Welke ride?

Gestart door kend, okt 17, 2015, 22:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kend

Hey!

Ik drum ondertussen al 7 jaar en ben langzamerhand mijn bekkens wat aan het upgraden.
Mijn eerste B20 setje bekkens waren Sabian XS20's, waar ik zeer tevreden mee ben.
Maar natuurlijk zijn er ook enkele minpunten aan deze bekken kit.
Het grootste minpunt is dat naar mijn mening de ride nogal stil is. Hij komt niet echt goed over in een mix en is soms niet goed hoorbaar als ik met een band live speel.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe, betere ride.
Ik zoek een duidelijk overkomende maar toch wat donkere ride.
Aangezien dat ik regelmatig rock/metal speel heb ik ook liefst een ride met een goed hoorbare bell en een die natuurlijk tegen een stootje kan.  ;)
Qua prijs heb ik een zeer breed budget, dus dat steekt niet zo nauw.

Iemand suggesties?

Gr. Ken
CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

drfill

ja, je kan een andere ride proberen..  en je zal wel wat tips krijgen..
maar, - en ik weet niet of je hiervoor openstaat - je kunt ook een setje nylon tip
sticks proberen op je huidige cymbals.. dit maakt op ride en hh namelijk groot verschil,
en in metal kan dit wel eens precies de definitie zijn die je zoekt..
of misschien heb je het al geprobeerd..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kend

ja, je kan een andere ride proberen..  en je zal wel wat tips krijgen..
maar, - en ik weet niet of je hiervoor openstaat - je kunt ook een setje nylon tip
sticks proberen op je huidige cymbals.. dit maakt op ride en hh namelijk groot verschil,
en in metal kan dit wel eens precies de definitie zijn die je zoekt..
of misschien heb je het al geprobeerd..
Ik heb dit inderdaad al eens geprobeerd. Hoewel de ride zo iets meer attack krijgt, komt de ride er nog altijd niet genoeg door en blijft de ride nog altijd even stil.


CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

Hoefnix

Het kan ook te maken hebben met balans in je spelen. Als je alle trommels op vol volume speelt komt de ride (ook andere rides) daar bijna niet doorheen.
Je zou het volume op de trommels iets lager kunnen spelen en dan komt de ride beter door.

Probeer eens verschillende stokken op je ride. teardrop tip, ronde tip, dikkere stok, dunnere stok.

Omdat je alleen vraagt om een luidere ride zal je geen echt advies krijgen ;)
De XS20 staat toch niet bekend als een stille ride toch?

Hoefnix

#4
okt 18, 2015, 11:50 Last Edit: okt 18, 2015, 11:54 by Hoefnix
Van de Sabian website:

20" Xs20 Rock Ride
Catalog Id XS2014

Heavy weight means more metal for a solid, highly defined stick response that cuts clearly, and powerful bell for playing hard-hitting grooves.

De beschrijving lijkt me van een luide ride ;)

http://www.sabian.com/en/cymbal/22214x-22-inch-aax-metal-ride, deze?

djska

Ik heb dit inderdaad al eens geprobeerd. Hoewel de ride zo iets meer attack krijgt, komt de ride er nog altijd niet genoeg door en blijft de ride nog altijd even stil.
De oplossing is simpel: je moet in deze situatie de cup helemaal niet met de tip, maar met de schouder van de stok raken!

kend

Van de Sabian website:

20" Xs20 Rock Ride
Catalog Id XS2014

Heavy weight means more metal for a solid, highly defined stick response that cuts clearly, and powerful bell for playing hard-hitting grooves.

De beschrijving lijkt me van een luide ride ;)

http://www.sabian.com/en/cymbal/22214x-22-inch-aax-metal-ride, deze?
Qua stokken heb ik al vrij veel geprobeerd. Ik probeer te letten op de volumes van de toms in verhouding met de ride, maar veel stiller kan ik de toms ook niet spelen of je mist die 'punch' in de muziek. Op de ride kan ik ook niet veel luider spelen want dan gaat hij al snel naar een lelijke crash/trash sound. De XS20 serie heeft nog 2 onderverdelingen, de gewone regular serie en de rock serie. Ik heb de regular.

Ikzelf zat ook al te denken aan de AAX metal ride, maar ik zou liefst van al een meer all around ride hebben. Het gebeurd inderdaad dat ik nogal zware muziek speel, maar ik kan even goed jazz spelen bij een bepaalde groep.

Ik zat ook te denken om desnoods 2 aparte rides te kopen, een voor de zwaardere muziek en een voor lichtere.

De oplossing is simpel: je moet in deze situatie de cup helemaal niet met de tip, maar met de schouder van de stok raken!
De bel zelf is geen probleem. Het is meer het geluid van de ride zelf dat te stil is in sommige situaties.
CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

djska

Ik zat ook te denken om desnoods 2 aparte rides te kopen, een voor de zwaardere muziek en een voor lichtere.
 De bel zelf is geen probleem. Het is meer het geluid van de ride zelf dat te stil is in sommige situaties.
mijn 2 centen: verschillende genres vereisen gewoon verschillende rides. Een medium ride kan breed inzetbaar zijn, maar werkt niet meer in de uitersten metal en lichte jazz. Wel kan je lichte jazz-ride dan weer een prima stevige crash zijn.

kend

mijn 2 centen: verschillende genres vereisen gewoon verschillende rides. Een medium ride kan breed inzetbaar zijn, maar werkt niet meer in de uitersten metal en lichte jazz. Wel kan je lichte jazz-ride dan weer een prima stevige crash zijn.
Ik denk dat het dan zo iets zal worden.
Ik heb veel goede dingen gehoord over de Zildjian Constantinople 22 inch Medium Thin Low Ride en kan deze krijgen bij een vriend voor een paar honderd euro.

Qua metal/rock ride zou ik gaan voor een Sabian HHX 20 inch stage ride.

Zou dit een goede keuze zijn of heeft er nog iemand anders suggesties?
Deze 2 bekkens heb ik al bespeeld en vind ik zeer goed klinken.
CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

HHBBXX

Ik heb veel goede dingen gehoord over de Zildjian Constantinople 22 inch Medium Thin Low Ride en kan deze krijgen bij een vriend voor een paar honderd euro.

Qua metal/rock ride zou ik gaan voor een Sabian HHX 20 inch stage ride.

Deze 2 bekkens heb ik al bespeeld en vind ik zeer goed klinken.
Klinkt alsof je er uit bent. Prima toch? 8)
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

kend

Klinkt alsof je er uit bent. Prima toch? 8)
Inderdaad! Mag slotje op van mij. :)
CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

Omhoog