Thunder snare spanblokken

Gestart door TJDEG, mei 20, 2016, 18:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

TJDEG

mei 20, 2016, 18:26 Last Edit: mei 20, 2016, 19:46 by TJDEG Reason: aanvulling
Afgelopen week heb ik Thunder drumkit goedkoop kunnen kopen via internet. De metalen snare heb ik geheel schoongemaakt en weer gemonteerd. Helaas is bij één van de spanblokjes het schroefdraad buisje gebarsten en afgebroken (Foto's toevoegen lukt helaas niet via het forum). Er is geen schroef meer in te draaien.. Een langere schroef werkt dus niet.
Weten jullie toevallig of dit te herstellen is? of Zijn deze spanblokken nog te krijgen?



Tim

HHBBXX

Die schroefdraadbuisjes zijn van alle snares die ik heb allemaal hetzelfde. Ik zou toch verwachten dat je die los kunt kopen. Dan hoef je ook niet je hele spanblok te vervangen, die is vast moeilijker te vinden.
Je zou eens kunnen kijken bij musicstore.de daar heb ik ook wel eens wat losse onderdelen gekocht.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

TJDEG

#2
mei 20, 2016, 19:15 Last Edit: mei 20, 2016, 19:46 by TJDEG
Die schroefdraadbuisjes zijn van alle snares die ik heb allemaal hetzelfde. Ik zou toch verwachten dat je die los kunt kopen. Dan hoef je ook niet je hele spanblok te vervangen, die is vast moeilijker te vinden.
Je zou eens kunnen kijken bij musicstore.de daar heb ik ook wel eens wat losse onderdelen gekocht.
Het is toch net even anders. Lastig om in teksten te omschrijven maar ga het toch proberen. Spanblokken bevestig je gebruikelijk met twee schroefjes aan de ketel. Één van deze bevestigingspunten aan het spanblok is uitgescheurd en niet meer te gebruiken. Het spanblok mist nu een aansluiting met de ketel.

J.W.S

Hier ooit hetzelfde probleem gehad bij één van mijn drumstellen bij de 10" tom. Het staal is vaak gegoten dus lastig te repareren. heb van alles geprobeerd maar omdat het dus gegoten is was het in mijn geval niet meer te repareren. Dus heb ik maar een spanblok van de 12" tom afgehaald die ik toch niet gebruik en er op gezet.
Het word dus denk ik gewoon op zoek naar een nieuw spanblok. ik kan zo niet zien hoe het spanblok eruit ziet dus kan ook niet zeggen of ze nog te krijgen zijn. Anders moet je even op ST drums kijken daar hebben ze vast iets wat er op lijkt.
Ludwig Classic maple - Murat Diril Cymbals - DS Drums

HHBBXX

Het is toch net even anders. Lastig om in teksten te omschrijven maar ga het toch proberen. Spanblokken bevestig je gebruikelijk met twee schroefjes aan de ketel. Één van deze bevestigingspunten aan het spanblok is uitgescheurd en niet meer te gebruiken. Het spanblok mist nu een aansluiting met de ketel.
Ah, dat is inderdaad een ander schroefbuisje dan ik dacht dat je bedoelde.
Dan toch op zoek naar een vervanger. Succes.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Nijlpaard

Neem ff contact op met www.jouwdrumstel.nl
Die heeft wel zo'n blokje voor je liggen
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

TJDEG

Ik heb ook een advertentie op marktplaats geplaatst. Eventueel kunnen jullie daar kijken naar wat ik zoek. Misschien heeft iemand het tehuis liggen.
Link: http://link.marktplaats.nl/m1053026785

TJDEG

Neem ff contact op met www.jouwdrumstel.nl
Die heeft wel zo'n blokje voor je liggen
Dank voor je tip! Ga ik proberen.

MatiZ

Of volgende week de DVDM in Nieuwegein.. liggen een hoop spulletjes te koop (losse onderdelen).. wellicht vind je daar wat en heb je ook direct een leuk dagje uit :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

TJDEG

Allemaal erg bedankt voor de suggesties!!

Uiteindelijk iemand kunnen vinden het voor mij kan repareren.

Forum kan gesloten worden (als kan).

Technobeat

Forum kan gesloten worden
Laten we dat nou alsjeblieft niet doen , zou erg jammer zijn .
Dat het TOPIC dicht kan ala ........ :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog