Dubbel pedaal los/vast?

Gestart door sixtiek, sep 03, 2015, 17:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

sixtiek

Hi forum,

Ik ben op zoek naar een enkel baspedaal maar zag ergens een DW 2002 dubbelpedaal voor een redelijke prijs. Nou heb ik geen ervaring met dubbeltrappelen en lijkt het me best leuk om mee te experimenteren maar ik denk dat ik het tweede pedaal er ook wel eens af wil hebben, bijvoorbeeld om 'm gemakkelijker mee te nemen. Is dat een beetje simpel te doen? Zijn er forummers die regelmatig de tweede trapper erop+eraf halen? Aanrader?

Paul

Zie onderstaand plaatje. De twee pedalen zijn met een stang, de cardanas, verbonden. Op die cardanas zitten 6 schroeven, 3 aan elke kant.
De buitenste twee bevestigen de cardanas aan de pedalen, met de binnenste schroeven kan je de cardanas in- en uitschuiven zodat je het linkerpedaal (de slave) fijn kan positioneren.

Het antwoord is dus: ja, het tweede pedaal kan je zo loskoppelen om 'm mee te nemen.



Harre

Als je er inderdaad voor een leuke prijs aan kunt komen zou ik het altijd doen. Het werkt net zo simpel als Paul het schrijft: met een stemsleutel draai je de buitenste schroeven los en zo kun je hem uit elkaar halen en dus ook gewoon als enkel pedaal gebruiken. Ik speel enkel of dubbel afhankelijk van welke nummers er in de setlijst zitten, maar over het algemeen is dat meer enkel.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

#3
sep 06, 2015, 18:38 Last Edit: sep 06, 2015, 18:41 by Nijlpaard
Zoek een setje flying dragons van Yamaha. 2 enkelpedalen of een dubbelpedaal. Kan je een thuis laten en 1 meenemen en als je zin hebt kan je dubbelen



Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

andere merken kun je meestal ook loskoppelen.. moet alleen checken of er niks 'rammelt'
van je linkse cam en beater moet eraf..  maar waarom zou je met 2 soorten pedalen gaan
werken ?  ik heb zat auditie's gedaan waar ik met mn dubbel aan kwam zetten..
en dan hoorde je 'o jee' .. (die gaat zitten metalen)  lol..  totdat ze hoorden dat je er ook
subtiel 'mee om kunt gaan' 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Harre

moet alleen checken of er niks 'rammelt' van je linkse cam en beater moet eraf..
De beater hoeft er niet af. Gewoon alleen de veer er op zetten zodat hij overeind blijft staan en je hoeft niets te demonteren ;)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drfill


het zou kunnen dat je beater L er ook af moet, ligt aan de instelling van je L pedaal,
maar zeker als je slave ook een veer heeft kan hij onder een vreemde hoek gaan staan,
als je slave mist..  en ik zou hem er zowiezo af halen als je toch met 1 beater speelt..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Paul

Dat is toch een kleine moeite?

Volgens mij is/was TS gewoon onbekend met dubbelpedalen, en vroeg hij/zij zich simpelweg af of de slave er gemakkelijk af kan als je 'm niet wilt gebruiken.
Het antwoord daarop is kortweg, "ja".
Twee schroefjes en klaar. Als de beater eraf moet nog een 3e schroefje, maar daar komt-ie vanzelf achter of dat nodig is. Laten we het niet onnodig ingewikkeld maken voor TS.

sixtiek

TS hier  :w ... De vraag was inderdaad of de slave gemakkelijk af/aan te koppelen was. Inmiddels heb ik die DW 2002 thuis en het is inderdaad een fluitje van een cent. Allemaal bedankt voor jullie input!

(en ik kon de discussie prima volgen hoor  :+ )

Omhoog