In-ears

Gestart door Mootje, feb 22, 2016, 13:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

djska

Dat laatste zal van de doppen cq filters afhangen. Goede filters hebben een vlakke demping en dus blijft de balans hetzelfde, alleen is het volume zachter.
Ik doel juist op volume en perceptie van luidheid!

musiqman

1 keer gerepeteerd zonder doppen met blazers in onze grote repetitie ruimte, nooit meer. Sowieso al bijna niet meer zonder doppen, maar dat was echt killer voor de oren.

Bootsie

1 more triple drive inears!

Klinken fantastisch!

Joris

Hoezo zijn je eerste 3 posts ongeveer hetzelfde, en in 3 verschillende topics. Even in het juiste topic en niet te veel spammen graag, ook al ben je heel enthousiast  ;)

Hammar

Kwam op mij ook spammerig over en dat is het dan ook waarschijnlijk, maar....
Als je ff googled op deze 'in ears' (gewoon oordoppies als je het mij vraagt) en op review dan kom je toch al gauw positieve reacties tegen.

http://www.pcmag.com/review/347194/1more-triple-driver-in-ear-headphones
http://www.cnet.com/products/1more-triple-driver-in-ear-headphones/
https://pooraudiophile.com/2016/05/1more-triple-driver-in-ear-headphones-review-an-audiophile-bargain.html

Technobeat

Kwam op mij ook spammerig over en dat is het dan ook waarschijnlijk, maar....
Als je ff googled op deze 'in ears' (gewoon oordoppies als je het mij vraagt) en op review dan kom je toch al gauw positieve reacties tegen.
Familie en kennissen van Bootsie ????
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Betaalbare in-ears, zijn die er eigenlijk?

Recentelijk las ik een comment op FaceBook over dit onderwerp.
Natuurlijk twijfel ik niet aan de kwaliteit van de op maat gegoten in-ears van o.a. Cinepaq, Varifone enz. enz.

Maar wat als je daar nou eens géén (vanaf) €400 voor over hebt, ben je dan kansloos verloren??

KZ inears werden genoemd als een prima alternatief, te koop bij onze 'vrienden' in het oosten:

https://nl.aliexpress.com/item/KZ-AS10-Hoofdtelefoon-5-Balanced-Armature-Driver-In-Ear-Oortelefoon-HIFI-Bass-Monitor-Oortelefoon-Oordopjes-Met/32902986708.html?spm=a2g0z.search0104.3.6.35735ea7utibpZ&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_5_10065_10068_5729915_319_5735015_317_5734915_10696_10924_453_10084_454_10083_10618_10920_10921_10304_10307_10922_10820_10301_10821_5730815_537_536_10843_10059_10884_10887_100031_5735215_321_322_10103_5735115-5729915_5735015_5735215%2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=0ecbb035-ba1e-4939-98ee-daf1037c4d7f&algo_expid=0ecbb035-ba1e-4939-98ee-daf1037c4d7f-3

Hier een review van 3 typen KZ : https://www.youtube.com/watch?v=NOp5dADFctQ

Voor wat het waard is.....





Dreamdrummer

Ik gebruik de Shure SE215-CL.

Zit geen dual driver in, maar heeft echt een prima geluid!

Kost je 9 tientjes.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Robert-Jan

Maar wat als je daar nou eens géén (vanaf) €400 voor over hebt, ben je dan kansloos verloren??





Maar dat zijn dan dus geen op maat gemaakte inears..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

De Shure gebruik ik ook. Klonk prima afgelopen zaterdag
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

Maar dat zijn dan dus geen op maat gemaakte inears..
Nope idd.

Jazz

Dit zijn dus alleen in-ears ?   Bv voor de module  of voor t mengpaneel ?
Heb nog niet helemaal helder of t n koptelefoon is of iets anders.
There is no music without jazz

kaboemba

Ik heb op maat gemaakte in ears, maar dat is dus zonder koptelefoon, kan er overigens wel in.
Werkt erg fijn.
Heb ook de shure, de 4 of 5 serie weet ik ff niet, werkt heel fijn en filters zeker 80% van het omgevings geluid, dat is dus WEL een koptelefoon.

J.W.S

KZ inears werden genoemd als een prima alternatief, te koop bij onze 'vrienden' in het oosten:


Ik heb afgelopen tijd 5 verschillende series KZ in-ears getest. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik er van vind. Wil ze eerst nog even met de Shure Se215 vergelijken.
Ludwig Classic maple - Murat Diril Cymbals - DS Drums

animal

Ik heb afgelopen tijd 5 verschillende series KZ in-ears getest. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik er van vind. Wil ze eerst nog even met de Shure Se215 vergelijken.
Waar c.q. via welk bedrijf heb je deze dan kunnen testen?

Hammar

Ik heb afgelopen tijd 5 verschillende series KZ in-ears getest. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik er van vind. Wil ze eerst nog even met de Shure Se215 vergelijken.
Heyy cool! Ben benieuwd naar je bevindingen.

J.W.S

Waar c.q. via welk bedrijf heb je deze dan kunnen testen?
Ik heb ze alleemaal gewoon via aliexpress besteld. Ik was opzoek naar betaalbare in-ears voor onze band. Ik las over KZ en heb dus direct een batterij van die dingen besteld.

Heyy cool! Ben benieuwd naar je bevindingen.
Wanneer ik de tijd heb zal ik mijn bevindingen even uitgebreid op papier zetten.
Ludwig Classic maple - Murat Diril Cymbals - DS Drums

animal

Oké, duidelijk. Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen.

Hammar

En deze meneer sloopt ze gewoon ff uit elkaar... 8)7

https://www.youtube.com/watch?v=awf0RpgOY3s

Paul

"Reverse engineering" noemt men dat ook wel (al klinkt dat eleganter dan het is met zijn Dremel).

Hammar

Ik ben nog steeds benieuwd naar de bevindingen met de KZ in-ears.

Hammar

En nog steeds benieuwd trouwens..... 8)7

Hammar

Zojuist een setje KZ as-10 gekregen, ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar voor dat geld vind ik het geweldig!! Ik gebruik ze (nog) niet in een band, want ik heb geen band....:-(
Alleen met mijn telefoon voor radio/muziek. Prachtig heldere sound met goede bass. Sluiten goed aan vooralsnog, zonder uit mijn oren te 'kruipen'. Sluiten ook behoorlijk goed af van omgevingsgeluid. Een bluetooth setje erbij voor draadloos te kunnen luisteren en een extra kabeltje voor nog geen €50. Ik denk dat veel amateur muzikanten hier tevreden mee kunnen zijn.

Jazz

Oe, interessant.  Had mn oog al laten vallen op n shure SE112. Daar zit je ongeveer op dezelfde prijs.
There is no music without jazz

Hammar

Nog wat bevindingen, de stekkertjes laten zich zeer stevig monteren, de kans dat die er zomaar vanzelf zullen uitvallen lijkt me zeer sterk. Ik denk zelfs dat je eerder het kabeltje stuk trekt dan de stekkertjes. Het blijft natuurlijk fragiel, je zult het met de nodige voorzichtigheid moeten doen (en niet 1 minuut voor je optreden met 10 bier op :+ )
 
De kabeltjes hebben bij de stekkerzijde staaldraadjes zodat je ze mooi achterlangs je oren kan vouwen. Bij een brildrager als ikzelf kan dat nog wel eens in de weg zitten.

Ook het aansluiten via bluetooth gaat prima en probleemloos. Het 'ding' meldt zelfs via stem dat het aan/uit of connected is.
Zoals ik al eerder zei, Oortjes, 2 kabeltjes, bluetooth connector, usb oplaadkabeltje en 3 verschillende maten rubbertjes voor nog géén €50.




Omhoog