Meedrummen op muziek zonder doof te worden

Gestart door Mart098, okt 22, 2015, 22:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mart098

Ik weet niet of dit het juiste topic ervoor is, maar ik vraag het toch even.

Hoe drummen jullie mee op muziek zonder doof te worden?
Ik heb een poos geleden gehoorbeschermende oordoppen gekocht (Alpine MusicSafe Classic) en daar doe ik dan mijn koptelefoon overheen. Dan wordt het drummen wel goed gedempt, maar het probleem is dan dat ik de muziek niet goed kan horen en dus uit de maat ga drummen...

Drummen zonder gehoorbescherming is voor mij geen optie, aangezien ik al langer gehoorklachten heb. Weet iemand een goede manier om én de muziek én mijn eigen gedrum goed te kunnen horen, zonder doof te worden?

Ik hoor het graag.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

kend

Ik weet niet of dit het juiste topic ervoor is, maar ik vraag het toch even.

Hoe drummen jullie mee op muziek zonder doof te worden?
Ik heb een poos geleden gehoorbeschermende oordoppen gekocht (Alpine MusicSafe Classic) en daar doe ik dan mijn koptelefoon overheen. Dan wordt het drummen wel goed gedempt, maar het probleem is dan dat ik de muziek niet goed kan horen en dus uit de maat ga drummen...

Drummen zonder gehoorbescherming is voor mij geen optie, aangezien ik al langer gehoorklachten heb. Weet iemand een goede manier om én de muziek én mijn eigen gedrum goed te kunnen horen, zonder doof te worden?

Ik hoor het graag.
Draag in-ears. De meeste in-ears isoleren dan oordopjes en ze zijn comfortabeler dan een koptelefoon tijdens het drummen. Goede voor mee te starten zijn de Shure SE215 in-ears. :)
CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

Hoefnix

Ik heb de luxe van een repetitiehok waar de muziek hard kan zonder iemand overlast te bezorgen :).

De muziek zet ik gewoon zo hard dat ik deze met dempende optoplastieken nog over de drums heen hoor ;). Geen centje pijn en geen suizende oren na een uur drummen.

dunDaan

Ik gebruik op maat gemaakte in-ears, echter die dempen het geluid van buiten dusdanig dat ik de drums echt nagenoeg niet meer hoor. Daarom gebruik ik ook een bassdrum microfoon en 2 overhead microfoons. Deze zijn aangesloten op een mixertje waar ik ook mijn telefoon/laptop/tablet op aangesloten heb, dus op die manier maak ik dan een goede balans. De in-ears sluit ik aan op de hoofdtelefoonuitgang van het mixertje. En vervolgens heel makkelijk met 1 knoppeke het totaalvolume aanpassen zodat je alles op een aangenaam niveau hebt staan.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jazz

Ik gebruik dezelfde plugjes als Mart. In eerste instantie vond ik ook dat ik t allemaal niet goed kon horen.
Ik duw ze er niet meer zo diep in. Genoeg om te dempen en genoeg om alles goed te horen. Voor mij geeft t zo voldoende bescherming.
There is no music without jazz

Mart098

Draag in-ears. De meeste in-ears isoleren dan oordopjes en ze zijn comfortabeler dan een koptelefoon tijdens het drummen. Goede voor mee te starten zijn de Shure SE215 in-ears. :)
Dus in-ears met een gehoorbeschermende koptelefoon zou een goede oplossing zijn?
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

dunDaan

Normaliter dempen in-ears uit zichzelf al voldoende en heb je geen verdere geluidsbescherming meer nodig.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

kend

Normaliter dempen in-ears uit zichzelf al voldoende en heb je geen verdere geluidsbescherming meer nodig.
Inderdaad! Die zin moest trouwens : 'De meeste in-ears isoleren beter dan oordopjes en ze zijn comfortabeler dan een koptelefoon tijdens het drummen.' zijn. ;)
CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

Jazz

#8
okt 23, 2015, 19:05 Last Edit: okt 23, 2015, 19:21 by Jazz
Wel nogal prijziger dan de andere plugs. Maar als je veel speelt zal de in-ear wel praktischer zijn.

Ik ging uit van de in-ear die gebruikt wordt met spelen. Om de rest goed te horen.
Dit is natuurlijk wat anders.
There is no music without jazz

MatiZ

Er zijn ook op maat gemaakte 'doppen' met een filter er in. Sluiten wel helemaal af en zitten bijzonder comfortabel maar laten wel genoeg geluid door (door het filter) om goed het geluid te horen.

Ik gebruik zelf bij mijn A-kit een op maat gemaakte in-ear met twee overheads en een bass mic, bij mijn E-kit een laptop op de USB poort van de module en een fatsoenlijke hoofdtelefoon.

Zo is het allemaal uitstekend te regelen en staat het niet op standje doof.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Mart098

Er zijn ook op maat gemaakte 'doppen' met een filter er in. Sluiten wel helemaal af en zitten bijzonder comfortabel maar laten wel genoeg geluid door (door het filter) om goed het geluid te horen.

Ik gebruik zelf bij mijn A-kit een op maat gemaakte in-ear met twee overheads en een bass mic, bij mijn E-kit een laptop op de USB poort van de module en een fatsoenlijke hoofdtelefoon.

Zo is het allemaal uitstekend te regelen en staat het niet op standje doof.
Dat is een goeie, maar wel een beetje duur.
Misschien is er wat met een verzekering te regelen? ;)
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Boudewijnow

Verzekering gaat niet werken lijkt me..
Ik denk dat de vic-firth drum koptelefoon een goede oplossing is in dit geval.

Mart098

Ik ga er naar kijken.
Bedankt voor de reacties in elk geval. :)
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Omhoog