Musikmesse 2018

Gestart door Joris, apr 05, 2018, 21:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Joris

Gaat iemand hier ook naar de musikmesse dit jaar?

Is er uberhaupt weer wat te doen dit jaar? Wat ik hoorde was het vorig jaar echt waardeloos.

Mart098

Ja, ik ga morgen heen!
Vorige jaar ben ik niet geweest, dus daar heb ik geen idee van.

Ik ga met een aantal mensen van mijn muziekvereniging heen om te kijken naar een extra basmarimba. Misschien ook nog wel toms en een drumstelletje.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

animal

Had me wel leuk geleken, maar ben in mijn kennissenkring niemand tegengekomen die ook interesse had en 'alléén is maar alléén'.

animal

Is er uberhaupt weer wat te doen dit jaar? Wat ik hoorde was het vorig jaar echt waardeloos.
Ben toch blij dat ik niet ga, voor drums loont het niet de moeite  :'( .

Hier een filmpje waarin je in 6 minuten de hele drumafdeling op de Musikmesse kunt aanschouwen. Oké, er wordt stevig doorgelopen, maar dan nog. Te triest voor woorden.
Het filmpje scheelt je wel een halve dag reizen, dat dan weer wel. :+


Technobeat

#4
apr 13, 2018, 00:09 Last Edit: apr 13, 2018, 00:22 by Technobeat
ik zie vooral LEEGTE , lange kale witte wanden , vele vierkante meters lege vloer en weinig belangstellenden ( al zal misschien deze opname `s morgens net na de opening gemaakt zijn ) .
Ook heb ik in de gauwigheid onze vrienden van Gewa - DW niet voorbij zien komen , maar dat kan ik mis hebben .
edit : Bij 2e keer bekijken van het filmpje DW 2 seconden in beeld op 2.02 .

Kortom , jammer ..... het is natuurlijk geen Namm , maar vroegah was dit toch ook een belangrijke en redelijk grote beurs .

Er is zelfs een tijd geweest dat twee afgevaardigde van dit mooie Drum-Forum gewapend met een camera en microfoon  toffe reportage`s maakte over alles wat drums gerelateerd was en zij er twee dagen over deden om zover te komen .
Het nuttigen van dikke Duitse schnitzels niet meegerekend :w  . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


Robert-Jan

#6
apr 13, 2018, 09:23 Last Edit: apr 13, 2018, 09:39 by Robert-Jan
sja, zo zie je maar..tot 5 jaar geleden was ieder gangbaar merk er en hadden ze allemaal iets nieuws..en had je minstens 4 van die 'wtf is dat nou weer?' dingetjes.

Dat filmpje zegt alles..vooral de leegte inderdaad. man man man wat een droefheid.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

en 'alléén is maar alléén'.
Ja daarom vroeg ik ook, misschien dat we een paar lui heen hadden gekund. Nou ja hopelijk is het volgend jaar weer wat beter.

kaboemba

Euhhh ik wil niet lullig doen, maar volgens mij is dat filmpje genomen nog voor dat het open was, ik zie namelijk alleen maar mensen die nog met van alles bezig zijn en mensen met kaartjes om de nek, dat zijn standhouders.
Kortom filmpje zegt nog niet alles, maar als dat alleen de drum afdeling is is het wel weinig ja.

Robert-Jan

Het gaat vooral om het aantal stands, dit is nog niet een derde van wat het ooit was.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Tja ik denk dat ze vinden dat je nu wel reclame kan maken via sociale media, en ik kan ze geen ongelijk geven.
Maar het is wel heellllll jammer.

Robert-Jan

Oh absoluut..dit is natuurlijk ook een voorbeeld, je ziet op woensdag al dat het geen zin heeft om op vrijdag te gaan. ;-)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


We vestigen dan maar onze hoop op de komende Summer Namm ( 28 - 29 - 30 juni ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Mart098

Ik ben vandaag geweest, maar inderdaad erg weinig stands.
Van de grotere merken waren eigenlijk alleen DW, Gretch en Paiste aanwezig.

DW had een aantal drums in de prijsklasse €8.000+ staan, elk voorzien met een bordje waarop stond 'do not touch'. Gretch had een paar drumstelletjes staan, maar dat vond ik verder niet zo bijzonder.
Bij Paiste stonden de nieuwste reeks cymbals opgesteld.
Ik miste de merken Sabian, Zildjian en Meinl. Wel was de Turkse afdeling fabrikanten goed vertegenwoordigd.

Wat me verder nog opviel: er waren geen elektrische drumsets te bekennen. Alleen de Yamaha hal stonden een aantal opgesteld, maar dus geen mogelijkheid om te vergelijken met bijvoorbeeld Roland.

De marimba's en xylofoons en dergelijke stonden verspreid over de hallen. Adams stond bij het koper, Majestic en Vancore hadden stands achter de gitaren. Het was even zoeken, maar het aanbod op dat gebied was niet slecht.

Het zal denk ik inderdaad te maken hebben met wat Kaboemba beschrijft. De grotere merken zullen het niet nodig hebben.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

animal

#14
apr 13, 2018, 22:42 Last Edit: apr 13, 2018, 22:51 by animal
De Gewa-DW-elektronische kit heb je niet gezien?? Vreemd.

Heeft er toch echt gestaan.




Mart098

#15
apr 13, 2018, 23:35 Last Edit: apr 13, 2018, 23:42 by Mart098
De Gewa-DW-elektronische kit heb je niet gezien?? Vreemd.

Heeft er toch echt gestaan.

Ohja, je hebt gelijk hoor. Die heb ik ook gezien! Mooie entree van DW in de elektrische markt. Ik ben benieuwd wat hier nog verder uit voortkomt.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

drfill

en je hebt toevallig niet even die nieuwe mesh heads uitgeprobeerd ? ? 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

en je hebt toevallig niet even die nieuwe mesh heads uitgeprobeerd ? ?
In het filmpje hebben ze op de snare`s een blaadje met '' Do not touch '' gelegd dus ga ik er niet van uit dat Mart zo vrijpostig is geweest om tóch de proef op de som te nemen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

Ik heb de kit gezien en aangeraakt. Supermooi en degelijk (muv de module waar het touchscreen nog niet optimaal reageerde)

Benieuwd hoe deze uiteindelijk de winkels in gaat.

Ik weet dat er technisch en mbt patenten nog wat haken en ogen aan zitten.

Technobeat

https://www.youtube.com/watch?v=4sjQTk1L31g&t=2m35s
o.. er lagen ook sticks ..
Beetje tegenstrijdig dus , misschien mocht het alleen ' onder begeleiding ' ?

Musiqman : Heb je ook de kwaliteit van de sounds kunnen beluisteren ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Nee.  Daar had ik helaas geen mogelijkheid voor.

Ik heb wel een demonstrateur die voor diverse merken word ingehuurd gesproken en die vertelde dat het nog schort aan dynamische levels.

Hij snapte wel dat ze de kit al uitbrachten (early adopters als investeerders) en we hoopten dat het serieus nog beter word.

Mart098

#22
apr 14, 2018, 23:10 Last Edit: apr 15, 2018, 08:55 by Mart098
en je hebt toevallig niet even die nieuwe mesh heads uitgeprobeerd ? ? 
Nee, niet geprobeerd.

https://www.youtube.com/watch?v=4sjQTk1L31g&t=2m35s
o.. er lagen ook sticks ..
Er Gewa-DW kit was wel te beluisteren en te bespelen. Ik had het over de drums op de stand aan de overkant (ook in beeld op de video), deze waren alleen te bekijken.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

drfill

nou snap ik best dat al die standhouders doodmoe worden van al die drummers die hun paradiddle willen showen,
(vroeger op muziek beurzen hoorde je ook alleen die drummers..)  maar ik zou toch dingen uit willen proberen, (en ook netjes
vragen dan)   maar ik begrijp dat dit product toch nog niet helemaal 'af' is ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

maar ik begrijp dat dit product toch nog niet helemaal 'af' is ..
Dat gevoel krijg ik ook , er moet nog ( veel ) aan de module worden ' gefinetuned ' .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog