Namm 2017

Gestart door Robert-Jan, jan 16, 2017, 09:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

#50
jan 22, 2017, 14:17 Last Edit: jan 22, 2017, 15:51 by Technobeat
Ging ik wel eens naar een winkel om ook is effuh te proberen: "Is dit 't dan" dacht ik vaak bij mezelf. "Laat maar zitten...."! Mijn eigen drumstel - bij mekaar ge(f)rommeld- klinkt goed genoeg, en dat voor een fractie van de nieuwprijs.

Dus Tech eerst effuh zelf testen die Mimic Pro: Die Pearl tru-trac pads hebbie iig al... Toch?
Met Musiqman eens , het éven proberen in de winkel geeft alleen een eerste vluchtige , en soms wat tegenvallende , indruk .
Er gaan uren en uren in zitten om je door alle hoofd en submenu's heen te worstelen en uiteindelijk alles optimaal in te stellen  .

Het zelf gaan uitproberen is vooralsnog onzeker omdat de Pearl Mimic Pro ( voorlopig nog )  niet naar Nederland komt . 

De TruTrac pads gebruik ik nog altijd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Ik had eigenlijk meer nieuws verwacht op het vlak van VST-drums, bijv. Superior Drummer 3 (nu versie 2 al maanden met hoge kortingen wordt aangeboden). Helaas.

Robert-Jan

ah fijn, iemand die nog gewoon laat zien wat hij tegenkomt op namm, ipv de al dan niet gesponsorde usual suspects



Staan er drie op zn kanaal..

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Gisterenmiddag voor alle zekerheid nog een mailtje gedaan aan Pearl Europa en gevraagd of de Mimic Pro écht niet naar Nederland komt ....
Vandaag antwoord gekregen :


Beste ,
 
Bedankt voor je mail.
Pearl Music Europe zal de Mimic Pro module niet aanbieden. Verder kunnen we hier momenteel niets over zeggen.
 
Kind regards
Pearl Music Europe
Customer Service


DUS ........  :? .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

DUS ........  :? .
...alweer ons zelf  'lekker gemaakt' met een dooie mus.. .

Dit word ie van mij: ben ook al aan 't sparen...   :z

Robert-Jan

Het was al een tijdje bekend dat de mimic niet naar europa zou komen.. maar als t een succes in de us wordt volgt europa echt wel.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Oud nieuws  ;) , is al een eeuwigheid te koop bij Thomann, voor relatief weinig, vind ik.

Technobeat

Het was al een tijdje bekend dat de mimic niet naar europa zou komen.. maar als t een succes in de us wordt volgt europa echt wel.
Toch vreemd , je maakt een super mooi product maar meteen sluit je in eerste instantie een grote afzetmarkt uit .
De Pearl E-pro live drumkits rol je wél over diverse wereldcontinenten uit ( is nu niet bepaald een doorbraak gebleken , maar goed .... ) .
Een paar jaar later breng je ' wegens groot succes ' losse E-pro TruTrac heads packages op de markt waarvan er één figuur in Nederland een set koopt ..... :+  .

Maar goed , we blijven hoop houden dat Pearl ineens het licht vanuit Europa ziet :')  .  
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#58
jan 24, 2017, 22:09 Last Edit: jan 24, 2017, 22:14 by Technobeat
Oud nieuws  ;) , is al een eeuwigheid te koop bij Thomann, voor relatief weinig, vind ik.
Wat voor de één relatief weinig is kan voor de ander veel geld zijn .
Vind zelf de prijs van Otjes droom kit ook wel meevallen , maar ja ik kan niet in zijn portemonnee kijken en wellicht moet hij hard sparen om zijn droom werkelijkheid te laten worden en daar heb ik zeer zeker respect voor .
komt nog een setje triggers bij , maar de Gen-16 cymbals zullen het neem ik aan niet worden want daar is hij geen groot fan van dacht ik .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Ik ben eigenlijk Roland een beetje beu, Ik wil wel is wat anders. Maar er zijn ook zoveel  alternatieven tegenwoordig op de e-kit markt.(Naar mijn maatstaven iid duur maar tis & blijft een hobby dus ja...)En de Gen 16's staan wel hoog op de verlanglijst, temeer dat ik 't rubberen speelvlak van de e-cymbals & hihat maar niet lekker kan bespelen. Aan de andere kant zit ik nu ook weer met een Roland set die ik in 4 jaar zorgvuldig heb uit gebouwd.  Dus misschien eerst is alleen de cymbalen vervangen, Daarna de module en daarna.. enz,enz.  :F
Ik wordt er eigenlijk een beetje 'hotel-de-botel' van . Afijn; er moet wat te wensen zijn en laat ik het plezier in het drummen maar eerst weer is 'op de rit' zien te krijgen want dat houdt momenteel ook niet over. Eerlijk gezegd is dat misschien wel mijn grootse probleem  en zoek ik de oplossing in ander materieel; iets wat ook niet werkt om de draad  op te pakken , lijkt me.

 :/ Advies van derden is om het drummen is een week of 2 te laten voor wat het is. Alleen dat lukt me maar niet.. .

Ok; "back 2 the  Topic.
Ik laat al dat nieuws over de nieuwe kits en modules over me heen komen en uitrazen en dan na verloop van tijd hoor /lees je is wat meer  en objectiever meningen over die spullen, na een tijdje in gebruik bij de consument drummers.

67Deadman

Ik ben eigenlijk Roland een beetje beu, Ik wil wel is wat anders. Maar er zijn ook zoveel  alternatieven tegenwoordig op de e-kit markt.(Naar mijn maatstaven iid duur maar tis & blijft een hobby dus ja...)En de Gen 16's staan wel hoog op de verlanglijst, temeer dat ik 't rubberen speelvlak van de e-cymbals & hihat maar niet lekker kan bespelen. Aan de andere kant zit ik nu ook weer met een Roland set die ik in 4 jaar zorgvuldig heb uit gebouwd.  Dus misschien eerst is alleen de cymbalen vervangen, Daarna de module en daarna.. enz,enz.  :F
Ik wordt er eigenlijk een beetje 'hotel-de-botel' van . Afijn; er moet wat te wensen zijn en laat ik het plezier in het drummen maar eerst weer is 'op de rit' zien te krijgen want dat houdt momenteel ook niet over. Eerlijk gezegd is dat misschien wel mijn grootse probleem  en zoek ik de oplossing in ander materieel; iets wat ook niet werkt om de draad  op te pakken , lijkt me.

 :/ Advies van derden is om het drummen is een week of 2 te laten voor wat het is. Alleen dat lukt me maar niet.. .

Ok; "back 2 the  Topic.
Ik laat al dat nieuws over de nieuwe kits en modules over me heen komen en uitrazen en dan na verloop van tijd hoor /lees je is wat meer  en objectiever meningen over die spullen, na een tijdje in gebruik bij de consument drummers.
Het leuke van de Roland vind ik is dat buiten de drumkits, en of ze nu wel of niet goedklinken, dat er andere zaken er op zitten zoals bij bv de TD12 module, de samples die je op je bekkens op de Tom of op je rim kan zetten zodat je je eigen bandje kan creëren. Dat maakt voor mij een module leuk.  Denk dat ik de nieuwe Alesis module ook leuk gaat vinden. Dus misschien Otje, als je een andere module neemt, en hoeft niet nieuw te zijn, dat je kit weer compleet anders gaat klinken.

animal

#61
jan 25, 2017, 13:34 Last Edit: jan 25, 2017, 15:10 by animal
komt nog een setje triggers bij
Mijn opmerking 'relatief goedkoop' was geen verwijzing naar de portemonnee van Otje, maar bedoeld als 'in vergelijking met andere beschikbare oplossingen'.
Voor wat betreft triggers, deze zijn inbegrepen toch?

Nog wat ander nieuws van de NAMM, mooie solid drums van Noble and Cooley (of is dat ook al oud nieuws  ;) )




Het gestoei met een feltstrip herinner ik me nog wel, ik kreeg het iig nooit helemaal naar m'n zin, vaak bleef de feltstrip 'naratelen'.
Zou dit de oplossing zijn voor een mooie en adequate classy look?


Hoefnix

haha, ik gebruik nog steeds vilt om de basdrum te dempen  8)7
Blijkbaar ben ik ineens weer modern  *O*

Technobeat

#63
jan 25, 2017, 21:08 Last Edit: jan 25, 2017, 21:10 by Technobeat
Mijn opmerking 'relatief goedkoop' was geen verwijzing naar de portemonnee van Otje, maar bedoeld als 'in vergelijking met andere beschikbare oplossingen'.
Mijn opmerking was ook geenszins een aanval op jouw post Animal :)  .


@ Otje : De Roland artikelen liggen goed in de markt en behouden relatief gezien goed hun prijs , dus als je ze tzt zou willen verkopen op Marktplaats krijg je ruimte in de drumkamer en hopelijk nieuwe inspiratie .
Maar die ben je momenteel een beetje kwijt lees ik  , de zin in het drummen is niet altijd meer aanwezig .
Dat is niet erg , zelf sla ik ook wel eens een dagje over als ik andere zaken belangrijker vind die gedaan moeten worden .
Maar de volgende dag denk ik : Laat ik eens meespelen met een bepaalde band ( ik heb ruim 3500 mp3tjes op mijn laptop staan ) of een bepaald genre .
Wisselen van spijs doet eten .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix

En voor mij is belangrijk om bezig te zijn met nummers die ik echt lekker mee kan spelen én iets waar ik mijn tanden op stuk bijt. Ik geniet als ik een stuk super mee heb gespeeld, maar nog meer als ik weer iets kan spelen wat ik vorige week/maand niet kon.

Omhoog