Roland rubber hoop 12"

Gestart door Dreamdrummer, mrt 01, 2016, 12:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

Ik ga mijn akoestische snare elektrisch maken met een Roland MH14-powerply en Roland RT30-HR.

Nu heb ik alleen nog een rubberen hoop nodig.
Alleen wil ik geen volledige rubberen hoop, alleen op het gedeelte waarop ik sla.

Zou een 15 a 20 cm stuk rubberen hoop, gesneden uit een 12" Roland goed blijven zitten, of moet de hoop volledig rond sluiten om vast te blijven zitten?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Otje

#1
mrt 01, 2016, 15:09 Last Edit: mrt 01, 2016, 15:14 by Otje
Ja, dat gaat wel lukken, denk ik. Ik heb wel eens afbeeldingen gezien van drummers die hun snare voor een klein stukje van de rubberen rand hadden voorzien. Er zijn meerder rubberen 'hoops' dan alleen die van Roland. Een beetje "doe het zelf zaak' zal ook wel iets dergelijks in z'n assortiment hebben; zoiets koop je dan per meter. Google maar eens op rubberen profielen oid.


dick

Of je gaat naar je autodealer voor een stukje benzineleiding, insnijden en met dubbelzijdige tape vastplakken :Y

Dreamdrummer

Dank voor de tips !!
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Hammar

Of je gaat naar je autodealer voor een stukje benzineleiding, insnijden en met dubbelzijdige tape vastplakken :Y
Huh? want benzineleiding is van rubber??......Rubber lost op in benzine trouwens.

HHBBXX

Huh? want benzineleiding is van rubber??......Rubber lost op in benzine trouwens.
Niet echt van rubber, wel van kunststof. Die van mijn brommert vroeger wel tenminste  :+
Bij moderne auto's zou ik het niet weten.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

djska

#6
mrt 04, 2016, 23:53 Last Edit: mrt 05, 2016, 00:00 by djska
Of je gaat naar je autodealer voor een stukje benzineleiding, insnijden en met dubbelzijdige tape vastplakken :Y
Dat gebruik ik ook, is niet zo hoog dan zo'n Roland zodat daardoor de hoek waaronder   
je het vel raakt niet beinvloed wordt.
Geen tape nodig gehad trouwens.

Jazz

Geeft dat niet een dof geluid als je op de rim speelt ?
There is no music without jazz

djska

Geeft dat niet een dof geluid als je op de rim speelt ?
Dat is juist ook de bedoeling en de enige reden voor die 'rim-silencers'! :-)

Technobeat

Geeft dat niet een dof geluid als je op de rim speelt ?
Maar daar hoor je dan weer niets van qua snare / tom sound , het rubber is idd alleen om het akoestische '' tik geluid '' te verminderen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ik zal t eens gaan uitproberen. Kijken of dit bevalt.
There is no music without jazz

Dreamdrummer

Gelukt met een 12" hoop
Heb m er maar helemaal op gedaan. Zo blijft er een mooie uitsparing voor de trigger.

 8)




Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Technobeat


Netjes Deamdrummer , spelen die Roland Power ply meshheads fijn ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

Spelen heel fijn!

Moet zeggen dat ik weinig verschil merk met de Roland MH-14 (oude serie) die op mijn floor zit.

Spelen allebei superfijn.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog