Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

baszuidwijk

Klinkt lekker, Hans!

Nijlpaard

Nice weer Hans. :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drums97

klinkt goed Hans :Y
Ook @ nijlpaard idd. de snare wat naar achter en gewoon top :Y (maar ja sonor hé, klinkt altijd ;))
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drumslet

Te gek Hans!
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

djska

@Hans, goh, leuk bedacht, origineel!

Hans

Thanks jongens :)

Hammar


Paul

Toffe groove, Hans.

Klinkt goed, Hammar. Ben toch steeds verbaasd over het resultaat met een standaard VST, hoe gemakkelijk je daarmee een goed klinkende opname kan maken. Al zal het nooit zo mooi klinken als die Lignum snare van je denk ik ;)

Hans

Met een bandje waar we lekker veul mee speulen (covertjes met een intieme bezetting) :

Jolene

Thuis in de garage.

Tom_Heijnen

Klinkt erg lekker hoor Hans, fijne zangeres ook!

MatiZ

Idd lekker Hans [LIKE]
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

groovemaker

Bizar wat voor tegek klinkende opnames je altijd maakt in die garage!!
If it's too Loud you're too old!

groovemaker

#1112
mrt 20, 2015, 17:44 Last Edit: mrt 20, 2015, 17:46 by groovemaker
Demo gemaakt van een cover van Tina Turner

Ben benieuwd naar jullie reacties!
https://soundcloud.com/thomas-schiphof/simpley-the-best-demo

Komt volgende week een andere mix van  :Y
If it's too Loud you're too old!

Hoefnix

Klinkt heel lekker groove! Ook lekker gezongen.

klein puntje het tempo lijkt me een tikkie trager, klopt dat?

Hammar

Nice!

groovemaker


klein puntje het tempo lijkt me een tikkie trager, klopt dat?


Yess that's right!
If it's too Loud you're too old!

Hans

Strak gedrumd Groovemaker :). Ik hoor nauwelijks gitaren ?

patrick76

Klinkt goed.  :)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

animal




klein puntje het tempo lijkt me een tikkie trager, klopt dat?


Prima toch? Het geeft de song iets dramatisch, ipv dat het overmatig veel zelfvertrouwen uitstraalt zoals het origineel van Tina, klinkt deze versie alsof de zangeres vertwijfeld zoekt naar bevestiging.
Toegegeven, ik heb het niet zo op muzikanten/bandjes die alles altijd maar weer keer op keer exact op dezelfde wijze herhalen, er zelfs van slag van raken als het een keer niet zo is. Zelfs de oorspronkelijke artiest houdt zich daar niet eens aan.
Wat mij betreft, lang leven de eigen interpretatie/creativiteit/gevoel.

Hoefnix

Helemaal prima.

Afwijken van het origineel heb ik geen probleem mee. Vooral op je gevoel afgaan :)
Mijn gevoel zegt dat ik het een tikkie langzaam vind ;)

groovemaker


Ik hoor nauwelijks gitaren ?


dat dacht ik ook tot je ze eruit laat en er opeens een gigantisch gat in de sound zit!
In de volgende mix komt de gitarist meer naar voren  :Y
If it's too Loud you're too old!

Nijlpaard

#1121
mrt 21, 2015, 22:42 Last Edit: mrt 29, 2015, 21:48 by Nijlpaard
Opname van de Mapex Saturn :-)





Straight of the table. Alleen een filter op alles onder 80hz in de tascam dr-07
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

Ik zie ieder video duidelijk verbetering in je spel Nijlpaard ! Ghost notes, hihats die doorlopen. Lekker bezig. Sla je ook wel eens knoepel hard ? Dan klinkt ie nog lekkerder :)

Paul


Demo gemaakt van een cover van Tina Turner

Ben benieuwd naar jullie reacties!
https://soundcloud.com/thomas-schiphof/simpley-the-best-demo

Komt volgende week een andere mix van  :Y

Tof gedaan!
Het is in de lage regionen wel behoorlijk dichtgesmeerd; gitaar, piano en bas zitten elkaar in de weg waardoor je definitie verliest. Ik denk dat dat de voornaamste reden is dat de gitaar zover naar achteren klinkt. Er zijn een aantal 'standaard' frequenties die elkaar vaak in de weg zitten (uit de EQ Cheatsheet), zoek die eens op en speel daar eens mee. Alleen maar een paar specifieke frequenties bij het ene instrument wegnemen en bij de andere eventueel boosten kan al een enorm verschil in transparantie geven.

Nijlpaard



Ik zie ieder video duidelijk verbetering in je spel Nijlpaard ! Ghost notes, hihats die doorlopen. Lekker bezig. Sla je ook wel eens knoepel hard ? Dan klinkt ie nog lekkerder :)


Thnx Hans, zeker van jou zie ik het als een groot compliment [emoji2]

Hard slaan ben ik, (gek genoeg gezien mijn muzieksmaak) niet zo van. Lang in de kerk gespeeld en daar wordt het zacht spelen erg gewaardeerd, om niet te zeggen opgelegd [emoji6].

Zal eens proberen of ik dat af kan schudden [emoji12]
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog