Triggers

Gestart door Jazz, sep 17, 2015, 10:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik zit er aan te denken om mijn hart-snare na te laten kijken. Ik denk dat de gevoeligheid van de snare wel voor verbetering vatbaar is.
Mijn vraag, misschien moeten er andere triggers in maar de werking van n trigger, is dat "t werkt of t werkt niet" ?  Of kun je met n andere trigger verbetering van kwaliteit krijgen ?
De muziekzaak hier in de buurt is denk ik wel schappelijk maar ze willen natuurlijk ook wat verkopen.
Zouden jullie mij hierin wat duidelijkheid in kunnen geven.

Alvast bedankt !
There is no music without jazz

MatiZ

Ik gebruik de Roland RT-10 triggers en daar kun je weinig aan 'verbouwen'. Het is inderdaad aan of uit. Waar ik veel aan heb is met de instellingen in mijn TD-11 spelen. Met name de threshold maakt voor de gevoeligheid van de trigger veel uit.

Dus ik zou jouw drummodule eens binnenstebuiten keren qua instellingen en dan gaan kijken voor modificaties van de trommels.... :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Technobeat


Idd , duik eens goed in de module instellingen , daar valt vaak veel winst te behalen :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ik zal,nog eens goed kijken. Had dat al wel gedaan en volgens mij heb ik er uit gehaald wat er uit te halen is.
Zal er nog eens rustig voor gaan zitten.
There is no music without jazz

Jazz

Ik heb t een en ander wat aangepast en dat scheelt inderdaad n hoop.
Kan wel weer even vooruit.
Bedankt voor de info.
There is no music without jazz

baszuidwijk

Mooi! Ik ben destijds ook best wel even bezig geweest met het instellen van mijn module toen ik de Roland-snare verving door de Diamond. De parameters moet je zelf uitpluizen. Ben bijvoorbeeld nog steeds niet voor de volle 100% tevreden over de cross-stick. Heel heel heel soms krijg ik daar toch nog een rimshot geluid. Het is maar heel heel heel soms, maar desondanks dan toch ergerlijk :(

Jazz

Rimshot lukt hier wel. Heb jij aan de buitenkant van t vel voldoende geluid ?
There is no music without jazz

baszuidwijk

Zeker, het geluid verloopt heel mooi en gelijkmatig als ik van buiten naar het midden roffel (of anders om).

Jazz

Buitenkant ben ik niet zo tevreden over. De rest loopt heel goed.
There is no music without jazz

Jazz

Heb n stukje bij "vellen" gezet maar denk dat t beter hier geplaatst kan worden.

Ik heb mijn drumvel al vandaag binnengekregen maar ik zit wel met een probleem.
Mijn snare was aan de buitenkant al,niet zo geweldig met geluid. De hele binnenkant was geen probleem.
Echter, nu is er geen geluid meer aan de buitenkant en alleen strak in t midden is er wel geluid. Ik heb aan de binnenkant van t vel n stuk tape geplakt maar t maakt niet uit.
Wat kan ik hiermee doen ??
Ik heb t nu open liggen. Moet ik iets met t stuk schuim in t midden ??
There is no music without jazz

kaboemba

Dat schuim is mogelijk aan vervanging toe.
Overigens is een trigger gewoon een piezo element, en is elke trigger eigenlijk gewoon hetzelfde.

Jazz

Dat van die trigger, dat is inderdaad wel helder.
Dat schuim, met wat moet ik dat verwisselen. Moet ik gewoon n stuk schuim kopen en dat erop plakken ?
There is no music without jazz

Otje

Dat schuim is mogelijk aan vervanging toe.
Overigens is een trigger gewoon een piezo element, en is elke trigger eigenlijk gewoon hetzelfde.
Piezo is een onderdeeltje van de trigger. En met de trigger wordt bedoelt o.a.de behuizing  met onderdeeltjes- cone e.d.-en de (jack) aansluiting in z'n geheel  (correct me if i'm wrong). De piezo is het elementje in de behuzing dat 't signaal doorgeeft.
 Jazz; het is hier vandaan moeilijk om te bepalen waarom je snare niet doet van wat je er wel van verwacht.. Het schuim zelf vervangen doe ik ook wel eens. Ik denk overigens niet dat het bij jou de veroorzaker is van de slechte triggering. Kijk ook even of de trigger goed contact maak met de meshead. Kan ook met de spanning van de meshhead zelf te maken hebben. Probeer het eerst zonder te veel te knutselen aan de snare. Zoek desnoods even een techneut of muziekzaak om het probleem voor te leggen

 Het schuim knip ik uit een stuk dat ik ergens nog heb liggen vanuit een oud kussen of zo.. Als het maar de juiste dikte heeft en eigenschappen, knip ik het gewoon op maat..

Jazz

De piezo is die "buis" in t midden ?
Als ik daar aan kom, dat werkt prima.
There is no music without jazz

Otje



zoiets dergelijks; Rechts de piezo, links met cone erop.

Paul

Heb n stukje bij "vellen" gezet maar denk dat t beter hier geplaatst kan worden.
Ik heb je vraag over vellen ook afgesplitst van het het akoestische deel en naar e-drums verplaatst zie http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=341.0

Ik zou de oorzaak in eerste instantie zoeken in de combinatie vel, trigger, en de instelling van de gevoeligheid. Heb je al met die laatste instelling gespeeld?

Een piëzo-element gaat in principe niet kapot, noch wordt die slechter na verloop van tijd. De cone kan na over tijd wel degraderen, dan wordt het materiaal bros en valt het langzaam uit elkaar. Als dat het geval is zou al restjes schuim zijn tegengekomen.

Probeer eerst eens de gevoeligheid in de module aan te passen. Lukt dat niet, controleer dan of de tip goed contact maakt met het vel. Dat kun je controleren door langs de rand van de ketel af te kijken zonder vel erop. Als het goed is, steekt de tip dan ~1 mm boven de rand uit. Zo niet, kijken of je dit bij

Jazz

Ik heb wat foto's gemaakt van de binnenkant. Misschien geeft dat n beter beeld.

[/URL]


[/URL]


[/URL]
There is no music without jazz

Paul

Interessant ontwerp van Hart Dynamics; best wel anders dan het traditionele ontwerp met een metalen brug en schuimkegel.

Simpel ontwerp waar eigenlijk niets aan kapot kan gaan. Een paar draadjes en drie piëzo's; het werkt goed of het werkt helemaal niet.
Zoals gezegd, speel eens met de velspanning en de gevoeligheid in de module.

Jazz

Daar ben ik nogal mee bezig geweest.
Zal t nog eens proberen. Anders hebben we hier nog n vijver
There is no music without jazz

Paul

Werken alle triggers als je er gewoon met je vingers op tikt? (Vel is er nu toch af)

Technobeat


Bedenk wel dat er nu een 3-laags vel op ligt , en als het vorige 2 laagse al maar '' net aan '' was qua gevoeligheid wordt het met een dikkere 3 laags net echt beter op  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Paul,  als ik in t midden aantik werkt t prima.
Ik heb nu de "oude" Remo (1 laags) er weer op liggen. Heb weer geluid maar de buitenkant van t vel blijft niet goed.
Raar is dat ik vanmiddag in de muziekzaak wel geluid kreeg aan de buitenkant op de drum teck. Daar was t aangesloten op de TD 6. In eerste instantie ook niet en ineens was er wel geluid.
Thuis was t weer nada op t nieuwe vel.
There is no music without jazz

kaboemba

Heb je in de muziekzaak mogelijk een andere kabel gehad ?
Probeer dat anders, gewoon een andere kabel (breukje).

Paul

Controleer die dingen inderdaad. De triggers in de pad werken dus gewoon.

Wat Technobeat zegt, een drielaags vel is nogal minder gevoelig dan een enkellaags.

Jazz

#24
sep 23, 2015, 11:25 Last Edit: sep 23, 2015, 11:36 by Jazz
Het is n cart wat hier aan zit. Ik weet niet of je zomaar n ander kabeltje eraan kunt zetten.
Ik denk dat als er nbreukje of zo zou zitten, er ook n hapering hoorbaar zou zijn bij t geluid op t enkelvoudige vel.
There is no music without jazz

Omhoog