Warming up?

Gestart door March, okt 06, 2015, 17:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

March

Ik ben op zoek naar tips om wat warming up te doen voor ik ga spelen.

Ik oefen om snare te leren spelen bij een slagwerkgroep van de plaatselijke harmonie. Heb individueel les op snare en als ik nu met de groep oefen speel ik voorlopig nog bass om de marsen te oefenen. Maar het doel is wel dat ik ook in de groep snare ga spelen.
Ben 35 jaar dus geen jonkie meer die alles nog 'vers' leert qua spieren, lichaam etc.
Waar ik o.a. tegenaan loop:
- controle van mijn linkerhand is minder dan van mijn rechterhand
- niet lekker los uit de pols spelen
- en soms gewoon niet lekker ontspannen, dat komt pas als ik een tijdje aan het spelen ben.
Ook is het gewoon een kwestie van er lichamelijk goed 'bij' zijn of 'in' zijn. Goed aarden, ademhaling etc.

Ik heb een paar jaar gezongen in een koor en daar begonnen we elke repetitie altijd met een paar korte simpele ontspanningsoefeningen. Dat hielp om er lichamelijk beter klaar voor te zijn om te gaan zingen. Zoiets doen we met de slagwerkgroep niet, maar ik zou het in elk geval voor mezelf wel fijn vinden om een paar oefeningen / tips te hebben. Dat je niet 'blanco' van start staat, zeg maar.

Het zal anders zijn voor mensen die echt drummen (wat veel complexer is), maar wat ik zoek zijn dus echt basisdingen voor eenvoudig snare spelen.
Alvast bedankt!

MatiZ

Allicht heb je hier wat aan:

https://www.youtube.com/watch?v=g2b-VwCDi4I

Maar het gaat er vooral om dat je je spieren in je handen, armen en schouders goed warm maakt met bewegingen (al dan niet met de hulp van je stokken..)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

March

Dank voor de link :)

Wat trouwens ook scheelt is dat ik sinds vandaag thuis ook staand kan oefenen doordat ik een standaard heb gekocht voor mijn oefenpad. Voor mijn gevoel geeft dat wat meer vrijheid in bewegen dan zitten. Maar ik zal het in de praktijk merken :) Met de groep oefenen we sowieso altijd staand en individueel praktisch altijd zittend (achter een kit).

Technobeat

en individueel praktisch altijd zittend (achter een kit).
Achter een kit .... als in ......achter een compleet drumstel ? 8)
Of bedoel je drie trommels naast/aan elkaar bevestigd aan een harnas ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

'Warming-up'. :F Aantal jaren geleden onderstaand filmpie als inspiratie- en motivatiebron genomen; Had ik t'maar niet gedaan! Tot op de dag van vandaag een trauma en minderwaardigheidscomplex aan over gehouden.


Jazz

Man.......
En hij praat er ook nog bij
There is no music without jazz

djska

Enige tijd geleden dit gepost, gebruik het zelf nog steeds (af en toe):
https://drive.google.com/file/d/0B3LYBGbqC7Ycd3VsRTN5Q0pUcFE/edit?usp=sharing
De eerste regels zijn warming-up.

Omhoog