Headphones

Gestart door ibbe, dec 08, 2017, 21:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ibbe

Hallo,

Ik ben langzaam aan alles bij elkaar aan het zoeken om te beginnen opnemen.
Ben nu eerst op zoek naar een degelijke headphone. Ik speel op een akoestisch drumstel.
Er zijn heel wat verschillende meningen, maar zou toch graag hier eens horen welke headphones jullie aanraden.
De plug-in oortjes zullen het al zeker niet worden, ik hou hier niet echt van, dus het zal een echte headphone worden.
Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten
Ibbe

Joris

Qua geluid zou ik voor een Sennheiser Hd 25 gaan, maar als je veel met kopetelefoon oefent en opneemt is zo'n vic firth isolatiekoptelefoon misschien beter om je oren te sparen, er zit alleen wel een behoorlijk matig geluid in dat ding.

baszuidwijk

Ik gebruik al een paar jaar een KRK KNS-8400 studio hoofdtelefoon. Die kostte toen zo'n € 120 bij Bax. Ben er erg tevreden over. Ik gebruik 'm zowel voor mijn e-kit als voor opnames in de studio.


Paul

De Beyerdynamic DT-770 Pro is een welbekende studiokoptelefoon, die zie/zag je bijvoorbeeld heel veel bij livebands op radiostations. Sinds een paar jaar is er een stevige concurrent voor: de Audio Technica AT-50.

Ik heb de DT-770, AT-50 en Shure SRH-840 geprobeerd toen ik op zoek was naar een nieuwe koptelefoon voor muziek/studio, maar ook om lekker in de trein en op het werk te gebruiken. Die Shure heb ik meteen weggelegd, draagcomfort, geluidskwaliteit en bouwkwaliteit vond ik ver onder de maat.
De DT-770 Pro en AT-50 vond ik allebei heel comfortabel om langere tijd te dragen. Qua geluid zijn ze allebei heel evenwichtig en gedetailleerd, waarbij de AT-50 iets directer is. Ondanks de lekkere velours-pads van de DT-770 heb ik voor de AT-50 gekozen omdat ik het directere geluid prefereer. Inmiddels ligt die permanent op kantoor en draag ik die zonder problemen 3+ uur achter elkaar.
De HD-25 heb ik wel eens in de studio gebruikt maar kan ik niet meer echt goed herinneren.


Maar.. geen van deze koptelefoons is isoleert genoeg om bij te drummen. Op normaal volume is het gesloten ontwerp amper genoeg om typen van het toetsenbord weg te houden.
Als je op zoek bent naar een koptelefoon om mee te drummen, dan is er maar één optie: de Vic Firth SIH-1
Daar heb ik lange tijd thuis en in de studio mee gewerkt, echt een prima koptelefoon. Verwacht geen neutraal geluid of lineaire demping, maar wel comfort om uren mee te kunnen drummen zonder gehoorschade.

james delite

Wel opletten als je de DT770 ook met draagbare toestellen zoals een mobiele telefoon wilt gebruiken. In dat geval kies je beter niet voor de 250 Ohm versie maar voor de 80 of 32 Ohm, anders gaat hij misschien niet hard genoeg.

ibbe

Bedankt voor jullie reacties.
Ik wil hem inderdaad ook gebruiken buiten de oefenruimte. De vic firth zal het dus waarschijnlijk niet worden.
Ik denk dat ik eerder voor  de Audio technica AT-50x of de sennenheiser hd 25 zal gaan. Alhoewel de Beyerdynamic DT-770 Pro me ook wel aanspreekt, nog even twijfelen dus :)

hjs

Heb een  Teufel Massive over-ear bij mn TD-15 hangen, bevalt me goed

https://www.teufelaudio.nl/koptelefoons/over-ear.html

Technobeat

#8
dec 14, 2017, 21:51 Last Edit: dec 14, 2017, 21:57 by Technobeat
Heb een  Teufel Massive over-ear
Here the same , heb hem nu al een jaar of 3 .
Bevalt prima , zeer goede geluidskwaliteit - degelijk en tóch vriendelijk geprijsd :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Yep, Teufel is ook het merk voor mij. Gebruik hem al ruim 3 1/2 jaar en dat is met geeneen koptelefoon nog gelukt. En evt kabeltjes nog gewoon na te bestellen Het enige makke is dat hij nu een beetje gaat slijten door het vele gebruik.

Quote van 14 mrt 2014 :

Ik heb die Teufel ook al een tijdje in gebruik maar ik vind hem prima zitten en het draag comfort is vele male beter dan zo'n Vic koptelefoon die na een tijdje eng gaat knellen.
Die Teufel voelt lekker aan en merk niets van het gewicht. Zelfs na 2 uur of meer nog niet.
Geluid is voor mij prima, lekkere bas erin, niet zo'n iel vlak geluid. Kabel is lang genoeg en door de Jack aansluiting op de koptelefoon gaat de aansluiting naar de koptelefoon niet snel kapot door breuk als je bijvoorbeeld per ongeluk op je kabel gaat staan en je komt omhoog. Dan pak je gewoon een nieuw kabeltje.
Ik vind het een prima aankoop, waar voor het geld.

Hammar

Niet duur ook, €79

veecharlie

Ik gebruik de VicFirth isolatiekoptelefoon. Ben best blij, alleen dat ik de bas frequenties een beetje mis. Ik heb ron 65€ betaald en gebruik deze in live situaties ook.

Ik heb de KAT isolatiekoptelefoon geprobeerd en ze zijn ook best goed.


Sorry voor mijn slechte nederlands.

Omhoog