Field of Jobeky E-cymbals ?

Gestart door Technobeat, apr 29, 2018, 15:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

apr 29, 2018, 15:28 Last Edit: apr 29, 2018, 15:38 by Technobeat
Goededag allen .


Misschien wil ik mijn Zildjian Gen-16 cymbal setup vervangen door een mooie en nóg realistischer uitziende versie uit het programma aanbod van Field of Jobeky .
Het probleem met Jobeky vind ik de super slechte mail-communicatie of eigenlijk het ontbreken hier van .
Maar de producten zien er ( in eerste instantie ) goed en degelijk uit EN niet geheel onbelangrijk : Het is redelijk betaalbaar .
Helaas heeft Jobeky geen dubbele hihat ( top en botom ) in het Brilliance en Dark Bronze programma en dat is wel , voor mij althans , een vereiste .

Field heeft dit wel en is van zeer goede kwaliteit en daar betaal je ook voor natuurlijk .
De Field site is nu een soort van gesloten omdat er een geheel nieuwe opzet en programma aan zit te komen dus kan ik geen prijzen vergelijken maar als ik het goed heb zijn zij fors duurder dan Jobeky  :/  .

Dus is mijn vraag : Wie heeft ervaring met de mooie en realistisch uitziende Field en / of Jobeky E-cymbals en kan er meer over vertellen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Axx

#1
apr 29, 2018, 18:24 Last Edit: apr 29, 2018, 18:55 by Axx
Ik heb in 2008 of '09 een Field e-hihat aangeschaft. Was er toen niet gelukkig met de respons en deze ook snel vervangen voor een Roland V11. De Field bekkens nog wel gebruikt als crash cymbals. Maar dat was 10 jaar geleden. Even googlen en je kunt op het oude drumforum nog wat meer details hierover vinden van mezelf (en volgens mij van een ander forumlid die rond dezelfde periode ook en Field e-hihat had aangeschaft). edit - http://www.drumforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=8626

Heb inmiddels een Jobeky crash/ride real feel cymbal en ben daar zeer tevreden mee. Een hihat is wel een wat complexere constructie, en die ervaring heb ik (nog) niet. 

stefan

Jobeky komt binnenkort ook met een dubbel uitgevoerd hihat. Dus ook boven en onderbekken. Je moet enkel even mailen, of geduld hebben.
De Field cymbals heb ik geprobeerd (oude raw-serie, de ride en de 2-cymbal hihat), maar was er niet echt tevreden over. (Kan ook aan mijn MegaDrum gelegen hebben, maar lijkt me erg onwaarschijnlijk). De zone-separatie was echt he-le-maal k#t, net als bij een Roland CY15 pad bv. De Jobekys heb ik al meerdere malen bespeeld en zijn echt vele malen beter, en de helft van de prijs ongeveer. Zeker als je bedenkt dat die FIELD-cymbals nog ongeveer 150 EUR bij komt om eea hierheen verzonden te krijgen.
Ik zit al tijden te dubben om een gehele Jobeky set aan te schaffen, maar vind het nogal veel geld om uit te geven terwijl ik mijn drumstellen eigenlijk niet meer aanraak en spelen doe ik eigenlijk ook niet meer.
Dilemma's, dilemma's dilemma's...

Maar.... Als ik je een tip mag geven - van drummer tot drummer - vergeet FIELD en ga voor Jobeky. Op dit moment is dit zeker een van de beste e-cymbals op de markt en zul je veel plezier aan beleven voor relatief weinig geld.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jazz

Zo goedkoop vind ik de jobeky cymbals niet. Als ze zo goed zijn zou ik ze wel willen ruilen voor mijn roland cymbals. Dat dan ook wel weer. Ik vind de roland niet zo geweldig spelen maar als je n set cymbals van jobeky wilt ben je toch wel aardig wat kwijt.
There is no music without jazz

Technobeat

Jobeky komt binnenkort ook met een dubbel uitgevoerd hihat. Dus ook boven en onderbekken. Je moet enkel even mailen, of geduld hebben.
DAT is nu net het probleem , je kunt mailen tot je een ons weegt er wordt niet gereageerd .
Dus wat te doen als er op garantie terug gevallen moet worden ?
Het goede nieuws is dan wel weer die twee delige hihat die er aan zit te komen ...
Nog even wachten tot die er is en dan de gok nemen of ....?

@ Jazz : Er is ook een basis serie leverbaar onder de naam : Brass  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


.
Helaas heeft Jobeky geen dubbele hihat ( top en botom ) in het Brilliance en Dark Bronze programma en dat is wel , voor mij althans , een vereiste .

Tech..Neem je de Top/Bottom hihat meer voor de looks of speelt t ook nog eens beter dan alleen een Top hihat? Ik vraag je dit omdat ik tegen een aantrekkelijk bod mijn VH -11 Hihat kan inruilen voor een VH-12 (TOP/Bottom) Hihat. Mijn 'nieuwe' module, TD20X is voor deze hihat ook nog eens uiterst geschikt. Vandaar dat ik h'm wil aanschaffen.. .

Wichert

Zijn deze Jobeky bekkens compatible met een Yamaha module? In mijn geval de DTX502.

hjs

Klinkt wel intressant om de Roland CY5 hihat te vervangen door een Jobeky lowvolume hihat.

Maar is dat die 200 euro waard  :?

Technobeat

Tech..Neem je de Top/Bottom hihat meer voor de looks of speelt t ook nog eens beter dan alleen een Top hihat?
In sommige dingen ben ik heel stellig : Een hihat bestaat uit 2 delen ( punt ) .
Dus voor de looks , maar ook als je onder het spelen steeds de twee delen elkaar ziet raken denk ik .. ja , dat ziet er echt uit , misschien een hersenspinsel mijnerzijds maar ik ben er blij mee :)  .

De beslissing om voor de VH-12 te gaan is natuurlijk geheel aan jou zelf Otje , maar het is wél een mooie upgrade , het staat goed en mocht je er ooit weer vanaf willen kun je hem tegen minimaal kostprijs weer kwijt , dus .....
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Zijn deze Jobeky bekkens compatible met een Yamaha module? In mijn geval de DTX502.
Bekkens wel denk ik; ik zie wel vaker Roly's en Yammie's samen in éen setting. De Hihat niet m.i. daar er vaak op gewezen wordt dat een Yamaha hihat not compatible is met Roland module. (Of 'vice versa' natuurlijk)

Omhoog