dubbel bassedrumpedaals

Gestart door Wichert, dec 03, 2017, 13:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

dec 03, 2017, 13:38 Last Edit: dec 03, 2017, 20:04 by Wichert
Ik wil ervaren hoe het is om met een dubbelbassedrumpedaal te spelen. Ik kan voor een leuke prijs een DW4000 of een DW7000 kopen. Wat is het verschil tussen die 2 qua kwaliteit en is de DW7000 nieuwer of ouder dan de DW4000?

Graag enige advies in deze en alvast bedankt.


drfill

dw7000 is iets zwaardere kwaliteit en dubbele ketting ..
maar veel drummers vinden enkele ketting juist fijner (dw4000)  en je voeten zijn belangrijker
dan je pedalen.. (als je veel snelle en lange dubbelbass partijen moet spelen -metal- word pedaal wel belangrijker..)
maar bijv. marco minnemann speelde zijn laatste tour zelfs op dw2002's  (en hij kan gratis 9000's krijgen)
dus de kwaliteit van DW zou ik me niet zo'n zorgen over maken ..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Dus voor mij, als beginner zal de DW4000 dan misschien wel beter zijn? Ik ben geen rock of metal drummer.

P.s. Zijn alle pedaals van de 7000 serie behept met een dubbele ketting en is dat alleen van belang als je heavy speelt?


drfill

de eerste dubbel-pedalen dw5000 in 1984 waren allemaal enkele ketting..
later werden dubbele ketting gebruikt..  is dit beter ?   weet niet..
ik had er ook een, en is nooit kapot gegaan..  misschien is dubbele ketting iets robuuster
(maar ik vind de actie van enkele ketting net iets soepeler voelen -persoonlijk-)
het heeft niets met 'heavy' te maken ..   meer alleen een kwestie van voorkeur ..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

dunDaan

Mee eens. Heb zowel de enkele ketting als de dubbele ketting variant van de DW5000 gehad, en de enkele ketting kwam bij mij ook net wat soepeler over. Qua robuustheid merkte ik geen verschil.
Dus in jou geval Wichert zou ik voor de 4000 gaan.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Wichert

Bedankt voor jullie advies.

Omhoog