Condensator mics naar iPad/telefoon lukt niet

Gestart door paradiddle, apr 17, 2016, 10:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paradiddle

Ik zal wel iets heel doms over het hoofd zien maar ik kom er maar niet uit.
Om heel eenvoudig wat oefen drumwerk op te nemen heb ik een setje Behringer C2 condensators (A) gekocht.
Die heb ik met een Devine MPS 500 fantoomvoeding verbonden (B)
Van daaruit wil ik ze aansluiten op mijn telefoon, macbook of ipad.
De kabel voor dit laatste stukje is XLR naar jack (C) en daarop zit een verloopplug naar mini-jack (D).

Alles klopt zo, dacht ik, maar ik krijg het niet voor elkaar om iets via de mics op te nemen. Welke opname app ik ook gebruik, zowel de telefoon, macbook als ipad pakken de mic van het apparaat zelf, maar niet de Behringers…
Zit het misschien in de laatste kabel C of de plug D? Moet dat een 3-rings plug zijn misschien?

Best frustrerend zoiets dat eenvoudig zou moeten zijn ;-)


Robert-Jan

Het punt is waarschijnlijk inderdaad de 3 ring plug.
Zo weet de ipad of het een mic of een koptelefoon is.
Op dit moment leest hij het als een koptelefoon en maakt het dus gebruik vande interne mic.
Er zijn diverse audio interfaces die prima werken met een ipad ( wel met nog een extra usb naar ipad kabel of camera connection kit)
Er zullen vast ook wel verloopjes zijn, maar niet officieel van apple..ik kan niet garanderen dat die of die werkt..moet je even op googelen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

baszuidwijk

Denk ook dat het aan de plug ligt. Je hebt van IK Multimedia diverse kleine interface die speciaal voor dit soort toepassingen zijn gemaakt. Ze zijn niet zo heel duur. Ik heb er een om mijn basgitaar op mijn iPhone te kunnen aansluiten en die kostte bij Bax toen maar een paar tientjes.

paradiddle

Dank voor jullie reacties! Ik ga er dan maar vanuit dat het toch aan die plug ligt. Ik dacht dat de 3e ring op een plug altijd voor video was bedoeld en de eerste twee voor stereo audio.
Zo'n iRig Pre van IK Multimedia heb ik ook liggen, die heeft wel 2 ringen op de plug. Nadeel hiervan is dat er maar 1 XLR kabel in kan en ik heb 2 aansluitingen nodig.
Ik moet dus op zoek naar een kabel "2 x XLR female --> mini jack met 3 ringen". Maar die lijken onvindbaar....

Paul

Een 3-rings jack is voor stereogeluid bedoeld: links, rechts en ground. ;)
Oordopjes met microfoontje/afstandsbediening in de draad hebben altijd een 4e ring voor communicatie met het apparaat. Je moet dus een plug met zo'n 4e ring hebben en de microfoons aansluiten op die ring. Als je een beetje handig bent kan je dat zelf in elkaar solderen voor een paar euro, die pluggen zijn gewoon te koop.
Houd er wel rekening mee dat beide microfoons op één kanaal worden aangesloten en stereogeluid verloren gaat. Als je beide mics afzonderlijk wilt opnemen zal je een interface moeten kopen.

paQ

#5
apr 18, 2016, 21:08 Last Edit: apr 18, 2016, 21:10 by paQ
Interface is het toverwoord zoals Robert-Jan al aangaf.

Zijn best mooie uit / ingangen op die apple apparaatjes, maar ik vraag me af of je dit stereo werkend aan de praat krijgt op een 'koude' wijze.


paradiddle

Dankjulliewel. Ik heb de hoop opgegeven dat dit goed gaat werken. Solderen is ook niet echt mijn ding dus heb de fantoomvoeding en kabel teruggedaan naar Bax (ideaal die service) en gelijk een behringer xenyx usb mixer met 2 mic ins en fantoomvoeding gekocht. Dan zou het moeten lukken om via usb naar smartphone of ipad te zenden. Misschien dat die camera connection kit dan nog nodig is maar dat zie ik morgen als ik m binnen heb. Ben benieuwd

Omhoog