Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Afgelopen dinsdag radiodebuut gehad. Hier een opname die ik zelf nog even "gemasterd" heb. Een fijne rustige jazz ballad.
De technicus had helaas alleen zangmicrofoons mee om instrumenten op te nemen  8)7. Desalniettemin ben ik best tevreden over het resultaat.

Le Jazz Quartet - In the Wee Small Hours of the Morning

drums97

Klinkt goed hoor  :Y Goed gespeeld hoor.
Wel jammer idd. van de mics., maar ik vind het zeker niet slecht klinken.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Nijlpaard

Erg lekker Paul  :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

Heel lekker Paul. Ik had gisteren een heel diepgaand commentaar geschreven, met beeldspraak en heel de ratteplan, maar dat is niet mee verhuisd ;)


paQ

Heel lekker Paul. Ik had gisteren een heel diepgaand commentaar geschreven, met beeldspraak en heel de ratteplan, maar dat is niet mee verhuisd ;)


sorry :X

Was dit het?

Citaat
Mooi Paul. Fijne solisten. Ik ben een sucker voor contrabas solos ;) Dat themaatje wordt door de bassist gestreken denk ik ? Wel opgenomen in een akoestisch nogal bewerkte (lees dode) ruimte denk ik. <br /><br />Echt fijne muziek Paul, leuk om dit eindelijk eens te horen !

Hans

Inderdaad, alleen nu blijkt dat ik het mooier heb voorgesteld dan het werkelijk was

baszuidwijk

Afgelopen dinsdag radiodebuut gehad. Hier een opname die ik zelf nog even "gemasterd" heb. Een fijne rustige jazz ballad.
De technicus had helaas alleen zangmicrofoons mee om instrumenten op te nemen  8)7. Desalniettemin ben ik best tevreden over het resultaat.

Le Jazz Quartet - In the Wee Small Hours of the Morning
Uitstekend stukje muziek om met een kop koffie in de hand door het raam naar buiten te staren op deze regenachtige ochtend. :)

paQ

Inderdaad, alleen nu blijkt dat ik het mooier heb voorgesteld dan het werkelijk was
:D

Hans

#1133
mrt 29, 2015, 14:20 Last Edit: mrt 30, 2015, 17:30 by paQ
Vorig weekend zitten stoeien met een trackje van Free Drumless Tracks (via het forum een keertje op attent gemaakt).

FF checken of ik een videootje kan linken op het nieuwe forum :


Moet hier dan te zien gaan zijn ?

(check mijn draadloze mic bij mijn hihat ! Haha... met kabel doet hij het een stuk beter hoor).



FoREVer

Vorig weekend zitten stoeien met een trackje van Free Drumless Tracks (via het forum een keertje op attent gemaakt).

FF checken of ik een videootje kan linken op het nieuwe forum :

Moet hier dan te zien gaan zijn ?

(check mijn draadloze mic bij mijn hihat ! Haha... met kabel doet hij het een stuk beter hoor).



vet! ook maar is gaan snuffelen tussen die afspeellijsten ;)

Lekkere bekkens ook trouwens!!!!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hoefnix

(check mijn draadloze mic bij mijn hihat ! Haha... met kabel doet hij het een stuk beter hoor).
lekker stukkie drummen Hans.
En die draadloze mic is gaaf!

Paul

Bedankt voor de complimenten allemaal! :)
Ik heb de opname gisteren zelf voor het eerst over full-range speakers gehoord, ik heb het idee dat er nog wat aan gesleuteld mag worden. Ik heb geprobeerd de mix open/luchtig te maken, maar omdat de instrumenten niet afzonderlijk te bewerken zijn is dat bijna niet te doen. Gitaar heeft bijvoorbeeld veel laag, maar dat kan er niet uit zonder dat de contrabas inlevert..

@Hans
De bassist strijkt het thema inderdaad, erg tof om naast te zitten ;). Ruimte was niet per se akoestisch heel dood, het komt gewoon niet goed door omdat de bas met een kleine zangmicrofoon is opgenomen. Daardoor komt de volheid ervan niet door, want die (extra diepe) contrabas heeft genoeg laag  8)

Zelf ook lekker gespeeld op die opname!

paQ

Vorig weekend zitten stoeien met een trackje van Free Drumless Tracks (via het forum een keertje op attent gemaakt).

FF checken of ik een videootje kan linken op het nieuwe forum :


Moet hier dan te zien gaan zijn ?

(check mijn draadloze mic bij mijn hihat ! Haha... met kabel doet hij het een stuk beter hoor).



lekker hoor die Kerope's

Hans

Thanks Paq. Ik had het met de yt tags geprobeerd, maar het mintekentje niet meegenomen in de yt info. Werkt mooi zo.

Black Page

Het leuke van deze playalongs / website is dat een ieder opnames kan uploaden naar YT, link wordt getoond in de website en vergelijken met anderen. Dat had ik nog niet gezien.

Ik heb opnames gezien waarbij een gast alle accenten altijd meespeelt waardoor er geen flow meer is. Less is more, Hans? ;-) Is die Yahama je favoriete set?

Ik heb er intussen ook een aantal gedownload. Helaas heb ik geen mogelijkheden om het op te nemen.

Rene

Hans

Lollige bij die play alongs is dat er geen voorbeeld drums zijn dus iedereen heeft het goed !

Ik ben wel erg gecharmeerd van die yamaha, maar de sonor is net zo lekker hoor. Vrijdag de yammie gegigged (super leuke gig) en nu staat de sonor er weer.

Anserini

Blijkbaar heb je een piccolo en splashes nodig...

drfill


helaas maar 1 mic (in cam) valt dus niks te mixen..  (ik neem ook nooit zoveel op)
maar ik blijf toch 'eq-en' tot ik moe word van mezelf..   krijg het niet beter als dit.. 
je kunt i.i.g mijn 'gemodde' cymbals horen en m'n nieuwe snare..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Paul

Je doet je naam wel eer aan 8) Ik vind die stacks tof klinken, met name die rechts.

Wat voor effecten heb je gebruikt bij het 'mixen'? De ghostnotes van de snare zorgen voor soort van gekraak/oversturen. Wellicht de release en hold van de compressie die te strak staan? Op 3:58 is dat ook hoorbaar in de sustain van de Zildjian crash.
Klinkt ook alsof het middengebied van de snare best is aangedikt, zou dat iets minder doen. Of is het de combinatie van snare en microfoon?

drfill

met koptelefoon hoor ik ook gekraak, idd..  mijn cam-mic pikte bassdrum bijna niet op (en floor)
alleen met EQ en compressie vond ik hem ergens in het midden, dit toen geboost..
maar nu heeft alles teveel midden, dus..   niets aan te doen, helaas..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

ddrsonor

Opnametje gemaakt met freedrumlesstracks. Als probeersel, track 1x gehoord, liep er daarna nog 1 achteraan, deze "on the fly" proberen te spelen.......

Rond minuut 1:00 even een microfoon herplaatsen....... Ietwat teveel reverb op snare. Voor probeersel ok.

http://youtu.be/QDxtJSR2h4w

groovemaker

Demo'tje gemaakt in onze studeerkamer gister.

Het is een beetje een pop liedje met een reggea feel. Heel simpel gehouden, er komt nog een baslijn onder en misschien een orgeltje. De gitaar solo wordt vervangen door een zanglijn.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

https://soundcloud.com/thomas-schiphof/pop-demo-reggea-feel
If it's too Loud you're too old!

outsidr

Laat ik ook maar eens iets posten.

https://soundcloud.com/mikke-demmen/de-jacht
Nummer heb ik met deze kit opgenomen.



https://soundcloud.com/mikke-demmen/klaagtantrum
Dit nummertje heb ik met onderstaande kit opgenomen.

Hans



Goprootje op de nieuwe kit gemikt en wat zitten tikken.

drfill

nice..  vooral de toms klinken goed..   ophanging ziet er ook cool uit..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog