Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

Tuurlijk is het leuker wanneer je zelf alles inspeelt, maar op dit moment is dat niet de sound die we zoeken. We willen elektronische drums hebben, en juist geen drums die naturel klinkt. En de capaciteiten om zelf opgenomen drums met vette elektronische effecten te layeren hebben we op het moment niet.

Live spelen we gewoon met echte drums. Daarmee wordt onze liveshow ook aantrekkelijk omdat het niet een copy is van een EP. En live klinken de echte drums weer een stuk dikker.


Machiel

Dat is ook weer waar.
Naja ik prefereer in ieder geval je live opname, hoewel het nog steeds niet m'n ding is ;)
Neem mij vooral niet te serieus.

NathanR


Dat is ook weer waar.
Naja ik prefereer in ieder geval je live opname, hoewel het nog steeds niet m'n ding is ;)


Haha dat kan ook natuurlijk.

Leon


Oké , dus jullie hebben de zang en dergelijke '' ruw '' opgestuurd en de platenmaatschappij heeft het geheel naar hun inzicht gepolijst .

Het klinkt lekker modern en top-40 waardig :Y .


Platenmaatschappij?  8)7

Zowel live als op de opnames vind ik het super klinken Nathan! Keep it up :Y

Robert-Jan


Tuurlijk is het leuker wanneer je zelf alles inspeelt, maar op dit moment is dat niet de sound die we zoeken. We willen elektronische drums hebben, en juist geen drums die naturel klinkt. En de capaciteiten om zelf opgenomen drums met vette elektronische effecten te layeren hebben we op het moment niet.



Maar je broer heeft toch een td-30 of vergis ik me nou?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

De gitarist uit mijn 'schnabbel' bandje heeft een opname van ons op FB gezet. Geen idee of iedereen dit zo kan luisteren ? 

Het betreft een cover die in mijn eigen studiootje is opgenomen. Het was de openingsdans voor een bruiloft afgelopen vrijdag. Met drumloop (zoals in orgineel) die ik live uit de spd-sx haalde en waarover ik dan wat mee freubel live (ik kan geen 3 minuten stil achter mijn kit zitten).

Heb je een idee hoe we klinken ;)

https://www.facebook.com/ReDiscovered?v=app_178091127385

NathanR

#1056
jul 13, 2014, 22:58 Last Edit: jul 13, 2014, 23:04 by NathanReinds

Maar je broer heeft toch een td-30 of vergis ik me nou?


Klopt, maar die woont niet thuis. Ik gok dat je de kant op wilt gaan om te stellen dat ik die toch wel kan lenen. Dat zou op zich kunnen, maar ben tevreden met de werkwijze die we hebben nu. :) Des te meer geniet ik van de liveshows.

Joris


We willen elektronische drums hebben, en juist geen drums die naturel klinkt.


Bedoel je met we ook jezelf, of alleen de rest van de band? Daar kan ik niet echt bij namelijk, als je zelf een drummer bent en live ook gewoon drumt, doe je dit toch niet zo op cd.
Zelf weten natuurlijk maar ik mis de logica even.

Machiel

Nee joh. Das hip
Neem mij vooral niet te serieus.

NathanR

Ik bedoel alles precies zoals ik het typ.   *O*

Leon

Ik snap nathan wel hoor. Het scheelt behoorlijk in productiekosten en de sound past gewoon goed bij de liedjes. Owl City (bekend van Fireflies) doet hetzelfde. Op plaat is het allemaal electronisch en live met band. Anno 2014 is alles mogelijk en kijk ik hier echt niet van op. Jullie wel Joris en Machiel?

Machiel

Ja tuurlijk. Op een plaat wil ik tenminste iets hebben waar ik trots op kan zijn... dat ik kan zeggen van ha! Dat heb ik toch maar mooi geflikt!
Neem mij vooral niet te serieus.

Joris

Als je wel een dik budget had gehad had je wel gewoon drums opgenomen toch?

Rick

Ik vind het juist weer tof om een dikke electro sound te maken met gewone akoestische drums met wat electro add ons. Zit weer wat uitdaging in. Kijk maar naar KJ Sawka, Jojo Mayer, enz.

NathanR

Als we het budget en de (juiste/goede) middelen hadden, dan hadden we inderdaad het wel akoestisch opgenomen en vervolgens bewerkt en gelayerd.

Maar goed, het zal qua drums deze kant op gaan als we het gaan gebruiken.




We moeten niet vergeten dat wij als band (3 jongens van 18) de complete productie zelf doen in onze eigen studio. Alleen het masteren hebben we laten doen.

Robert-Jan

#1065
jul 14, 2014, 11:39 Last Edit: jul 14, 2014, 11:46 by Robert-Jan
De stap die je wel kan maken is zelf inspelen op de td 30 ..daar hang je een samplepack aan (superior drummer/BF wat je wil)  en je layered je helemaal gek.
Dan kan je de sound krijgen zoals in dat eerste filmpje hierboven..immers, no way dat je zo'n akoestische sound krijgt met die mics..zonder overheads.. Als je begrijpt wat ik bedoel ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

jozwf

Een demo nummertje wat we laatst opgenomen hebben:



https://melaina.bandcamp.com/album/let-me-return



Nijlpaard

Beetje spelen met mijn nieuwe camera :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


De camera doet zijn werk prima Nijlpaard *D .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

jozwf


Technobeat


Beetje Evanescence-achtig , maar nu wel zelf ingespeeld Nathan ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Animal baars

Nathan?? Die heeft deze iig niet ingespeeld :')

Hans

Ik heb hem ff in mijn 'studiootje' over mijn monitors geluisterd en het klinkt erg dik Jos. Ook SUPER hard gemastered (ik moet echt mijn volumes wat aanpassen hier om niet weggeblazen te worden). Goed bezig ;)

Waar/hoe hebben jullie dit opgenomen ?

NathanR


Beetje Evanescence-achtig , maar nu wel zelf ingespeeld Nathan ?


Huh? Haha. Ik gok dat je je in de profielfoto's van Jozwf en van mij hebt vergist.  :Y

Technobeat


O jee , my bad , Sorry beide :') .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog