DIY crash met choke. Ervaringen ?

Gestart door Dreamdrummer, aug 06, 2015, 14:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

Ik ben van plan om van een plastic oefenbekken een crash met choke te maken. De vraag is alleen, wat heb ik er, (naast piezo, female jack connector, kabel) allemaal voor nodig en hoe maak je het...?

Op de Vdrums forums lees ik van alles over kopertape e.d. maar ik kom er niet aan uit.

Iemand ervaring mee ?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Paul

Citaat
De vraag is alleen, wat heb ik er, (naast piezo, female jack connector, kabel) allemaal voor nodig en hoe maak je het...?
.. er zal nog iets bij moeten dat aan de module het signaal doorgeeft dat het choke-geluid moet worden ingezet.
Afhankelijk van jouw module kan dat een tweede piƫzo of een switch zijn. De kopertape zal men gebruiken om een switch te maken; dat is een schakelaar die eenmalig geactiveerd wordt zodra je met je hand erop knijpt.
Dit zal allemaal aan elkaar geknoopt moeten worden met een kleine elektrische schakeling, en daarbij moet je opletten dat die schakeling per merk kan verschillen.

Zie bijvoorbeeld onderstaand schema, voor o.a. Alesis modules. Groen aangegeven is de switch, simpelweg twee stukken metaal die de kring sluiten als ze tegen elkaar worden gedrukt. Daarmee wordt signaal naar de module gestuurd dat de choke moet worden ingezet.
Link naar DIY e-cymbal met choke.
Met een beetje zoeken vind je dit soort kant-en-klare schema's ook voor Roland of Yamaha.




Dreamdrummer

Ik heb een Roland TD9 module.
Dank voor je info, we gaan eens op zoek !
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog