Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

dutchdrummer

Ik zou dan voor een Evans Power Centre (Reverse) Dot gaan.

Mijn ervaring is dat de coating van de Remo er vrijwel meteen afkomt en vlekken geeft op m'n bekkens (met nylon tip stokken). De coating van de Evans blijft gewoon netjes.

Air Piet


Ik zou dan voor een Evans Power Centre (Reverse) Dot gaan.

Mijn ervaring is dat de coating van de Remo er vrijwel meteen afkomt en vlekken geeft op m'n bekkens (met nylon tip stokken). De coating van de Evans blijft gewoon netjes.


Hangt van het type vel af, bij Emperors had ik dit vrijwel ook meteen. Bij Ambassadors blijft de coating veel langer zitten. Ik heb nooit Evans vellen geprobeerd, maar wat ik van sound-samples gehoord, bevalt mij niet echt.

Natuurlijk is dat TE kort door de bocht, dus ik ga ze in de toekomst wellicht nog wel een keer proberen op m'n snaredrum.  :Y

dutchdrummer

Mijn ervaring met loskomende coating is met de genoemde Remo Controlled Sound met dot aan de onderkant. En dat is me meerdere malen overkomen met dit Remo vel.

stick tight

los latende coating en reverse dots heb ik ook last van bij Remo. Evans heeft dat aanzienlijk minder en Aquarian nog minder.

Air Piet

#154
nov 29, 2012, 12:18 Last Edit: nov 29, 2012, 12:22 by Air Piet
Aquarian heb ik wel ervaring mee. En die liet inderdaad niet zo snel los.

Maar nu is de vraag, wil je echt "besparen" op geluid, stel dat het vel van Remo qua klank "beter" is in jouw optiek? In de zin van een ander vel kiezen omdat de coating los laat?

Bij mijn set is de coating ook aardig verdwenen, maar de trommels lijden er qua sound niet onder.

Ik heb Remo hier al een keer over gemaild trouwens, zij vertelden mij dat dit een productiefout moet zijn, omdat ze volledig achter hun product staan. Ik heb ze verteld dat ik het probleem niet bij Ambassadors heb, alleen bij specifieke andere vellen. Ik krijg nu het volgende setje gratis(als het goed is), maar het probleem is niet opgelost.

Rick

Ik heb dat bij één snare met dot wel, en bij de andere snare met dot blijft de coating wel weer zitten....

groovemaker

Bij mijn toms ( 10" en 14"FT) hoor ik een raar 'randje' in de sustain van mijn tom. Het is voor een deel ook stemming, maar heb ik dit minder met gecoate vellen? ( heb nu overal gewoon clear ambassedor op, slag- en resovel)
If it's too Loud you're too old!

harmen 18

Is dat niet gewoon omdat gecoate vellen van zichzelf al een beetje gedempt zijn door de coating? waardoor die overtoon niet meer onstaat.

groovemaker

Ik dus van plan om gecoate vellen op mijn toms te doen.

Op de Remo website staan verschillende versies, waaronder Coated ambassedor (k heb nu clear), Coated Emperror, Coated powerstroke....

Wat raden jullie aan voor mijn 10" en 14" FT?

Gaat om vooral Rock, pop en funk muziek.....
If it's too Loud you're too old!

Paul

#159
dec 06, 2012, 12:33 Last Edit: dec 06, 2012, 12:34 by Paul
Powerstroke vind ik sowieso niets.
Coated Ambassador op de 10", kan je alle kanten mee op. Emperor is al snel té op zo'n kleine maat.
Afhankelijk van de ketel en je smaak een Ambassador of Emperor op de 14" floor, een Emperor zal iets meer dempen maar het geluids iets dikker maken. Tussenweg is nog een Vintage Ambassador, iets dikker dan een gewone Ambassador.

Hoefnix

Op mijn genista heb ik coated amba's die super klinken heel allround, en op mijn Sonor Champion liggen clear Vintage emperor met een super mooie klank voor stevigere muziek.

De vintage emperors zijn de eerste set clear's die me bevallen :).

Polle

Heb me net een set Vintage clear emperors  aangeschaft om mijn gewone clear emperors te vervangen op mijn  Mapex Saturn!Ben eens benieuwd!
JOE PILAR,let's rock your party!!

musiqman

En ook pinstripes blijven heerlijke velletjes met een allround sound

Speelde heel lang met coated ambassadors maar de pins trekken me net iets meer.

Hammar


En ook pinstripes blijven heerlijke velletjes met een allround sound

Speelde heel lang met coated ambassadors maar de pins trekken me net iets meer.
En daar snap ik dus geen ruk van maar ok, die eiken ketels zullen het nodig hebben denk ik??

Hoefnix

Ach het is maar welke sound je zoekt. Pinstripes zijn ook niet mijn smaak, de klankkleur van de trommel verdwijnt dan (naar mijn mening).

Hammar

Om nog maar te zwijgen over het plok plok contactgeluid. Overigens niets te nadele hoor, iemand als Hans Eijkenaar wil ook niets anders. Als het je ding is, prima. Maar begrijpen doe ik het niet.....

musiqman

#166
dec 08, 2012, 11:37 Last Edit: dec 08, 2012, 11:43 by musiqman
Ik heb genoeg toon en ballen over en geeft me net dat randje demping wat ik wel fijn vind. Van plok plok heb ik iig geen last.

Heck, zelfs bij de rode Oak kit met die cast hoops was het nog goed spelen (wel op het randje dat zeker)
Zonder de die-cast's gaat het leven merk ik nu wel (al voelt die-cast wel lekker solide)

Harre


Om nog maar te zwijgen over het plok plok contactgeluid. Overigens niets te nadele hoor, iemand als Hans Eijkenaar wil ook niets anders. Als het je ding is, prima. Maar begrijpen doe ik het niet.....

Dat heb ik ook. Naast pinstripes heb ik als experiment op m'n MMX ook eens EC2's gehad van Evans en die gaven naar mijn idee een vergelijkbaar effect. De toenmalige geluidsman vond het geweldig bij een gig want die had een makkie met het afstellen van de drums, maar ja... als je voor jezelf met een dood geluid zit te spelen dan is dat gewoon niet lekker.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hammar

Harre, ik heb die ec-2 ook gehad, maar het contactgeluid was stukken minder als bij de pinstripe's vind ik.
Ik vond ze niet slecht iig, nu heb wel de dikke ketels van de MRX zonder verstevigingsranden.

De beste ervaringen heb ik toch wel met de oude Aquarian's Double Thin en de oude Evans Marching vellen.
Allebij dunne dubbellaags vellen. Maarja, toen zat ik ook in een akoestisch waardeloze drumruimte dus eigenlijk zegt dat ook niets....

Air Piet


Heb me net een set Vintage clear emperors  aangeschaft om mijn gewone clear emperors te vervangen op mijn  Mapex Saturn!Ben eens benieuwd!


Oh cool, hoe klinken ze?  :)

groovemaker

Ik kom nu ook nog iets interessants tegen.
De Ambassador X....Werkt dat volgens jullie ook op Toms?
If it's too Loud you're too old!

Rick


Ik kom nu ook nog iets interessants tegen.
De Ambassador X....Werkt dat volgens jullie ook op Toms?


Ik heb op een set gespeeld met Amb X. Als je het mij vraagt, als je echt een dikker vel wilt, ga dan gewoon voor een emperor.

Polle

 @ Air Piet:Ziten er nog niet op! Laat dit zeker weten als  ik er op gespeeld heb!!
Heb op mijn  Starclassic B/B nu aquarians liggen,clear response 2 denk ik!Is ergens vergelijkbaar met de Evans G2 die ik op mijn andere Starclassic B/B liggen heb!
JOE PILAR,let's rock your party!!

Air Piet


Ik kom nu ook nog iets interessants tegen.
De Ambassador X....Werkt dat volgens jullie ook op Toms?


Geen ervaring mee, wel ervaring met de Emperor X, die heb ik op mijn Chris Adler snare zitten. klinkt lekker, dempt wel een klein beetje de overtonen, maar het vel is gelukkig niet gortdroog. Ik hou niet zo van droog klinkende snares...

@ Polle: Oké super, ben benieuwd. Krijg namelijk van onze vriend Remo een nieuwe set vellen gratis als deze op zijn. (als het goed is) En die vintage clear Emperors staan nog op mijn lijstje om te proberen.

De vintage coated emperor heb ik wel op mijn main snare geprobeerd. Deze vond ik niet zo.  :z

Joris

Een vriend van mij heeft een Emperor X op z'n snare. Absoluut niet mijn ding, veel te dik. Maar oke ik gebruik ook echt alleen een coated ambassador, dat klinkt op mijn snare veruit het beste.

Omhoog