PD125 Mesh head

Gestart door Dreamdrummer, jul 28, 2015, 21:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

Van de week heb ik via Marktplaats een PD125 gekocht.
Heb hem vandaag binnengekregen en de pad ziet er nog super uit!

Er is alleen 1 dingetje en ik weet niet of dit ´normaal´ is.

Als je op de mesh head slaat, zacht of hard, hoor je een soort ´extra trilling´
Net of er iets aanloopt zegmaar, beetje lastig uit te leggen.
Ik dacht eerst dat er misschien ruimt tussen de cone en de mesh head zat, maar dit is niet zo.
Ik heb het strakker en losser gedraaid en paar keer opnieuw ´gestemd´ en ook een andere mesh head erop gezet, zonder resultaat.

Ik moet wel zeggen dat hij goed triggerd en je hoort er natuurlijk niets van als je in-ear speelt, dus misschien ben ik aan het mieren-neuken.  8)7
Toch wilde ik ff checken of meer mensen dit hebben :+
(mijn PD105 heeft dit namelijk niet)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Otje

(...
Er is alleen 1 dingetje en ik weet niet of dit ´normaal´ is.
Als je op de mesh head slaat, zacht of hard, hoor je een soort ´extra trilling´
...)
Dit hóort niet, natuurlijk. Ik heb zelf (nog) geen '125' maar diverse malen wel op gespeeld en van een xtra trilling was geen sprake. Het lijkt me dat er iets los zit, in of aan het pad zelf. Wat voor éen is het er eigenlijk; 'X,'Xs, .. ? Eentje die je monteert aan het rack of plaatst op een snarestand? ..Ennuhh ,zit daar niet het euvel want hij kan ,wie weet, door de vorige eigenaar ge(de)moneert zijn, mocht er al dan niet een klem en/of montagebeugel op zitten.

Dreamdrummer

Het is een PD125 die je aan je rack hangt, dus niet op een snarestand zet.
De beugel zit er dus aan gemonteerd.
Ik heb alle schroefjes nagelopen, maar die zitten allemaal netjes vast.

Het is gek genoeg ook alleen als je op de mesh head tikt, dus als je op de rim slaat is het niet!
Ook als ik met mijn vinger op de onderkant van de pad tik, hoor ik het ook niet. :/
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Technobeat


Mmm , je hebt alle schroefjes al nagelopen zeg je .
Ook de schroefjes van de lugs , en de 3 die de cone vasthouden op het uitneembare '' binnenwerk '' ?
Is ook de rimtriggermontage gecontroleerd ?


Misschien zijn bovenstaande punten ook gedaan , ik noem maar wat mogelijkheden waar de extra '' trilling '' vandaan zou kunnen komen .
Want zoals Otje het al zei : Normaal is het niet .

Ben benieuwd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

Alle zichtbare schroeven heb ik gecheckt.
Maar als het een schroefje zou zijn, zou je het toch ook moeten horen als ik op de rim sla...?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Otje

Misschien is het mogelijk om zonder de meshhead het pad aan te sluiten,dus even zonder slagvel de conetrigger voorzichtig met de vinger te 'triggeren' om te achterhalen of de meshhead zelf de veroorzaker is .. :

 :( K#T  hòor! ..en de MP verkoper weet nergens van ?

Dreamdrummer

Nee de verkoper weet nergens van...

Zal dat eens proberen Otje, al denk ik toch dat het op de een of andere manier in de meshhead zit. Je hoort het ook alleen als je de head zonder module aanslaat.
Daarom zei ik ook, misschien ben ik aan het mierenneuken want ik speel in-ear en merk ik er niets van...
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

Denk dat je je er niet zo aan zou storen als t geen punt zou zijn. Het klopt niet.
Wel reuze irritant. Ik hoop dat je snel vind wat t kan verrhelpen.
There is no music without jazz

Otje

Zal dat eens proberen Otje, al denk ik toch dat het op de een of andere manier in de meshhead zit. Je hoort het ook alleen als je de head zonder module aanslaat.
Dat's net wat ik bedoel; de meshhead bestaat uit 2 lagen (double ply). Wie weet' zit er ruimte tussen beide door vuil of verkeerd aanspannen waardoor de ene laag van de andere los zit en bij áanslaan' als het ware de andere raakt door de trilling .

Technobeat

Of ,  als de suggestie van Otje onverhoopt niets oplevert , probeer het omgekeerde :

Haal het '' binnenwerk '' uit de shell en monteer de meshhead weer zo als hij hoort te zitten .
Sla nu met een drumstok op de meshhead , hoor je nu niet het extra geluid dan zit er toch iets niet goed in het '' binnenwerk '' en kun je de oorzaak , zoeken in de meshhead , uitsluiten .

Het blijft een lastige case , hopelijk kom je er uiteindelijk toch achter wat het nu eigenlijk is .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

Ik heb het strakker en losser gedraaid en paar keer opnieuw ´gestemd´ en ook een andere mesh head erop gezet, zonder resultaat
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

 :/  en zo zijn we weer terug bij af...  8)7


Dreamdrummer

Haha dank voor het meedenken jongens!

Ik heb gister met de band geoefend en de PD125 doet het voor de rest puik.
Triggerd zoals het hoort. Flams en ghost notes gaan prima. (gebruik hem als snare)

Het lijkt me toch dat het in de mesh head zit, anders zou je het ook horen als je op de rim slaat toch..? Misschien in de hoop? Ik zal vanavond weer eens op onderzoek gaan.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

djska

Lijkt me gewone een normale 'rammel' voor een wat groter dual-ply vel. Probeer hem wat hoger en gelijk over alle lugs te spannen, dan wordt het gerammel vast minder.

Dreamdrummer

Nou, ik heb de mesh head eens op mijn akoestische tom gezet. Zelfde gerammel.

Zit dus idd in de mesh head en gelukkig niet in de pad zelf.

Problem solved.

Thanks voor het meedenken !
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Otje

Weet iemand waarom een ( 2de hands) PD125 zoveel duurder is dan een PD 120. Ik wil een 12 inch snare aanschaffen. Liefst een "BlacK maar, ja die hebben ze alleen in de '125'. Die kost al gauw €225. En een PD120 staat momenteel op Marktplaats voor €139.
Is de PD125 zoveel beter?

drfill

#16
dec 07, 2015, 20:25 Last Edit: dec 07, 2015, 20:43 by drfill
pd-125 heeft 'trigger in the basket' ..  ipv. een center piezo op een 'steunbalk', rim trigger werkt ook iets beter
360 ° rondom..    als je pd-120 rim-trigger goed positioneert merk je niet zo heel veel verschil tussen 120 /125 ..
dan praat ik over rimshots ..      als je rimshots en stick-clicks wilt spelen, zul je wel wat verschil merken..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

PD 125 kost momenteel bij Bax al 338,= euro 8)7  , dus dan is de keuze van de Marktplaats aanbieding niet al te moeilijk denk ik .
En misschien hapt de verkoper op een bod van 125,= euro :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Zo'n Roland PD 120 heb ik ook gehad. Niets mis mee en wat dr Fill ook schreef, als je pd-120 rim-trigger goed positioneert merk je niet zo heel veel verschil tussen 120 /125. Ergo, misschien wel geen verschil.

Ik heb pas zelf nog zo'n Hart Dynamic aangeschaft, 12 inch, en nadat ik hem goed getriggerd had hoorde ik niet echt veel verschil met de Roland PD125 Misschien was de Roland iets helderder van geluid maar dat kan ook bedrog zijn. Tis niet dat je het tijdens het spelen een valse noot hoort.

Roland is met zijn toms inderdaad erg duur en vraag mij vaak ook af waarom. Alleen al voor de naam ?

Denk dat 125 euro ook een mooi bedrag is. De PD 120 die ik had, had ik voor 150 euro een jaar of 2 geleden gekocht en drie kwart jaar later weer voor dezelfde prijs verkocht. Tis niet zo dat ze hard in waarde dalen




Hoefnix

Simpel: zolang mensen het bedrag willen betalen blijft de prijs hoog.



https://nl.wikipedia.org/wiki/Prijselasticiteit

Otje



Uiteindelijk is het deze geworden; de PD 125Xvoor €219 op Marktplaats. Een goede koop dacht ik zo.
Hij is wel erg zwaar en omdat ik geen snarestand gebruikt maar h'm op de  horizontale stang monteert van een MDS4 rack heb ik deze stang wel extra verstevigd; bang dat deze 'snare'stang anders afbreekt tijdens het drummen .

Dreamdrummer



Uiteindelijk is het deze geworden; de PD 125Xvoor €219 op Marktplaats. Een goede koop dacht ik zo.
Hij is wel erg zwaar en omdat ik geen snarestand gebruikt maar h'm op de  horizontale stang monteert van een MDS4 rack heb ik deze stang wel extra verstevigd; bang dat deze 'snare'stang anders afbreekt tijdens het drummen .
Nice!
Veel speelplezier  !
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

cool..  da's geen geld ook..  snare-stand voelt veel fijner..  veel meer 'centerpoint' dan een 'wiebel-ding',
maar da's mijn mening ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

berreal

Veel plezier ermee!
en prima prijs ook.  :Y
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Technobeat

Hij is wel erg zwaar en omdat ik geen snarestand gebruikt maar h'm op de  horizontale stang monteert van een MDS4 rack heb ik deze stang wel extra verstevigd; bang dat deze 'snare'stang anders afbreekt tijdens het drummen .
Dus idd zoals drFill als zei : Een snarestand is steviger dan de snare-stang , mocht je nog ergens een paar tientjes hebben liggen zou ikzelf ook gaan voor een snarestand .
En misschien heeft één van de forumleden nog wel een stand liggen die je voor een nette prijs kunt overnemen :')  .

Enneheu ....... veel plezier van de vers veroverde PD 125X :)  :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog