Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Machiel


Word je nu zanger?  :P

Hahahahah hahah hahahaha
Nee.
Neem mij vooral niet te serieus.

Jenslathouwers

vandaag al men mic's nog eens opgesteld na vorige week alles opgeruimd te hebben. camera erop en een drumcover gemaakt... is nu 'af'

bij deze :

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

harmen 18

Leuk gedrumt. klinkt goed.

Je bassdrummicrofoon geeft als je iets harder trapt een tik. Kan het zijn de je je gain te hoog hebt hebben staan waardoor deze in elkaar gedrukt word?

Heel misschien dat er wat meer van de snare microfoon in mag, het klinkt alsof hij voornamelijk door een andere (overhead?) microfoon komt.

Succes.

Jenslathouwers

bedankt voor de tips ;) bij de basdrum stond de gain idd te ver open ... vermoedelijk heb ik er met iets tegen getikt voor ik begon op te nemen want nadat ik dit had opgenomen merkte ik dat mijn basdrum soms clipte in de opname. De snare was me nog niet opgevallen maar idd... moet ik ook eens nakijken.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hammar


bedankt voor de tips ;) bij de basdrum stond de gain idd te ver open ... vermoedelijk heb ik er met iets tegen getikt voor ik begon op te nemen want nadat ik dit had opgenomen merkte ik dat mijn basdrum soms clipte in de opname. De snare was me nog niet opgevallen maar idd... moet ik ook eens nakijken.
Uuuuh dan stop je toch en begin je overnieuw en post je dat, of?

Jenslathouwers


Uuuuh dan stop je toch en begin je overnieuw en post je dat, of?


ik post alles zoals ik het de eerst keer heb opgenomen, alle opmerkingen die ik krijg kan ik onthouden en in men achterhoofd houden voor een volgende opname.

en zo zie ik ineens wie aandachtig naar mijn filmpje kijkt ;)  :F
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jenslathouwers

bij deze is de basdrum aangepast, de snare nog niet want deze was al opgenomen voor ik de reactie had gelezen.

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Gulio

#432
jul 17, 2012, 23:13 Last Edit: dec 16, 2012, 23:31 by Gulio
I

Stokmans


... Overigens is het dan nog best een lang nummer maar iets schrappen kunnen we niet hehe:p

http://soundcloud.com/gulio/the-venues-spirit-1



Aangezien de zang pas op 2:20 begint, kan je zo'n 2 minuten van het begin afhalen ;) Doet me qua stijl een beetje denken aan de Spiritual Beggars

Je drumt het redelijk 'basaal' wat in mijn ogen gewoon lekker functioneel is in dit nummer, doe dat ook in het refrein, nu prak je dat helemaal vol (die snares die je er extra inlegt mogen wat mij betreft achterwege blijven).

Ruubke

http://soundcloud.com/ruubke/diarrhea-of-jane

Eerste keer dat ik iets heb kunnen opnemen!
Let niet op hetgeen wat ik drum, dit is de eerste keer dat ik het nummer speel (en zoveel nummers heb ik het afgelopen jaar niet gespeeld). Meer gaan doen dus.

Graag hoor ik tips over de opname!
Wat mezelf opvalt:
- Bassdrum staat de piek te hoog: gain aanpassen;
- Snaredrum is te duidelijk aanwezig;
- Double bass stukjes zijn niet te horen*;
- Overheads mogen meer aanwezig zijn**;
- Dat het heel gek is om jezelf zo terug te horen.

* Kwestie van linkervoet trainen om meer kracht te krijgen?!
** is het normaal dat het balkje met geluidsgolven (is hier een naam voor?) bijna 1 rechte lijn is?
Komt dat omdat de overheads echt al het geluid opnemen, of ligt het aan de positionering van de mics?

Mijn uitrusting: Shure sm57, Akg d112, Sennheisser e604 & AT2020

Robert-Jan

Nee met at 2020 s is dat niet normaal..dan kan je gain flink omhoog..
Eeh voor de zekerheid..heb je ze in kanaal 5 en 6 opgenomen op de zoom en de panthom power aangezet?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Ruubke

Ow.. Nee eigenlijk niet!
Ik heb dat hele boekje doorgelezen, maar dit was mij niet duidelijk.

Ik zal kijken of ik (over)morgen het even over kan doen.

drums97

Van de week weer iets opgenomen.
Let me know! Want ik heb nog een lange weg te gaan, maar ben niet heel ontevreden. BD klinkt wat hoog (dat is beter nu).
Jammer genoeg nog geen filmpje kunnen maken, dus dan maar weer even zo. Eerst het geluid goed krijgen.
Iedereen trouwens bedankt voor de tips tot nu toe. Heb al echt veel geleerd hiero  *O*

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

groovemaker

Bassdrum en snare klinken prima!
If it's too Loud you're too old!

Jenslathouwers

de drumcover waarbij men camera niet aan het filmen was:

(ik ga hem nog opnieuw doen als ik tijd heb maar als er opmerkingen/tips komen over het geluid kan ik het nog aanpassen ;))

http://www26.zippyshare.com/v/46379738/file.html
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

zildjianboy



zeggen maar wat jullie er van vinden *O*

Jenslathouwers

Mooi gespeeld!! Lijkt op het eerste zicht een aparte opstelling maar als je er dan over nadenkt lijkt het best practisch!!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

zildjianboy


Mooi gespeeld!! Lijkt op het eerste zicht een aparte opstelling maar als je er dan over nadenkt lijkt het best practisch!!


wat bedoel je  *) is toch gewoon 5 delig

FoREVer


wat bedoel je  *) is toch gewoon 5 delig


Hij doelt denk ik op die ride.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jenslathouwers

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

zildjianboy


idd ;)



had hem eerst zo maar dat vond ik toch minder spelen   

Jenslathouwers

ik ben zelf ondertussen al meer tevreden over de klank van de opnames dan bij de eerste drum covers die ik maakte, alleen die verdomde basdrum... -O-

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Tim Zuidberg

Hier een cover die ik 2 dagen geleden heb opgenomen: Nightwish - Scaretale


Dribbel

lekker weer Tim!!!! *O*
Yamaha recording & sabian

dunDaan

Lekker gespeeld !!
Mag ik wel zeggen dat ik je snare een beetje erg dood/houterig vind klinken?? De rest van de kit klinkt erg lekker.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog