Welke drum pad, nord drum 3P drumkat ?

Gestart door kaboemba, mrt 22, 2018, 16:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Ben op zoek naar een andere multi drum pad, heb de sdp-sx gehad en nu nog de yamaha multi 12.
Helaas is de yamaha niet goed meer, rubber knoppen zijn kapot, ben bezig met deze te bestellen (indien mogelijk).

Ik zoek echter wat anders, de yamaha is leuk maar veel te veel oosterse geluiden waar ik niks mee doe en samples is beperkt. De roland spd-sx is dan wel weer goed in samples maar niet echt mijn ding.
Ben dus zo wat aan het rond kijken wat er is, zeer beperkt is het uiteraard.

Nu denk eventueel aan de drumkat multi pad met een externe sample module, is volgens mij erg goede kwaliteit en wat er op de markt is kwa sample modules moet ik nog uit zoeken.

Maar ik kwam natuurlijk ook de clavia nord drum 3p tegen, okee zit ook een boel in wat je niet gebruikt, maar wat een gaaf ding is dat. De clavia is wel heel wat anders dan een drumpad met samples dat besef ik.
Zijn er hier mensen die ervaring met de 3P hebben ?
ervaring met de drumkat hoor ik ook graag.

musiqman

Ik gebruik zelf naast de SX en de M-12 (ik vind die nog steeds koning wbt Sounds) stand-alone, sinds kort de Drumkat aan Ableton.

Koning onder de drumpads en dat al voor meer dan 25 jaar.




Nadeel. Steile leercurve (geen makkelijk menu, alles met de pedaaltjes ipv knoppen) en loodzwaar. Voordeel. Niet voor niets al jaren favoriet onder de pro's door zijn midi mogelijkheden en bijna onverwoestbaar.

De Clavia nord is (in mijn ogen) meer voor producers en toetsenisten/bandleden die zelf ook expressief zijn met stokken.

kaboemba

Daar had ik nog niet over nagedacht, de kat heeft geen knoppen dus zal je al snel aan een midi pedaal zitten.
Hmm en dat moet allemaal mee.

Je heb gelijk hoor voor wat betreft de clavia.
Probleem is eigenlijk dat er eigenlijk nog geen multipad is die alles heeft.
De Sx is vooral gericht op samples en bijna alle andere op hun interne sounds.

Maar ik vind de clavia weet mooi vet klinken, maar ik wet eigenlijk al dat dat het ook niet is.

En het kost al met al wat centen, op de alesis sample pro na, maar die lijkt echt weer minder in kwaliteit te zijn.

musiqman

#3
mrt 22, 2018, 20:33 Last Edit: mrt 22, 2018, 20:37 by musiqman
De pedaaltjes vallen mee hoor, en het is geen midi maar footswitch pedaal. Je kan dan twee boss FS-6 pedaaltjes gebruiken, weegt niks.

instellen doe je voornamelijk alleen thuis, niet live. Live kan je ook af met 1 en zelfs geen pedalen.

Kat maakt zelf ook pedaaltjes (en vroeger ook een tripple pedaal setje) die nog iets lichter zijn.

Hammar

Beetje rode verf gemorst...

kaboemba

Okee, maar die 2 pedaaltjes gebruik je om door de verschillende banken/patches te gaan, alleen op en neer.
Met een groter midi pedaal kan ik dus rechtstreeks banken selecteren.

Nee instellen wil je niet live doen.
Ik heb begrepen dat het zeer stevig spul is en dat de aanslag prettig is.

musiqman

Beetje rode verf gemorst...
Ze hadden gelukkig nog een rode liggen. Paste beter dan die oude vieze grijze:


De pedaaltjes gebruik je met name om te editten. Je kan ook ook dmv de pads door je patches gaan, je gebruikt dan maar 1 pedaaltje om deze ingedrukt te houden en zo heen en weer te gaan.

Omhoog