Namm 2017

Gestart door Robert-Jan, jan 16, 2017, 09:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Man...wat droog, krijg er dorst van!

drfill

#26
jan 20, 2017, 11:24 Last Edit: jan 20, 2017, 11:27 by drfill
teradrums ?   (3.50)   stop eens gewoon een paar gigaByte goede tom/snare sounds in een module, Roland  : p  ?
terabytes is misschien wat teveel vh goede ?
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

ok dan..   upk komt met een 3 pack ukelele plektrums..   upk300

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

De atv set..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

#29
jan 20, 2017, 18:24 Last Edit: jan 20, 2017, 18:28 by drfill
Roland cymbals zeker ?   stand van ATV  :     https://t.co/szQRR6Wzpe
(wat een zenuwen instrument die aframe..)

DW  drumset  stainless steel


45th ann. drumkit  DW

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

Sonor snaredrum  'bocote' 14x6  (en ook nog cocobolo 14x7)


DW snare 'black page'  (11 ply maple, 14x6.5)

peace out..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Nee atv heeft zn eigen cymbals nu.. (althans hun merk staat er op)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

teradrums ?   (3.50)   stop eens gewoon een paar gigaByte goede tom/snare sounds in een module, Roland  : p  ?
Daar vragen al een paar honderd duizend drummers om , maar Roland gaat ijzerenheinig door met de sounds van 25 jaar geleden .......  -O-  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#33
jan 20, 2017, 21:44 Last Edit: jan 21, 2017, 09:39 by Otje
Héy  *O*  Zou 't dan toch...?!



Technobeat

#34
jan 20, 2017, 21:47 Last Edit: jan 20, 2017, 21:50 by Technobeat
Nee dan Alesis , nu EINDELIJK met een werkende Strike Pro module *O*  *O* .




Complete set 2499,= euro , de Pearl Mimic Pro module koste alleen al bijna dat bedrag , er zou toch wel ergens verschil in moeten zitten qua sound kwaliteit ?
Ben benieuwd wat de Strike Pro module ansieg moet gaan kosten .

Hey Otje was mij net drie seconde voor .......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Kumu....... 8) O+ :Y



Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan



Nog even en dan gaat de keuze van welke module je moet nemen over welke merk/type cymbals en trommels er gesampled zijn.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

#37
jan 21, 2017, 11:09 Last Edit: jan 21, 2017, 12:28 by drfill
en hoe.. gesampled..  beste sounds, dynamiek die ik real time gehoord heb.. uit een e-kit..
ps. vergelijk dat maar ns met dit :  https://www.youtube.com/watch?v=8WIdgjJjqo8
en dat is best wel een drummer die kan drummen..   (maar het klinkt 'anders' dan dat..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris

Abe Cunnigham bij Vater  *O*


Technobeat

en hoe.. gesampled..  beste sounds, dynamiek die ik real time gehoord heb.. uit een e-kit..
Volledig mee eens , dit is ONGELOOFLIJK goed , met geen andere module te vergelijken , ook niet met een 2Box die , tot nu toe , wel de beste was qua real klinkende sounds .

ik krijg een heel apart gevoel van binnen :')  ...... en ga serieus mijn spaargeld eens tellen  .

De ATV aD5 vond ik al super klinken maar dit overtreft alles !!!!!!
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#40
jan 21, 2017, 19:32 Last Edit: jan 21, 2017, 20:50 by Otje
Mensen laten zich wel erg gauw overtuigen door een filmpie. Net als in de auto industrie; Ieder nieuwe auto was wéer beter en zuiniger als de ander. DE tests waren wel gedaan onder de beste en zelf gecreëerde omstandigheden: in een garage op een rollenbank enz. Met  deze promotie filmpies van modules idem dito, De beste opname apertuur, in een aangepaste studio, filmpie achteraf nog is bewerkt en verknipt enz. Ga er eerst maar is zelf achter zitten drummen ( soort 'hoor & wederhoor'..)
 Ging ik wel eens naar een winkel om ook is effuh te proberen: "Is dit 't dan" dacht ik vaak bij mezelf. "Laat maar zitten...."! Mijn eigen drumstel - bij mekaar ge(f)rommeld- klinkt goed genoeg, en dat voor een fractie van de nieuwprijs.

Dus Tech eerst effuh zelf testen die Mimic Pro: Die Pearl tru-trac pads hebbie iig al... Toch?

musiqman

Ging ik wel eens naar een winkel om ook is effuh te proberen: "Is dit 't dan" dacht ik vaak bij mezelf. "Laat maar zitten...."! Mijn eigen drumstel - bij mekaar ge(f)rommeld- klinkt goed genoeg, en dat voor een fractie van de nieuwprijs.
Maar dan heb je ook niet echt de tijd om goed met de manual te zitten en dieper op de menu's in te gaan (sommige logische aanpassingen zitten op onlogische plekken)  dan doe je zo'n product eigenijk geen eer aan door m meteen af te schrijven.

67Deadman

Nee dan Alesis , nu EINDELIJK met een werkende Strike Pro module *O*  *O* .




Complete set 2499,= euro , de Pearl Mimic Pro module koste alleen al bijna dat bedrag , er zou toch wel ergens verschil in moeten zitten qua sound kwaliteit ?
Ben benieuwd wat de Strike Pro module ansieg moet gaan kosten .

Hey Otje was mij net drie seconde voor .......

Namm = New Alesis ...... mmmmmmmm

Maar deze man heeft het over meer dan 14000 waveforms. Waar moet ik dan aan denken ?

Klinkt leuk deze module. Kit ziet er ook netjes uit. Mooie maten van Toms, snare en Kick. Alleen die bekkens/Hi-hat zien er niet zo strak uit als die van de Roland die ik heb. Die mooie zachte zilver grijze.

Maar dit is nog eens een ritje naar Goes waard.

animal

Mooie demo, maar ik had toch graag ook wat andere drumklanken gehoord.


Hoefnix

Zeker, ik hoor alleen van die helemaal gedempte drumsamples. Niks geen mooie rond klinkende en nazingende jazz setjes. Ik wil dat ook horen.

animal

Precies, heel akoestisch klinkende kits.

drfill

en die zullen ook best komen ?  er zit 120 gB in, en bij release staat er 40 gB op..
alleen of die module ooit in europa komt, is de vraag..  verkoop in europa is niet gepland..
U.S. shops verzenden niet naar europa,  U.K. shops krijgen hem ook niet..
in ieder geval zal deze module je drum ontwikkeling op geen enkele manier 'afremmen' ,om
het maar zo te zeggen ..  (het lijkt heel erg op acoustisch)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hoefnix

Dat is de vraag. Want bij lang durende/klinkende samples moet je bij snel spelen veel meer samples tegelijk afspelen. Als je 16-en speelt met 4 keer zolang durende samples is dat 4 keer zoveel.

Kan de module dat?
Hoe klinkt dat?
etc.
etc.

Niet voor niets zijn de eerste demo's vrijwel altijd heel kort klinkende samples, dat is makkelijker goed te krijgen.

drfill

aha.. bedoel je dat..  resonantie van meerdere snelle noten achter elkaar (van een ketel)
bestaat zowiezo niet met samples ?  dus, inderdaad zal het dan nooit als een acoustische jazz set
klinken..   maar een cymbal roll (ook veel lange samples) kan wel.. en worden niet afgekapt,
dus technisch kan het wel..  hoe diep is dat dan, weet ik ook niet.. maar genoeg om (voor mij) overtuigend
te klinken..  je hoort bij Kennedy soms ook op max velocity 'dezelfde' samples, alleen machine
gunned het dan nog net niet..  maar het klinkt veel beter dan bv. een TD50..  de snares vind ik ook goed klinken..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

verkoop in europa is niet gepland..
U.S. shops verzenden niet naar europa,  U.K. shops krijgen hem ook niet..
-O-  -O-  -O-  -O-
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog