Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Maar niet zo neerzetten he.. Dan ga ik..  ;(
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

vandertol

Hoi,

We hebben het toch niet gedaan. Het drumstel was meer dan 17 jaar oud en er bleek ook een ring kapot te zijn Oude vellen op de toms ed.
We hebben nu een deal gesloten met een Pearl Export van 9 jaar oud met Remo Pinstripes op de toms en Remo Powerstroke3 op de bass drum en een Gibraltar pedaal(?) . http://link.marktplaats.nl/479940624 Iets duurder en zonder bekkens maar ik denk wel beter...(in ieder geval de kleur haha!)
Nu ben ik dus op zoek naar bekkens en zag deze...is dit wat? : http://link.marktplaats.nl/463166873

Groeten...

repelsteeltje

Nee, dat is 10x niks, als ik mijn eerlijke mening mag geven  *D

Kijk hier eens naar, misschien kun je deze voor nét wat meer overnemen:
http://link.marktplaats.nl/488348199
Dan heb je meteen een erg goede set.

Anserini


Nee, dat is 10x niks, als ik mijn eerlijke mening mag geven  *D

Kijk hier eens naar, misschien kun je deze voor nét wat meer overnemen:
http://link.marktplaats.nl/488348199
Dan heb je meteen een erg goede set.
Inderdaad, het prijsverschil meer dan dubbel waard!

MattHelders

Niet echt levendig hier he? :S

Nijlpaard

Of niet zo veel mensen die ervaring hebben met Yamaha Rock tour drums

Of had je liever 20 reacties gezien in de trant van "Nee, daar heb ik geen ervaring mee :N "

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

Ik schop hem terug naar het "welke kit moet ik kopen"  topic.
Het draait nu uit op deze, of deze of misschien toch deze, en dat is precies waar het topic voor bedoeld is.

vandertol


Inderdaad, het prijsverschil meer dan dubbel waard!


Haha...ja dat zal best maar is er niet "de gulden middenweg"?  Dit wordt te duur...zoek eigenlijk iets goeds (2ehands) rond 100 euro...maar ik ben er al achter dat drummen een dure hobby is. Helaas is zoonlief pas 11 en draagt niet veel bij  :-)
Dus als iemand een idee heeft?

grt Linda

Nijlpaard

Die 101's zijn ook prima om mee te beginnen hoor.
Ja tuurlijk kan het altijd mooier,beter etc.
Maar daar mag ie dan mooi zelf voor sparen als hij oud genoeg is.  :Y

Hij mag zich wat mij betreft al in de handen knijpen dat pa en ma een drumstel incl. bekkens voor hem kopen.  *O*


Dat doet echt niet iedereen. -O-
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

vandertol



Hij mag zich wat mij betreft al in de handen knijpen dat pa en ma een drumstel incl. bekkens voor hem kopen.  *O*


Dat doet echt niet iedereen. -O-


Nou wij ook niet hoor...we leggen er 150 bij ...de rest is van zijn spaargeld.

Andere vraag: een kennis heeft een Mapex VXB  te koop drumstel. Weet iemand of dit een goed merk is? Vergelijkbaar met een Pearl Export van 10 jaar? De Mapex schijnt nog niet zo oud te zijn...(2 jaar?)
Grt Linda

Nijlpaard

VXB heb je ook geen verkeerd drumstel aan. Mapex maakt goede spullen.

De Export zit nieuw in een wat hoger segment dan de VXB van Mapex en is wat waardevaster dan de Mapex. Maar daar staat tegenover dat de Mapex weer
veel jonger is. Dus voor beide valt wel wat te zeggen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

MattHelders


Of niet zo veel mensen die ervaring hebben met Yamaha Rock tour drums

Of had je liever 20 reacties gezien in de trant van "Nee, daar heb ik geen ervaring mee :N "


Ik weet niet wat er gebeurde, maar om de een of andere manier kreeg ik geen nieuwe reacties te zien... Nu zie ik ze wel, dus sorry voor die reactie ;)

vandertol


VXB heb je ook geen verkeerd drumstel aan. Mapex maakt goede spullen.

De Export zit nieuw in een wat hoger segment dan de VXB van Mapex en is wat waardevaster dan de Mapex. Maar daar staat tegenover dat de Mapex weer
veel jonger is. Dus voor beide valt wel wat te zeggen.


Haha...blijft moeilijk...
Bedankt voor de info, scheelt inderdaad 8 jaar met de Pearl Export en op de Mapex zitten Remo vellen...dus lijkt ok..

Anserini

Hebben die Mapexjes niet geïsoleerde rim ophanging?

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

harmen 18


Ik weet niet wat er gebeurde, maar om de een of andere manier kreeg ik geen nieuwe reacties te zien... Nu zie ik ze wel, dus sorry voor die reactie ;)


Ik heb er geen ervaring mee maar ik vindt ze er wel erg vet uitzien, bijvoorbeeld die in onderstaande link. groene is mooi.

http://images.thomann.de/pics/prod/242837.jpg

http://www.drumcityguitarland.com/drumcitygl/stores/1/images/Yamaha%20snares/Yamaha%20Rock%20Tour%20Custom%206%20x%2014%20snare%20drum%20-%20Textured%20Green%20Sunburst%20-%20Model%20RTS-1460A.jpg

Ik neem tenminste aan dat je de nieuwe versie bedoeld en niet de oude

Dries

Mapex maakt mooie trommels, maar zijn tweedehands ineens buiten proportie weinig waard.
De Orion/Saturn vallen mee, maar alles daaronder gaat vaak voor minder weg.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan

Dat valt best mee..en daarbij in aanschaf is het al niet duur..
Maar goed, ik heb nog nooit een drumstel niet gekocht omdat ik m misschien niet zo goed kan verkopen..
Voor mij is t een instrument en geen handels item.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard


Dat valt best mee..en daarbij in aanschaf is het al niet duur..
Maar goed, ik heb nog nooit een drumstel niet gekocht omdat ik m misschien niet zo goed kan verkopen..
Voor mij is t een instrument en geen handels item.


+1
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

MattHelders


Ik heb er geen ervaring mee maar ik vindt ze er wel erg vet uitzien, bijvoorbeeld die in onderstaande link. groene is mooi.

http://images.thomann.de/pics/prod/242837.jpg

http://www.drumcityguitarland.com/drumcitygl/stores/1/images/Yamaha%20snares/Yamaha%20Rock%20Tour%20Custom%206%20x%2014%20snare%20drum%20-%20Textured%20Green%20Sunburst%20-%20Model%20RTS-1460A.jpg

Ik neem tenminste aan dat je de nieuwe versie bedoeld en niet de oude


uiteraard bedoel ik de nieuwe ;)

animal

Mapex maakt prima drums, maar op de meeste drummers maakt het weinig indruk, een imago probleem, als je het mij vraagt.
Al 20 jaar heeft het merk moeite zich te profileren, het is meer van hetzelfde, hetgeen voor veel meer merken opgaat, maar het lijkt wel of het Mapex zwaarder wordt aangerekend. Is de naam niet sexy genoeg, dat zou ook zomaar kunnen, keuzes worden vaak niet door ratio geleid (zie ook topic looks of sound).
Ik kan me dus wel vinden in wat Fregle zegt, volgens mij is het imago probleem debet aan de lagere restwaarde. Het is leuk dat op dit forum een enthousiaste Mapex gemeenschap actief is, maar de afwezigheid of ondergeschikte aanwezigheid in muziekwinkels in binnen en buitenland, spreken m.i. voor zich.

Nijlpaard

Dat heeft ook te maken met de matige kwaliteit van de duitse importeur (musik und technick).

Zolang het op voorraad is gaat het nog (net), maar als je iets nodig hebt dat de importeur niet zomaar heeft liggen mag je je geduldsspier gaan oefenen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan


Al 20 jaar heeft het merk moeite zich te profileren,



Het is maar hoe je er naar kijkt, wat ik zie is dat ze zich in relatief korte tijd tot een wereld merk hebben kunnen zetten en zich van goedkope china meuk naar kwalitatieve top kits hebben ontwikkeld.

Citaat

Het is leuk dat op dit forum een enthousiaste Mapex gemeenschap actief is, maar de afwezigheid of ondergeschikte aanwezigheid in muziekwinkels in binnen en buitenland, spreken m.i. voor zich.


Juist dat er in dit kikkerlandje een actieve mapex gemeenschap is zegt dat er vsn afwezigheid geen sprake is. Je ziet volgens mij meer mapex dan yamaha in de winkels en ik heb toch echt wel de indruk dat het in duitsland en engeland nog beter vertegenwoordigd is dan hier.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan


Dat heeft ook te maken met de matige kwaliteit van de duitse importeur (musik und technick).



Ja heb je 'slechte' ervaringen met m&t?
Over het algemeen hebben ze heel veel op voorraad, maar wel voornamelijk configureerde sets.
Losse trommels kan wel wat wachttijd betekenen, met name bij de goedkopere series..die worden af fabriek eigenlijk alleen als totaal set verpakt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard


Ja heb je 'slechte' ervaringen met m&t?
Over het algemeen hebben ze heel veel op voorraad, maar wel voornamelijk configureerde sets.
Losse trommels kan wel wat wachttijd betekenen, met name bij de goedkopere series..die worden af fabriek eigenlijk alleen als totaal set verpakt.


Daar komen de slecht ervaringen ook vandaan idd. Een paar tomarmpjes en wat cymbalarms kunnen maar zo een half jaar tot 9 maanden op zich laten wachten. Dat vind ik toch wel erg lang.....
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog