Splitkabel

Gestart door Dreamdrummer, dec 15, 2015, 14:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

Ik heb een splitkabel geprobeerd op mijn TD9 module.
Hij werkte alleen niet helemaal naar behoren.

Het doel is om rim en head te splitsen, zodat je een extra crash of tom kan toevoegen.

De kabel die ik geprobeerd heb is  (in de AUX output) een jackstereo(male) naar 2x mono jack male.
Het signaal wordt gesplitst, maar 1 van de 2 komt heeeel zacht binnen.
Helaas kan je de senetivity niet aanpassen, omdat dit de head én de rim aanpast. Het enige wat een beetje helpt is rimgain opvoeren, maar toch is het niet zoals het zou moeten.

Iemand ervaring met een goeie splitkabel? Of zijn er nog meer instellingen aan te passen ?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

misschien hier al ns gepost..   maar er moet een weerstand tussen tip/ring 100 kOhm..
http://studioscrapnsound.com/creating-a-drum-splitter-cable-for-the-roland-td-11/
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Dreamdrummer

Ik zie al wat ik fout doe...
Ik testte het op de bekkens. Dat werkt dus kennelijk alleen op toms.

 *)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Dreamdrummer

De splitkabel werkt! Na wat gepuzzel met de sensitivity, rim gain etc gaat het goed.

Nu stuit ik op het volgende probleem.
Deze kabel werkt alleen in de AUX uitgang. (Head en Rim kunnen apart ingesteld worden)
Als ik deze op de Crash 2 uitgang zet werkt het niet. (blijft in Head staan)

Hoe kan dit ? :/
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog