18"of 20" bassdrum

Gestart door J.W.S, mei 02, 2018, 15:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

J.W.S

Ik ben opzoek naar een kleine bassdrum van 18"of 20".

Hij hoeft niet in top staat te zijn en de kleur maakt me verder ook niet uit :) .

Dus als je één hebt waar je van af wil dan hoor ik het graag!
 
Ludwig Classic maple - Murat Diril Cymbals - DS Drums

drfill

#1
mei 02, 2018, 17:02 Last Edit: mei 02, 2018, 17:05 by drfill
om een e- kick van te maken ?   bv. zo'n thomann bass kost niks  https://www.thomann.de/nl/millenium_20_x14_mx200wr_series_bass_dr.htm
is er ook nog in 16" diep..    18" cheap is music store :   https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Fame-Spark-BassDrum-18-x16-Black/art-DRU0034901-000
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

J.W.S

Nee, we hebben komende tijd met de band regelmatig optredens waarbij een 22x18" kick gewoon echt te groot is.
Ook wil ik hem bij de grotere shows op poten zetten zodat we hem als extra trommel kunnen gebruiken. Daar kan onze bassist dan op om meppen bij een aantal nummers.
Ludwig Classic maple - Murat Diril Cymbals - DS Drums

drfill

o..  voor acoustisch gebruik zijn deze te goedkoop.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

baszuidwijk

Kijk eens bij jouwdrumstel.nl. Hij heeft heel wat losse bassdrums op voorraad. Je kunt ook overwegen om een floortom als kick te gebruiken. Ik gebruik bijvoorbeeld zelf een 15" powertom als kick. Bevalt me prima.

J.W.S

Ja klopt, had hem al even een mailtje gestuurd, helaas had hij niks interessants voor mij liggen.
Een tom ombouwen is inderdaad ook nog steeds een idee. Het zou dan wel een 18" tom worden omdat ik het anders te klein vind.
Ludwig Classic maple - Murat Diril Cymbals - DS Drums

drfill

staat trouwens ook een vancore 18" marching bd op mp,  en thomann heeft ook
betere kwaliteit 18 x 14 marching bd's..    2 pootjes zitten er zo op ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

J.W.S

ja, is eventueel ook een optie.
Maar ik doe het dan liever toch in 1 keer helemaal naar mijn zin en ga dan liever voor een "echte" bassdrum.  8)7
Ludwig Classic maple - Murat Diril Cymbals - DS Drums

Omhoog