Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Machiel


Bedankt voor jullie positieve reacties!  *D

Ik vind die teaser heel erg tof!
Neem mij vooral niet te serieus.

groovemaker

#376
mei 18, 2012, 10:36 Last Edit: mei 18, 2012, 10:38 by groovemaker
Ik speel net met een nieuwe band.

We hebben al een eigen reaggea achtig nummer in de maak en een stevie wonder cover.

We speelden deze nummers nog maar een half uurtje. Daarom ben ik er stiekem wel wat trots op.
Ik ben niet echt een reaggea drummer, dus aan die drumpartij wordt nog wat gesleuteld. De fills had ik niet van te voren uitgedacht door de korte tijd, en zijn daarom niet allemaal even goed getimed.

mijn broertje heeft de opnames gemasterd.
Ben benieuwd naar de reacties.

De nummers staan allebei hier:
http://soundcloud.com/thomas-schiphof/sets/opnames-muziekschool/


Vooral over reaggea. zou ik wel tips kunnen gebruiken over hoe ik een pop/reaggea nummer goed kan spelen qua fills. Of wat er al goed is uiteraard.
De instrumentale  I Wish gaan we gebruiken op onze website.
If it's too Loud you're too old!

Murgen

Gaaf dat je het post! En lekker op weg, zo te horen. Barry Stevens zou zeggen: Fooral Doorgaan. De kleine dingetjes zal je zelf ook al gehoord hebben (ride oversturen doe ik ook regelmatig). Verder altijd de groove en de pocket vinden en houden.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Harre

Het ritme van het reggae nummer klinkt naar m'n gevoel iets te veel als een standaard 4 kwarts. Je zou kunnen proberen om het iets slepender te spelen, maar ja... lastig uitleggen omdat het zoals ik al schreef om een gevoel gaat. Ik ben ook geen reggae drummer, maar met m'n vorige band speelden we tijdens een repetitie spontaan een reggae-versie van The Joker. Het gaat hier om een voorbeeldje en dus niet om de opname op zich, want dat is een onbewerkte versie van een opname met de interne mics van een Zoom H4:
http://www.youtube.com/watch?v=wLPz_zG3To0
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

groovemaker

#379
mei 18, 2012, 16:28 Last Edit: mei 18, 2012, 16:31 by groovemaker
Hier opnieuw de demo's

De vorige link was niet goed...... 8)7


:)

Reaggea:
http://soundcloud.com/thomas-schiphof/reaggea-jeremy

I Wish- stevie wonder
http://soundcloud.com/thomas-schiphof/i-wish-stevie-wonder

Clocks- Coldplay
http://soundcloud.com/thomas-schiphof/clocks-coldplay

     *Zie mijn vorige post*

Komende Woensdag nemen we weer deze nummers op en neem ik ook (delen van) jullie commentaar hierin mee.
If it's too Loud you're too old!

harmen 18

Nog even oefenen, leuke zangeres zoeken en gaan!


Lompe opmerking  :) :

Wat klinkt die ene crash "nep" trouwens........., dat viel mij zo perongeluk even op, op het digi drumstel op de i pad zit precies dezelfde crash.

groovemaker

Ja het zijn niet mijn eigen bekkens. De crash die je bedoeld is een Zidjian Avedis 16". Is al wat jaartjes oud. Het is ook nog maar de demo natuurlijk.

We zijn ook idd nog op zoek naar een zanger(es)
If it's too Loud you're too old!

Dries

Leuke opnames, Groovemaker.
Mooie basis om wat mee te gaan doen.
Ik vind de crash eigenlijk helemaal niet zo nep klinken. Vrij hoog, maar daar hou ik in een pop/rock setting wel van.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

anthonydrummen

Eindelijk nu met overhead mics erbij!

Beetje een funky jazzy backingtrack nummer!

http://soundcloud.com/anthonydrummens/anthony-drums-with-jazzy

(:

Dribbel

Lekker hoor!
Yamaha recording & sabian

Crashtestdrummie

http://soundcloud.com/hendrikje-van-leest/02-spanish-anxiety-jake-ervi

Mijn potten en pannen staan m.i. iets te zacht in de mix.

Snaredrum is een fenomenale Pearl Ultracast.


Hans

Erg fijne sfeer Crashtestdummie. Op mijn klote laptop speakertje komt vooral de zang wat te veel los van de mix imho. Ook wel erg veel galm op het geheel.

Wel erg leuk en fijn gespeeld. Orgeltjes vind ik altijd lekker ;)

Hammar

Gaaf man, zang ligt er iets te veel op idd, drums te zacht ook. Wel veel boventonen op die snare!

redrummer



Heb deze maar even opnieuw opgenomen, aangezien de vorige niet zo strak was.

Hans

Ik heb vandaag mijn 18" floortom -> bassdrum aan mn kit gehangen om hem ook eens op te nemen. Met een 'gewone sennheiser 421n' opgenomen, dus geen groot membraan bassdrum mic. Is me erg meegevallen. Nog wat zoeken, maar komt goed.

[ Invalid YouTube link ]

animal

#390
jun 09, 2012, 23:09 Last Edit: jun 09, 2012, 23:09 by animal
Klinkt inderdaad zeerovertuigend??

Welke mics gebruik je op tom en snare??

Hans

#391
jun 10, 2012, 07:52 Last Edit: jun 10, 2012, 08:02 by Hans
Op de tommetjes AKG d40 ( van die clip ons ), snare shure sm57. Ook wel een complimentje voor die oude sennheiser, pakt veel laag mee, die ga ik ook eens voor de contrabas van onze bassist zetten.

drums97

Klinkt goed ja  :Y
Ik heb die ook nog een liggen en zijn zeer breed inzetbaar, maar dat ie zo voor een BD kan, wist ik ook niet.
Mijn vader gebruikte 'm onder de snare kunt zetten, boven de SM57.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hans

Niet de beste oplossing voor de bassdrum, maar aardig alternatief.
Wees er maar zuinig op, ze gaan nog voor huidige nieuwprijs van hand tot hand, worden alleen maar meer waard.

drums97

Mijn excuses. Ik heb niet de Sennheiser MD-421N, maar een Sennheiser MD-441U.

Ook een zeer veelzijdige mic. voor mn acoustische instrumenten en om alleen (zonden andere mics)drums/gitaar/zang op te nemen.

Nu weet ik niet hoe deze tov de 421 presteerd, maar het blijkt wel een van de beste dynamische mic. te zijn onder de 1000 euro.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

harmen 18

Beide (441-421) worden wel regelmatig gebruikt op bass. De 441 heeft schijnbaar (verder geen ervaring mee jammer genoeg) wat meer diepgang. De 441 word ook veel gebruikt op floors (en hammonds :).

Maar de 441 is dan ook nog weer een beetje meer waard dan een 421.

drums97

Ja klopt. Hij is zeer breed inzetbaar (zoals de 421) en mijn vader gebruikte 'm onder de snare en boven een SM57. Fantastisch resultaat!  :Y

Hij is niet meer de mooiste (gezien het gebruik en de leeftijd), maar werkt nog steeds perfect. Ook de SM57 heb ik nog en doe er niets mee. Eigenlijk jammer, want ik heb bijna alle spullen om een kit te versterken.
Misschien heeft iemand interesse? (geen verkopptopic weet ik, maar eventueel PB)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

harmen 18

Je had het al eens eerder te koop staan. Toen had ik interesse, maar je reageerde niet meer  :X

Nu niet echt meer trouwens.

Joris


Gaaf man, zang ligt er iets te veel op idd, drums te zacht ook. Wel veel boventonen op die snare!


Ja idd, beetje te veel vind ik.

drums97


Je had het al eens eerder te koop staan. Toen had ik interesse, maar je reageerde niet meer  :X

Nu niet echt meer trouwens.


Mijn excuses daarvoor. :F 8)7 Dat is niet de bedoeling geweest.
Ik had het idd uit verkoop moeten halen destijds. Ik had het te vroeg op het net gezet, want ik had nog niet alles getest en wist niet of er eventuele mankementen waren en die zijn er wel bij diverse spullen. Het is intesief gebruikt en heeft al redelijk wat dienst gedaan.
Ik wil nog wel een keer m'n snare (Sonor D454) opnemen met de 441 en SM57, maar ben er nog niet uit hoe dit het best te doen.
Als ik dit gedaan post ik het resultaat.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Omhoog