Basdrum gat

Gestart door Jochem, okt 29, 2011, 08:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jochem

okt 29, 2011, 08:51 Last Edit: okt 29, 2011, 15:39 by Jochem
Ik wil een een gat maken in m'n basdrum reso, maar wat is nou de beste manier om dat te doen?
Ik kwam dit tegen: Is dat wat?

Erik

Dat is de makkelijkste manier om het thuis te doen. Persoonlijk heb ik altijd mijn bassvel meegenomen naar de plaatselijke drumdealer als ik daar heen geen om stokken te halen. Hij sneed altijd gratis en voor niks een ring erin. En voor een prikkie kreeg ik dan een verstevigings-ring erbij.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

timmie

Als er een onvoorzichtige geluidsman een microfoon er doorheen beukt heb je zo meteen een uitgescheurd vel. Ik zou zoiets dergelijks kopen http://www.musik-produktiv.de/de/remo-dynamo-dm-0005-71.html . De sticker op je vel leggen, even aftekenen en dan uitknippen/snijden. Je hebt dan meteen een goede maat en vorm, en bescherming tegen uitscheuren.

Robert-Jan

Het allermakkelijkst is op deze manier;

Scoor dit ding,
http://www.ebay.nl/itm/Bass-Drum-mic-hole-Port-Cutter-tool-HOLZ-or-Drum-Os-/130374289443?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e5ae9c823#ht_4117wt_962

En dan een holz of ring erbij in de gewenste maat..en klaar.

Maar met een blikje kost natuurlijk niets..maar wel ff uitkijken natuurlijk.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drum1964

#4
okt 29, 2011, 12:39 Last Edit: okt 29, 2011, 12:47 by drum1964
Dit had  toch ook in het "PORTHOLES-O-RINGS- KICKPORT-MEGAPORT " topic kunnen staan. * ;)

Mods ?
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Paul


Dit had  toch ook in het "PORTHOLES-O-RINGS- KICKPORT-MEGAPORT " topic kunnen staan. * ;)

Mods ?

Laat het daar maar gaan over die rare apparaten voor in het gat, houden we dit topic voor tips over hoe je zo'n gat netjes maakt. ;)
*Topictitel aangepast

animal


Het allermakkelijkst is op deze manier;

Scoor dit ding,
http://www.ebay.nl/itm/Bass-Drum-mic-hole-Port-Cutter-tool-HOLZ-or-Drum-Os-/130374289443?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e5ae9c823#ht_4117wt_962


Bij mij gratis één te verkrijgen, maar wees gewaarschuwd, het werkt voor geen meter. :(

musiqman

Of geen gat nog makkelijker. Heb er in mn 18" geen(net als geen demping)

En zeker niet omdat een geluidspersoon er niet overweg mee zou kunnen gaan.

Harre

Gewoon zelf doen met een heel scherp mesje is volgens mij nog het makkelijkst. Kun je in alle afmetingen die je maar wilt iets maken...

[spoiler]http://www.google.nl/search?hl=nl&q=scherpe+mesjes&gs_sm=e&gs_upl=959l6503l0l6820l18l9l3l3l4l0l181l1001l5.4l15l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1024&bih=599&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi#um=1&hl=nl&tbm=isch&sa=1&q=stanley+mes&pbx=1&oq=stanley+mes&aq=f&aqi=g-s1g3g-S3&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=9987l14786l0l15168l12l11l0l0l0l0l164l1164l5.6l11l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=7b049ba6c5747b46&biw=1024&bih=599[/spoiler]
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan


Bij mij gratis één te verkrijgen, maar wees gewaarschuwd, het werkt voor geen meter. :(


wuh?

t is zo makkelijk als wat.. :?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Stokmans

Misschien snap ik het niet, maar het lijkt mij het handigst om een vel MET een gat te kopen als je er zo graag eentje in wil hebben.

Verder, in het topic van de kickports (etc.) staat een filmpje over hoe de kickport-meneer zijn gat snijdt. Als je een gat wil, stop er dan een holz ring in, daar krijg je een sjabloon bij, mesje er langs en klaar. Vooral geen haast hebben en als je geen vaste hand hebt vraag je toch gewoon je moeder? :+

FoREVer

Ik zag ooit een youtube filmpje, die warmde een rond stuk ijzer op ( zoals een pannendeksel, alleen dan een kleinere ) en daarna zat er tog een zeer netjes gat in het resovel
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

ArcticLight


Ik zag ooit een youtube filmpje, die warmde een rond stuk ijzer op ( zoals een pannendeksel, alleen dan een kleinere ) en daarna zat er tog een zeer netjes gat in het resovel

Bekijk het filmpje uit de openingspost eens. ;)

FoREVer


Bekijk het filmpje uit de openingspost eens. ;)


Okee ik moet beter opletten. -O- maarja zoiets bedoelde ik dus. anders kun je ook langs iets rond snijden zoals zo'n ding :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

animal


wuh?

t is zo makkelijk als wat.. :?


Hij zat keurig in de verpakking toen ie bij mij arriveerde, ik ga er dus vanuit dat de port cutter nieuw bij mij arriveerde. Her probleem is dat hij niet door het vel snijdt, hij schuift er maar een beetje overheen ......... bot???

Robert-Jan

ik denk het..
Hoewel ik ook wel een beetje kracht moet zetten..het is geen stanleymes oid.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

#16
okt 29, 2011, 22:54 Last Edit: okt 29, 2011, 22:54 by Paul
Ik snap eerlijk gezegd niet dat drummers hier nog moeilijk over doen.

Koop voor 7 euro zo'n Remo Dynamo ring, plak die aan de binnenkant van het vel op de gewenste plek en snijd er met een scherp (stanley)mes langs af. Kan niet fout gaan.
Gelijk bescherming tegen lompe geluidsmannen, omvallende bassdrummic's etc. Verkrijgbaar in zwart en wit.

ArcticLight


Ik snap eerlijk gezegd niet dat drummers hier nog moeilijk over doen.

Koop voor 7 euro zo'n Remo Dynamo ring, plak die aan de binnenkant van het vel op de gewenste plek en snijd er met een scherp (stanley)mes langs af. Kan niet fout gaan.
Gelijk bescherming tegen lompe geluidsmannen, omvallende bassdrummic's etc. Verkrijgbaar in zwart en wit.

+1
Precies zoals ik het gedaan heb. Heb 'm trouwens wel aan de binnenkant (lijkt me ook de bedoeling) dus kleur maakt eigenlijk nog geen eens iets uit.

Nijlpaard

Ik koop zo'n ring en de winkel waar ik hem koop zet hem ook netjes in mijn vel. Moet ik deze wel ff meenemen uiteraard
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Leon

K heb een witte remo ring aan de buitenkant van mn vel. Ziet er wel tof uit ook meteen : )

Polle

Net  hetzelfde als Paul zegt!
Nooit geen probleem mee gehad!
Ring langs binnenkant is altijd mooier vind ik zelf!
JOE PILAR,let's rock your party!!

Dries


Net  hetzelfde als Paul zegt!
Nooit geen probleem mee gehad!
Ring langs binnenkant is altijd mooier vind ik zelf!

Bij mijn Masterworks set heeft helaas iemand.... deze ring aan de buitenkant geplakt. :X
Overigens had ik dezelfde ringen aan de binnenkant gebruik bij mijn vorige drumstel, en het silhouet van deze ring was erg goed zichtbaar in de reflectie van het bassdrumvel. Zal met een coated vel niet aan de orde zijn verwacht ik.
Wellicht mierenneukerij, maar ik stoorde me er wel aan.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Technobeat


Bij mijn Masterworks set heeft helaas iemand.... deze ring aan de buitenkant geplakt. :X


Hahaha , we noemen geen namen maar weten genoeg Freggle .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

bij de beesten af! 

:R

animal

#24
nov 06, 2011, 21:06 Last Edit: nov 06, 2011, 21:07 by animal

Hahaha , we noemen geen namen maar weten genoeg Freggle .


Nou, ik weet het niet, ik heb de kit ook zo gekocht ...... dus vertel , wie was het??  :)

Omhoog