortabeler :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Luc

Hardcase eromheen doen dan? Zie dat dat ongeveer even duur is als een second drumkit :P
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

tRow

Dan hoef je ook geen second drum meer te kopen  :w

Harre


Hardcase eromheen doen dan? Zie dat dat ongeveer even duur is als een second drumkit :P

Dat hangt er vanaf wat je als tweede set wilt kopen :)
M'n MMX zit wel compleet in koffers, maar dan praat je ook over net een ander bedrag en daarnaast wil ik de paintjob die gedaan is ook gewoon goed beschermen tijdens het vervoer.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Wouter

#787
jul 07, 2013, 22:05 Last Edit: jul 07, 2013, 22:08 by Wouter
Drummers, :w
Ik wil een 2e kit kopen voor in de oefenruimte van m'n band, hiervoor heb ik een budget van ongeveer 700-800 euro voor alleen een shellset. wat ik zelf tegenkwam;

Tama Silverstar (tweedehans)
Gretsch Catalina maple
Odery privilege

Tweedehans is misschien toch de beste optie, voor welke zouden jullie gaan of heb je een beter idee? Graaaag hoor ik dit. Thx!

ohja;
Ik speel in 3 bands met verschillende genres, van metal tot alternatieve blues. de kit moet dus een beetje veelzijdig zijn... ik ben veeleisend voor dat geld, ik weet t *O*

druMees

ik ben in tama niet zo thuis, maar als je tussen de gretsch en de odery moest kiezen zou ik voor de gretsch gaan. De afwerking is beter, en het is maple!

Als je een bepaald budget hebt, kun je sws altijd beter 2ehands gaan kopen. Dan heb je voor hetzelfde geld een veel betere kit dan nieuw. En ga ook voor de grote maten. = minimaal 22'' eigenlijk. Ik denk dat je er wel uitkomt. Let wel op: een 'echte' gretsch USA kost meer, en moet je gaan rekenen met duizenden euro's. Een goedkopere gretsch heb je al voor enkele honderden euro's. Ik zag een tijd geleden een gretsch met een 24'' bassdrum, nieuw, en iets van €750. Maargoed, als je zo'n set 2e hands ziet te krijgen, scheelt het weer enkele flappen 100'tjes.

Paul

Let op dat maple en maple niet hezelfde is. Goed maple is duur. Het maple dat gebruikt wordt voor dit soort sets groeit sneller en is daarom van lagere kwaliteit. De draagranden bijvoorbeeld kunnen dan niet zo strak worden gefreesd. Hetzelfde geldt ook gedeeltelijk voor berken, maar volgens mij is berken van zichzelf al iets harder waardoor op goedkoper berken alsnog strakke draagranden kunnen worden gefreesd.

Als de Silverstar de opvolger van de Superstar is, is dat een leuke set!


Wouter


http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m695553753-ludwig-vistalite-1976.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Dit wat? Kun je ook alles mee , en goedkoop.


Ik zag hm net, erg gaaf! ik neem morgen even alle opties door en maak binnenkort een beslissing. Dankjulliewel! handig, zo'n forum..  :D


Leon

Let er wel op dat er pearl hardware op die ketels geboord is en dat de snare een barst heeft. Mooie prijs, maar er is ook het een en ander aan verpest..  -O-

Hans

Voor de oefenruimte zou ik geen 700€ uitgeven.... Voor 500€ zie ik op mp 6 delige gretsch catalinas voorbij komen ! De gemiddelde 'oefenruimte pearl export' heeft mij nog nooit tegengehouden in mijn ontwikkeling (denk ik), en die kost 2e hands misschien 300€....  Die vistalite moet je natuurlijk wel gewoon gaan ophalen voor dat geld.

Treklof

Hoe leg ik "dibs" op die Vistalite?  8)7

Wouter


Voor de oefenruimte zou ik geen 700€ uitgeven.... Voor 500€ zie ik op mp 6 delige gretsch catalinas voorbij komen ! De gemiddelde 'oefenruimte pearl export' heeft mij nog nooit tegengehouden in mijn ontwikkeling (denk ik), en die kost 2e hands misschien 300€....  Die vistalite moet je natuurlijk wel gewoon gaan ophalen voor dat geld.


Het is de bedoeling dat ik die kit ook vaker meeneem live. Dus de sound + looks moeten toch best wel een beetje niveau hebben. Dan lijkt me 700 wel het minste :Y

Jasper1999

Zijn er mensen met ervaring met de Gretsch G series?
Trotse eigenaar van een Gretsch!

NathanR

Hey Jasper. ;)

Volgensmij kennen wij elkaar..
Haha!

Maar zoals je weet ken ik de kit, en kan ik de kit je aanraden. Voor dat geld echt zeker niet verkeerd. :)

willem4130

#799
sep 24, 2013, 20:57 Last Edit: sep 25, 2013, 13:34 by willem4130
Beste mensen,

Zoals de meesten wel zullen weten is er een poos terug wat drumspul van me gestolen (o.a. snares en bassdrum). Inmiddels heb ik weer een beetje kunnen sparen en ben ik op zoek naar een nieuwe (eigenlijk tweede) kit. Mijn plan is om op korte termijn een goede shellset, snare en hardware te kopen en in een later stadium wellicht weer een N&C bassdrum te bestellen (alhoewel ik dat maar een duur geintje vind).

Dan kan ik op korte termijn gewoon weer op mijn eigen spullen spelen en heb ik op iets langere termijn wellicht twee (shell)kits. Voor mij staat vast dat ik iets tweedehands wil kopen. Scheelt een bak geld en een paar krasjes meer of minder, daar lig ik niet wakker van. Nu heb ik een aantal leuke sets gezien, te weten:

Gretsch Renown maple 2013 (22x18, 8x7, 10x8, 12x9 en 16x14)
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m710965153-gretsch-renown-maple-2013-satin-black.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
vraagprijs (is al 1000 geboden)

Pearl MMX (22x18, 10x8, 12x9 en 14x12, 14x5,5 sonor snare) + tomshouders en wat klemmen
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m722964025-mmx-pearl.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
vraagprijs 850

Taye Studio Maple (22x18, 10x8,5, 12x9, 14x14) + twee boomstands
http://www.rebomusic.nl/afbeeldingen/img_4169-kopie.jpg
vraagprijs 899

Mapex Saturn (20x18, 10x8, 12x9, 14x12) + tomarmen
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m717458371-mapex-saturn-shellset-en-ander-drumspul.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
vraagprijs 800 euro

Allemaal vrij nette kits voor redelijke prijzen, vind ik. De Pearl en de Adams zijn de enige met een snare. De Taye heeft het grootste hardware pakket. (Bedenkt dat ik uiteindelijk ook 3 boomstands, een HH pedaal, Bassdrumpedaal, en snare nodig ga hebben). Met goede vellen en een beetje stemmen denk ik dat uit iedere kit een goede sound te halen moet zijn. Met de nadruk op 'denk', want ik heb enkel ervaring met een Adams 8000. Op een saturn heb ik jaren geleden voor het laatst gespeeld.

In een bepaalde zin voldoen alle bovenstaande kits aan mijn vereisten:
-'normale' maten: 20/22x18 bassdrum, 10x8, 12x9 en liefst 14" toms.
-minimaal degelijke middenklasser
-aardig uiterlijk (veruit het meest onbelangrijk in mijn ogen).

Ik speel in een aantal verschillende bandjes dus houd van een kit met een redelijk stembereik. Maar doorgaans stem ik ze op standje 'pop'; ik houd van een warme sound, genoeg body, bassdrum met punch en een trommel waar aardig wat sustain uit te halen valt.

Nou zou ik bij iedereen langs kunnen gaan en de boel proberen maar daar heb ik simpelweg geen tijd voor. Daarom de volgende vragen:

Springen er, wat jullie betreft, uit bovenstaand lijstje een aantal kits uit? Of is een kit niet tegen de andere opgewassen? Niet alleen qua hierboven genoemde wensen maar ook qua afwerking, kwaliteit van houtsoorten e.d.? Andere suggesties zijn ook van harte welkom!
Kortom: what is the best deal for the buck?

Of zouden jullie een maandje wachten zodat ik een paar honderd euro meer kan uitgeven (bijvoorbeeld aan onderstaande Gretsch New Classic maple, die me op de een of andere manier erg aanspreekt (vooral gebaseerd op uiterlijk, dat wel...)? Is dit het extra geld waard in termen van sound, afwerking, e.d.?
http://www.rimshot.nl/epages/17106090.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/17106090/Products/newclassic#.UkHgAhYvSWE

Ik heb zo lang geen nieuwe spullen meer gekocht omdat ik tevreden was met wat ik had dat ik een beetje ben gestopt met het kijken en vergelijken van andere kits.

Jullie hulp wordt dus erg op prijs gesteld!

NB: de Adams 8000 heb ik verwijderd i.v.m. status verkocht
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Omhoog