Bekkens met hoge pitch

Gestart door marc keijsers, sep 11, 2016, 13:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

marc keijsers

Collega's

Ik ben op zoek naar de ultieme bekkens voor mij. Ik had al een beetje de Paiste 2002 in het hoofd. Echter hoorde ik recentelijk een setje met een hoge pitch op de hihat en de ride. Ik ben er niet achter kunnen komen welk merk dit was. Wie heeft voor mij advies als ik bekkens zoek met een hoge pitch ??

Alvast dank.

Mad Devil

Kijk ook eens naar het onderscheid van:
- Heavy
- Medium
- Thin
-  Paperthin

Ik ben zelf ook dol op de 2002,  en dat om z'n mooie pitch, maar een 2002 normal 16" crash, klinkt anders dan één van dezelfde, maar "Medium".
Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

drfill

idd..   pitch hangt het meest af van dikte van cymbal (gewicht)  bij eenzelfde diameter zal een dikker cymbal hogere pitch hebben ..
welk merk ..  tja..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Bluebe

De enige die ik zelf ken die een hoge pitch hebben is de Sabian HHX Legacy lijn of anders de Sabian HHX O-zone's, die klinken ook erg hoog zijn wel aan de trashy kant.
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Joris

HHX legacy is toch heel dun, dan zouden ze toch juist laag in pitch moeten zijn?

Sabian B8 of B8 pro Ride en hihat zijn wel hoog in pitch, misschien die eens checken.

drfill

#5
sep 12, 2016, 10:20 Last Edit: sep 12, 2016, 10:44 by drfill
De enige die ik zelf ken die een hoge pitch hebben is de Sabian HHX Legacy lijn of anders de Sabian HHX O-zone's, die klinken ook erg hoog zijn wel aan de trashy kant.
en waarom zegt Sabian zelf dan, dat HHX series 'dark' zijn, en mid to low pitch ?  http://www.sabian.com/cymbals/index/series:hhx/language:en
B8 pro klinkt inderdaad een stuk hoger  (pitch)   http://www.sabian.com/cymbals/index/series:b8-pro/language:en
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog