Help! (dubbele triggering)

Gestart door Dreamdrummer, dec 10, 2015, 21:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

dec 10, 2015, 21:25 Last Edit: dec 10, 2015, 21:47 by Dreamdrummer
Ik heb een probleempje met mn e-kit.
De 2e tom triggert opeens dubbel. Het ligt niet aan de trigger zelf (DIY) want als ik de plug van tom 1 of 3 er in doe triggert hij wel gewoon netjes.
Het moet dus bijna wel een instelling zijn, maar de instellingen van tom2 is niet anders dan tom 1 of 3.
Of kan de male jack plug ook raar gaan doen?

Wat ook vreemd is, is dat ik zie op mn soundmodule dat het signaal 2x binnenkomt als ik sla.
Maar dit gebeurd ook bij tom 1 en 3, alleen hoor ik daar netjes 1 slag.

Ik gebruik de Roland TD9 met EZdrummer 2.

Het is ontzettend vervelend want zondag heb ik een gig :-(

Wat zou een oplossing kunnen zijn? :/  (anders dan 1 tom gebruiken)

Zoals ik aangaf zijn de instellingen niet anders dan anders: sensitivity, treshold, Mask time, retrig cancel etc!

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

67Deadman

Das vervelend zo kort aan de gig.
En als je de plug van Tom 2 in Tom 1 of 3 plugt ? Wat doet die dan ? Dan kan je die evt uitsluiten.
Misschien toch maar de sensitivity verhogen ? Soms met tik 1 extra wilt de dubbele triggering wegvallen.


drfill

en met een andere kabel, in tom 2 ?   of beetje contact spray op pluggen..
anders mask time, retrig cancel, en (gezegd) sens aanpassen
in alle clamps van mn rack heb ik bv. foam omdat als ik op een tom sloeg triggerde een andere mee..
maar dat is het bij jou dus niet ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

Dank voor de reacties.
Als ik de plug van tom 1 of 3 in tom 2 stop doet hij het perfect.
Alle instellingen zijn niet anders dan de andere toms, dus het lijkt toch dat t in de plug zit.

Ik heb een td9, met een kabelboom, dus dan is de enige optie de plug vervangen.

Alhoewel, sensitivity verhogen heb ik nog niet geprobeerd !
Wel het verhogen van de masktime, retrig cancel omdat dit dubbele triggering zou wegnemen (nu niet dus)
Het signaal komt gewoon snoeihard binnen volgens mij.

Naar mijn beleving zou het dan alleen maar erger worden als de gevoeligheid hoger wordt, maar het is het proberen waard !

Ik ga het vanavond even testen en anders ram ik er een andere plug op.
Allerlaatste optie is met 1 tom spelen :-(
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

o ja..   'fijn' zo'n kabelboom..   hoop dat nieuwe plug lukt..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

Nieuwe plug erop gezet maar nog steeds dubbele triggering...
Misschien een nieuwe kabelboom proberen...
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

Is t niet zo dat je n dubbele triggering zou moeten kunnen beiinvloeden door
betere afstelling op de drumcomputer ?
There is no music without jazz

Nijlpaard

Heb je als eens geprobeert om de kabel van tom 3 of 1 te gebruiken voor de verbinding tussen module en tom2 ? Als dat niet functioneert heeft het niets met de plug of kabel te maken. 
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat

Is t niet zo dat je n dubbele triggering zou moeten kunnen beiinvloeden door
betere afstelling op de drumcomputer ?
Hier kan idd ook een oorzaak zitten van de dubbeltrigering , want als je sensitivity veel te hoog staat kan dat ook voor problemen zorgen .
Dus mijn raad zou zijn : even alle instellingen van alle toms vergelijken en zo nodig aanpassen , ook de tip van Nijlpaard zou uitkomst kunnen bieden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

Ik heb een td9, met een kabelboom, dus dan is de enige optie de plug vervangen.
zou nog een in een muziekzaak (met td9) een andere boom kunnen proberen..
om te checken of het niet in je module zit ..
maar je hebt nu toch al een (goede) gig gehad ..  hopelijk..   
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

Ik heb toch een goeie gig gehad *O*
Dubbele triggering was nog steeds aanwezig, maar nauwelijks hoorbaar in de zaal.

Instellingen soundmodule staan goed. sensetivity, retrig cancel, masktime, scantime etc. alles staat normaal gelijk aan de andere toms. Ook als ik de waardes verander helpt dit niets.

Als ik de plug van tom 1 of 3 gebruik werkt het goed. Ligt dus niet aan de trigger in de tom.
Want ook als ik de kabel van tom 2 in mn snare stop (roland PD125) triggert hij ook dubbel.
Als ik een ander midikanaal instel (bijvoorbeeld een snare of crash) blijft de dubbele triggering aanwezig.

Het is net alsof het signaal superhard en gevoelig binnenkomt, maar volgens alle waardes van instellingen zou dit niet moeten.

Ik ben echt clueless want naar mijn mening alles geprobeerd, behalve dan een nieuwe kabelboom...
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Nijlpaard

Plug je dan alleen de plug in de Tom om of ook in de module ?
Als je alleen de Tom omplugt kan het dus ook nog in de uitgang van tom2 in je module zitten
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Otje

#12
dec 14, 2015, 15:09 Last Edit: dec 14, 2015, 16:29 by Otje
Het is een kabelboom dus 'ompluggen' aan de module is niet mogelijk.

@ Dreamdrummer
 Is het een stereoplug? Zet op deze plug eens een verlengkabel, mono (dan wel stereo.) Who knows ..?

djska

Al geprobeerd om tom2 als test even via een losse normale kabel met stereo pluggen op 1 v/d de aux/crash inputs aan te sluiten?
Dan bypass je de kabelboom, wellicht is de tom2 kabel ergens beschadigd.
Ook zou je de DB-25 connector aan module zijde even opnieuw aan kunnen sluiten.

Dreamdrummer

Al geprobeerd om tom2 als test even via een losse normale kabel met stereo pluggen op 1 v/d de aux/crash inputs aan te sluiten?
Dan bypass je de kabelboom, wellicht is de tom2 kabel ergens beschadigd.
Ook zou je de DB-25 connector aan module zijde even opnieuw aan kunnen sluiten.
Hier had ik nog niet aan gedacht! Dit ga ik zeker eens proberen.

Ik heb er ook al een verlengkabel aangeprikt (mono) Hij pakte RIM ipv HEAD, met hetzelfde resultaat.


thanks voor de tips !

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog