Muziek in koptelefoon

Gestart door lauwiedoise, feb 16, 2016, 19:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

lauwiedoise

Beste,

Samen met een vriend van mij wil ik eens een dj set spelen.
De TD-9 module hebben we aangesloten op een pioneer DJM 900.
Nu zou ik graag ook de muziek van de dj in mijn koptelefoon horen, maar ik hoor enkel mijn drum.
Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Lauwie

Technobeat


kabeltje van DJ naar de '' mix-in '' in de TD-9 module prikken en het is feest :)  .


Als je je ook verder interesseert in het drummen en dit mooie forum , zien we graag je eerste officieele kennismaking in het voorsteltopic .

http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=54.0   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

lauwiedoise

Ok en waar moet je hem dan steken in de mixer?

Bedankt!

67Deadman

Ik heb niet echt veel verstand van mixers maar ik heb mijn td30, keyboard, computer en spd s ook in een mixertje gestoken en heb geluid.  Als ik die mixer bij jouw bekijk begin je achterop in kanaal 1. Muziek op kanaal 2. De Phones aansluiting zit bovenop linksonder en gooi de schuiven maar open. Misschien dat de master volume laag staat of ergens een knopje die in maar uit moet staan. Anders maak eens een foto hoe die bij jouw aangesloten staat ?

lauwiedoise

De drum heb ik aangesloten op kanaal 1. Mijn cd spelers heb ik aangesloten op kanaal 2 en 3.
Als kanaal 1 en 2 volledig openstaan, hoor ik de drum en de muziek door de luidsprekers. Als we een koptelefoon in de module van de drum steken, horen we enkel de drum en geen muziek. En dat is nu net het probleem, de drummer zou ook graag muziek in zijn koptelefoon horen. Wil vanavond wel eens een foto nemen.

67Deadman

Heb je al in de handleiding gekeken op blz 116 linksonder ? Staat iets over een koptelefoon aansluiten en daar staat ook : Druk op de [Cue] toets(en) voor het kanaal (de kanalen) waarmee je wilt meeluisteren. En over Mono of Stereo spilt. De mate aan welke kant je het [CUE] geluid wilt horen wilt horen of .....

http://docs.pioneerdj.com/Manuals/DJM_900NXS_DRB1533B_manual/?_ga=1.175764261.603790733.1455699770

Ik denk dat je hier wel een end mee komt.

Succes

lauwiedoise

Ik hoor alles wat ik moet horen  :)

De drummer zou graag meespelen met een koptelefoon, anders moet hij voortdurend naar een monitor luisteren om mee te spelen. Wanneer hij zijn koptelefoon in plugt in de module hoort hij enkel zichzelf..

Nijlpaard

waarom niet alles op de mixer en dan de main out van de mixer naar een koptelefoon versterker en daar dan iedereen de koptelefoon op inprikken ?

Of de drummer een eigen bekabelde in-ear geven alla Fischer amp. Daar zijn drums in en een feed van de mixer en dan kan hij zelf bepalen hoeveel hij van welk kanaal wil horen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

67Deadman

Aaah, also, ik heb hem altijd via de mixer staan nooit in de module zelf. Je hebt inderdaad van die koptelefoon versterkers waar je wel tot 8 man kan inpluggen.

lauwiedoise

Merci! Dacht dat het zonder een versterker voor koptelefoon ook mogelijk was. :(

Hoe sluit ik dit dan precies aan op mijn mixer, via master 2?

Alvast bedankt voor de snelle reacties!!!

kaboemba

Ben ik nu gek of ????

Je heb de muziek en de module op de mixer en als je de juiste kanalen nu open zet dan hoor je beide, lijkt mij logisch.
En nu vindt je het raar dat de drummer geen muziek hoort als hij de koptelefoon op de drummodule aansluit ?
Dus hij hoort niks van de muziek op een apparaat waar de muziek niet op aangesloten is, en dat vindt je vreemd ?

Twee opties:
Of de mixer (out) door linken naar de module (in), of de koptelefoon op de mixer aansluiten.

Het kan zijn dat ik het fout lees, maar hoe kan je verwachten iets te horen als iets er niet op aan gesloten is ?

lauwiedoise

Daarom vroeg ik toch ook of iemand me kon helpen  :)

Koptelefoon op mixer aansluiten is geen optie want dan hoort hij ook de muziekstukken die ik aan het voorbeluisteren ben.

Als ik het goed begrijp moet ik van de master 2 op mijn mixer naar de module? Maar dan kan ik wel het volume in zijn koptelefoon niet regelen. klopt?

Omhoog