Oefeningen in de trein

Gestart door BasT, feb 25, 2016, 08:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

BasT

Yo,

Ik vroeg mijzelf af of jullie nog nuttige oefeningen kennen die je in relatieve stilte in bijv de trein kunt doen. Ik spendeer ca een uur in de trein elke dag, dus het zou best practisch zijn als er iets is dat ik kan doen dat mijn drummen zou helpen. Hebben jullie suggesties? Ik probeer bijv al paradiddles te tikken op mijn knieƫn op de maat van de muziek.

Heeft het bijv nut om op de bal van je voet te veren alsof je heel up speelt?

Alle suggestisch zijn welkom. :)

Otje

Ik reis regelmatig met de trein, en bij een lange zit-nix omhanden- ga ik altijd wel met mn vingers trommelen. ik verzin de raarste combinaties en gebruik de kadans van de trein ( "kedeng-kedeng" )als clicktrack soms  probeer ik ze te onthouden of schijf ze op, om thuis 'real' te oefenen.

 :+  zo kan het ook..

 

Dreamdrummer

Als je oefeningen wilt doen op in shape te blijven (bijv snelheid/uithoudingsvermogen) zijn in dit filmpje nuttige tips te vinden (op ca. 46 min)





Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

0.50 min..  weer een drummer die zijn 'conga' muscles oefent..  je hebt hier NIETS aan..
met sticks gebruik je andere spieren (flexor carpi) in je onderarm .. als je met pols speelt..
had vroeger een nerdy drumbuddy die ook altijd en overal liep te tikken  .. en werd ie er
beter door ? > nee
je moet dat soort dingen zien als een fitness workout, doen op een geconcentreerd tijds-
moment.. niet 'een beetje' tikken heel de dag door..   da's mijn mening 
in de trein..  weet niet..   zien ze je ook als een neuroot ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

HHBBXX

Ik zit ook elke dag in de trein, een uur heen en een uur terug, dus tijd zat om een beetje te oefenen.
Wat ik oefen: Noten lezen, door pagina's uit een boek van Dante D'Agostini bij me te hebben en dan tik ik op mijn benen wat ik lees. Dit is dus vooral om beter te leren notenschrift te lezen en je kunt het stil doen, zodat ook medereizigers er geen last van hebben. Mijn doel is om mijn handen te leren wat ze moeten doen als mijn ogen bepaalde 'notengroepen' zien, zonder dan ik erbij hoef na te denken. Ook welke tellen met links en welke met rechts gespeeld moeten worden. Automatiseren dus, voor zover dat kan.

Een ander voordeel is dat ik dan thuis op de kit dit minder interessante stuk van leren drummen niet meer zoveel hoef te doen en daar dus meer tijd heb op leukere oefeningen te gaan doen  :P

Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

drfill

tuurlijk, dat is zinvol coordinatie /onafhankelijkheid oefenen..   met mijn post bedoelde ik spieren oefenen waar je 'geen bal'
aan hebt op een drumstel ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

tuurlijk, dat is zinvol coordinatie /onafhankelijkheid oefenen..   met mijn post bedoelde ik spieren oefenen waar je 'geen bal'
aan hebt op een drumstel ..

Deels met je eens.
Ik merk zelf dat ik wel baat heb bij de oefeningen voor het voetenwerk.

Wordt je er beter door... nee.
Dat is niet de insteek.
Beter worden doe je achter je kit.

Dis puur alleen om je spieren een beetje in shape te houden.
Mits je dan de juiste spieren gebruikt ;-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

BasT

Thanks voor de comments! Ik had dat filmpje van flo mournier al gezien. Maar persoonlijk verwachtte ik daar al niet veel van. Ik dacht zelf aan onafhankelijkheid in je brein trainen. Maar zoals ik het nu lees ben ik beter af met 15 min extra tijd achter de kit dan beentje trommellen. :)

Thanks though.

drfill

#8
feb 25, 2016, 21:01 Last Edit: feb 25, 2016, 21:15 by drfill
been trommelen is niets mis mee, m.i   maar dan wel met sticks..   de hoek van je hand is dan
compleet anders zodat je andere spieren gebruikt..     ok, german, of american maakt wel uit
(we vergeten trad grip maar)   maar de 'conga training' zonder sticks of bv. de 'clapping exercise'
van jojo mayer heb je weinig aan   (en ja.. ik ben een fan, maar dat was gewoon een 'gimmick' ) in
die video 'secret weapons' laat hij veel zien..  behalve hoe je daar 'komt' .. nog steeds een secret
dus .. maar het is elke dag oefenen en 'op peil houden' in ieder geval ..  moet je maar ns een week
helemaal niet drummen,  je merkt het gelijk aan je single strokes..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog