Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Erik


Typisch gevalletje van "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen", alwaar Piebe eerder ook al last van had.


In dit geval: if you can't stand the beat.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

dunDaan


Ach ja mensen die woorden gebruiken die ze niet kunnen spellen neem ik überhaupt niet serieus, wat een kut forum is dit.  Wees gegroet en tot niet weder ziens. Hef mijn account maar op klootzakken.

Beste Piebe, ik hoop dat je dit nog leest.
Op dit forum zitten allemaal (of voor een groot gedeelte toch) mensen die enigszins verstand van zaken hebben, of in ieder geval hier zijn om een en ander te leren van anderen. Wanneer er een mening wordt gevraagd wordt deze gegeven, positief én negatief, want ook van negatieve kritiek kun je veel leren.
Als je daar niet tegen kunt is dat jouw probleem, maar is het niet netjes om dat op anderen uit te kuren. Bovenstaande reactie is dan ook buiten alle perken.
Wij hanteren normaal fatsoenlijk abn, maar een spelvout hier en daar komt wel eens voor, ook daar hoef je niet ze over uit je slof te schieten.
Ik hoop dat je inziet dat mijn opmerking als opbouwende kritiek is bedoeld, niet om je onderuit te schoffelen. Wat mij betreft ben je nog steeds van harte welkom op dit forum, maar weet dat we eerlijk zijn (in ieder geval, het proberen te zijn).
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

groovemaker



Wij hanteren normaal fatsoenlijk abn, maar een spelvout hier en daar komt wel eens voor, ook daar hoef je niet ze over uit je slof te schieten.


Ik ben een drummer, niet een Nederlands leraar!  :)


nu ja, in ieder geval : commentaar is altijd welkom ;)  8)7

deze vond ik echt héérlijk om te spelen!!




Dit is ook een stuk prettiger om naar te luisteren!  :Y Vooral die kleine triool achtige dingetjes op je HH zijn lekker.....

Ik weet niet of het voor jouw mogelijk is, maar misschien kun je proberen om eens een nummer uit te zoeken, waarbij de drums er uit zijn gehaald, en waarbij we jouw alleen kunnen horen. Ben ik wel benieuwd naar
If it's too Loud you're too old!

groovemaker

Oh ja...

En je crashes klinker lekker!
If it's too Loud you're too old!

Jenslathouwers

zou ik eens moeten doen, maar daar zal ik eerst eens een ander topic voor moeten doornemen want daar heb ik geen ervaring mee :p komt er zeker nog van !! bedankt voor de complimenten trouwens  *O*
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

FoREVer

weet niet of het goed klinkt
Iemand nog tips?

http://soundcloud.com/aedrumsa7x/test
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

groovemaker

Hey....

Even een paar kleine puntjes:

Het tempo schommelt een beetje
een tom komt duidelijker door dan de andere
Mag wel iets meer bassdrum en bekkens.

Nog iets positiefs:
snare klinkt al heel aardig
If it's too Loud you're too old!

FoREVer


Hey....

Even een paar kleine puntjes:

Het tempo schommelt een beetje
een tom komt duidelijker door dan de andere
Mag wel iets meer bassdrum en bekkens.

Nog iets positiefs:
snare klinkt al heel aardig


Ging ook puur om het geluid hier, t hele liedje stikt van de fouten hahaha :)
- Die van de tom ga ik achteraan, Ik speel overigens 4 delig dus is het de floortom
- Bekkens gaan hem niet worden moet ik overheads hebben waarvoor ik nu ook spaar ( Harmen helpt al een beetje door een Ride te kopen haha  *O* )
- bassdrum zal ik ook aan werken

Dankjewel Groovemaker +1 voor jouw  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

harmen 18

In topsnelheid zelfs  :)

Ik zou zo ook even luisteren.

Harre

Experimentje voor microfoon plaatsing:

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard


Experimentje voor microfoon plaatsing:




Kenk niet zien op de iepad
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Harre

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan


Kenk niet zien op de iepad


Ja das best wel irri he..hmm eens uitzoeken waarom dat is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

groovemaker

#488
sep 15, 2012, 21:27 Last Edit: sep 15, 2012, 21:29 by groovemaker
Hey Harre,

Was al een tijdje benieuwd naar jouw spel, en ik moet zeggen, dit klinkt erg lekker!
Je interpretatie mag ik wel. :D

Klein puntje van kritiek:

Je floortom en bekkens klinken in de opname net iets te lang door. Ik weet niet of je een gate hebt ofzo?
Maar dat is slechts een punt op de I!

Er mag van mij ook wat meer sublaag in de kick, maar je kent mijn smaak, niet iedereen wordt hier vrolijk van..... :F

Positief:

Naar mijn mening klinken de snare en vooral hihat erg lekker!  :Y
De onderlinge verhouding is in tegenstelling tot veel andere drumfilpjes ook goed!

Je mag mij wel eens uitleggen hoe je die hebt opgenomen.
If it's too Loud you're too old!

Harre

Thanks. Er kan inderdaad een gate en nog veel meer op, maar dit is zo'n beetje 'as is' in die ruimte waardoor het karakter van de kit en de bekkens behoorlijk tot hun recht komen. Ik hou over het algemeen van toon en sustain, maar die kan inderdaad hier en daar wat minder.

Wat betreft het opname spul...
Mics van Sennheiser:
- 4 x MD504. Er zitten er 2 op de snare en boven elke tom hangt er 1.
- 2 x ME-64 op een K6P unit (fantoomvoeding) als overhead.
- 1 x Black Fire 521 (mk2) voor de bassdrum.

Opgenomen en gemixed op een Boss BR-1600CD en daarna met Vegas Movie Studio HD onder het filmpje gezet, wat overigens opgenomen is met m'n fotocamera en vandaar niet de beste kwaliteit heeft.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

groovemaker


wat overigens opgenomen is met m'n fotocamera en vandaar niet de beste kwaliteit heeft.

Ik vindt dat best meevallen hoor  :Y
If it's too Loud you're too old!

Paintpro


groovemaker

Goh...dat is even wat anders, maar er zitten zeker vette dingen tussen!!
If it's too Loud you're too old!

Harre


Voor een project eens aan het mixen geslagen:
https://dl.dropbox.com/u/6918846/Audio/Dardenne%20-%20Song%201%20Bounce%203.mp3

Als dit alleen de bounce nog maar is, dan belooft dat nog wat! :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hans


Thanks. Er kan inderdaad een gate en nog veel meer op, maar dit is zo'n beetje 'as is' in die ruimte waardoor het karakter van de kit en de bekkens behoorlijk tot hun recht komen. Ik hou over het algemeen van toon en sustain, maar die kan inderdaad hier en daar wat minder.

Wat betreft het opname spul...
Mics van Sennheiser:
- 4 x MD504. Er zitten er 2 op de snare en boven elke tom hangt er 1.
- 2 x ME-64 op een K6P unit (fantoomvoeding) als overhead.
- 1 x Black Fire 521 (mk2) voor de bassdrum.

Opgenomen en gemixed op een Boss BR-1600CD en daarna met Vegas Movie Studio HD onder het filmpje gezet, wat overigens opgenomen is met m'n fotocamera en vandaar niet de beste kwaliteit heeft.


Klinkt inderdaad goed Harre. Ben het helemaal met Groovemaker eens over je snare en hihat. Dan begrijp ik ook nog eens dat die hihat geen close mic heeft en dus vooral door je overheads wordt opgepakt. Goede projectie van die hats dan !

Hoeveel processing (EQ, compressie etc) is er mogelijk op die Boss ?

Harre


Klinkt inderdaad goed Harre. Ben het helemaal met Groovemaker eens over je snare en hihat. Dan begrijp ik ook nog eens dat die hihat geen close mic heeft en dus vooral door je overheads wordt opgepakt. Goede projectie van die hats dan !

Hoeveel processing (EQ, compressie etc) is er mogelijk op die Boss ?

Klopt, er staat geen mic bij de hats en het zal ook verklaren waarom de china naar verhouding een eind weg valt. Dit was eigenlijk ook de reden dat ik met deze kit een beetje aan het experimenteren was, want door overheads goed uit te richten kun je vaak best een goed resultaat behalen. Hier is het wel aardig gelukt, maar het kan nog wat beter waardoor de verhoudingen naar mijn idee wat meer zullen kloppen en het gaat dan met name om de china en m'n ride die voor m'n gevoel wat achterblijven.

Qua bewerkingen zijn er 5 mogelijkheden die per kanaal in te stellen zijn:
- Pan
- Compressie
- EQ
- Chorus/Delay
- Reverb
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Paintpro


Als dit alleen de bounce nog maar is, dan belooft dat nog wat! :)


Sterker nog, het is een bounce van de pre-productie ;-)

Maar, heeft er iemand feedback?

Anserini

Klinkt goed, balans klinkt lekker. Alleen jammer dat gitaar niet gelijk gaat met bas op +/- 40sec, maar ja als het de pre-pro is...

drums97

@ Paintpro: Lekkuh, alleen zang/tekst vind ik mhhhh!
Maarja, onder de onderliggende zeg ik weer, ja! Slaat in de hedendaagse trend weer wel op .......  :D

Ik vind de balans goed.

@ Harre: Man, man echt goed! Ik hou ook van sustain, dus echt vet!!!!  *O* *O*
Ik vind de kick echt lekker kort, hou ik van. Zou je een opname kunnen maken alleen van je kit?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Harre


@ Harre: Man, man echt goed! Ik hou ook van sustain, dus echt vet!!!!  *O* *O*
Ik vind de kick echt lekker kort, hou ik van. Zou je een opname kunnen maken alleen van je kit?

Dat kan. Er liggen nog wat dingetjes op de plank en daar zal ik dan de losse drumtracks van bewaren, dus... komt goed :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog