Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Fibesman

Waarom geen black dot? Argumenten zouden helpen..

paQ

That's so not us!

Stokmans

Mijn ervaring met die black dots is dat het ten koste gaat van de sensitiviteit. Gewone ambassadors vind ik veel plezieriger.

Paul

@Stokmans: eens!
Ik vind een CS ook niet fijn. Het grootste probleem vind ik het klankverschil tussen op de dot spelen en er net buiten. En het geluid an sich vind ik te gefocussed.

Robert-Jan


Waarom geen black dot? Argumenten zouden helpen..


Waarom wel een black dot?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Geischa


Ik vind een CS ook niet fijn. Het grootste probleem vind ik het klankverschil tussen op de dot spelen en er net buiten. En het geluid an sich vind ik te gefocussed.

Dat vind ik juist weer het leuke van de CS, 2 geluiden in een snare ;)

Stokmans

Moet je wel kunnen mikken :+

dutchdrummer

Dat vind ik juist weer het leuke van de CS, 2 geluiden in een snare ;)


Dat vind ik nou ook!
Eigenlijk 5 geluiden in 1 snare:
- rimclick
- stroke center
- stroke off center
- rimshot center
- rimshot off center

Fibesman

Ja een ambassador heeft een betere respons dan een cs maar als je redelijk stevig speelt vind ik een cs persoonlijk beter. Maar Het heeft dus te maken met wat voor stijl je speelt. En iemand riep neem een ambassador zonder een reden aan te geven en dat vond ik jammer, vandaar.

Stokmans

Mijn redenatie kwam voort uit het feit dat die kit in een kerk staat. In een gemiddelde NL kerk speel je niet redelijk stevig en dan valt het vel tegen, vrees ik.

Rick


Dat vind ik nou ook!
Eigenlijk 5 geluiden in 1 snare:
- rimclick
- stroke center
- stroke off center
- rimshot center
- rimshot off center


Stok gecontroleerd vanuit je hand terug laten stuiteren, echt slaan, stok in je vel duwen, je rim bespelen, de ketel bespelen, enz.... sky is the limit (tenzij je Felix Baumgartner heet natuurlijk  8)7 )

harmen 18

#111
okt 18, 2012, 22:49 Last Edit: okt 19, 2012, 10:14 by harmen 18
scratsh geluid door met je stok langs de snaren te gaan.

Slaan op het ondervel.

Slaan op de zijkant.



Maarja, dit gaat nergens meer over.


Voor mij zou het een setje clear emperors en een ambassador snare vel worden.

Daar heb ik hier thuis goede ervaringen mee. Het cs snare vel vind ik wat gevoelloos, ik vind het niet wat.

Maar kijk gewoon wat je persoonlijk wil en waarvoor het bedoeld is. En probeer dat samen een beetje af te wegen.

NathanR

Ik noemde de CS Black Dot, omdat ik die thuis een tijd heb gebruikt.. -waar ik stevig drum- en ik er erg enthousiast over ben :)

Denk dat ik wel uiteindelijk voor de Ambassador gaan.. lekker makkelijk, en hoef er toch niet elke week/maand op te spelen.

dutchdrummer

#113
okt 19, 2012, 11:36 Last Edit: okt 19, 2012, 12:40 by dutchdrummer

scratsh geluid door met je stok langs de snaren te gaan.

Slaan op het ondervel.

Slaan op de zijkant.



Maarja, dit gaat nergens meer over.


Het ging toch over een slagvel?

En dit was een reactie op een reactie op 'het klankverschil tussen op de dot spelen en er net buiten'. Sommigen vinden dat dus blijkbaar niks. En sommigen vinden dat wel prettig.

harmen 18

Klopt, maar was ook niet meer serieus bedoeld.

Ik vond/vind het geluid buiten de dot goed, erop niet. Dus dan kan ik beter een Ambassador kopen dan heb je dat vlak wat groter.

Overigens:

Uit een Ambassador komt in het midden ook wel een andergeluid dan naast de plek waar een dot zou zitten bij een cs vel.

groovemaker

Ben door het vel van mijn Free FLoating snare gegaan.....

Ik ben op zoek naar een open, warme sound die vooral geschikt is voor het funk en soul werk.
CS van Remo vond ik niet geweldig op mijn Free Floating. Is naar mijn smaak iets te veel Rock/Pop.

De snare is Brass

Wat raden jullie aan?
If it's too Loud you're too old!

dunDaan

"Gewone" ambassador coated al eens geprobeerd??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Animal baars

Of een Vintage A ;)

Fibesman

Vintage A is wel een goed idee. Een metalen free floater gaat trouwens nooit ECHT warm klinken, is niet het karakter van die dingen.

Animal baars

Je zou ook nog een Evans Genera kunnen proberen. Dat is ook een fijn vel vind ik. Koop alleen niet de Genera HD, dat is too much.

Paul

Ik zou ook voor Ambassador of Vintage A gaan. De tweede is iets warmer.
In ieder geval geen Ambassador X, dat was een ramp op mijn Black Brass snare. Ging veel te hard.

groovemaker

De snare is ook geen metaal, maar brass, of maakt dat niks uit?
Ik had eerst gewoon Ambassedor en dat klonk al erg lekker, maar ik ga nu de Vintage A eens proberen!
If it's too Loud you're too old!

Paul

Brass is soort metaal, net als staal. Brass = messing, een combinatie van koper en zink.
Een metalen snare klinkt nooit zo warm als een houten, maar grofweg kan je zeggen dat brons (koper met tin) het warmst klinkt, gevolgd door messing en dan aluminium/staal.

willem4130

Hmm, die Vintage A klinkt goed. Zo eens even bij de lokale drumboer kijken of hij ze heeft liggen. Meteen een nieuw resovel plus snarematje halen (ding ligt er ook al jaaaaren onder). En dan ben ik benieuwd hoe het gaat klinken  :)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Boudewijnow

Ik wil slagvel van mijn DW collectors (steel) vervangen, ligt nu nog een redelijk goede coated ambassador op.
Ik wil sowieso iets anders proberen dit keer, als het me dan niet bevalt kan ik altijd weer terug naar de oude coated ambassador. Ik zat te denken aan een remo (coated)powerstroke 3? Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Omhoog