4-daagsefeesten Nijmegen 2015 .

Gestart door Technobeat, jul 17, 2015, 19:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat



Ja ja , vanaf morgen is het weer zo ver , dan barst het mooiste feest van Nijmegen weer los .
Een schitterend evenement met vele bandjes met allerlei muziekstijlen .
Ook voor de liefhebbers van bier en andere alcoholische versnaperingen is een zeer ruime gelegenheid om zijn / haar dorst te lessen .

Voor het complete programma zie deze link :

http://www.vierdaagsefeesten.nl/programma/


Maar houd één ding goed in de gaten :







Veel plezier !!!!!!
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

Nu alweer 3 dagen naar de Vierdaagsefeesten geweest en veel bandjes gezien .
Onbekende coverbands ( erg tof om naar te kijken ) en bekendere artiesten met een begeleidings-band .
Zoals op zondag De Staat van zich liet horen op Plein 1944 , en Frank Boeijen een mooi optreden gaf op het '' Museumplein '' ( Kelfkensbos ) die overigens nog steeds wel en cursusje articulatie zou kunnen gebruiken , maar dat ter zijde .
Gisteren was op Plein 1944 de Engelse band Causes te bewonderen die flink aan de weg timmert en al een paar top-40 hitjes op hun naam hebben staan .
Daarna was het de beurt aan Sue The Night , en omdat het maar bleef regenen zijn we na hun optreden weer naar huis gegaan .
Vanavond zijn er niet echt bekende bands / artiesten , maar natuurlijk gaan we wel weer naar Nijmegen en we kunnen kijken naar o.a. de zoveelste versie van 2 Brothers On The 4th Floor op de waalkade en op de Molenstraat is er een optreden van het altijd jong blijvende Re-Play :+  .

Be Continued     
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

pffff ik ben helemaal gaar... :O
Ik had de auto midden in het centrum staan, IDEAAL overdag, spulletjes in en uit de auto laden, maar na de laatste show terug naar huis was een drama  :F
0:40 in de auto gestapt, en pas 1:08 over de Waalbrug, na een boel dronken idioten op de motorkap enzo  :') 2:25 thuis, tegen 3 in bed, en vanmorgen weer 2 afspraken  :')

Trouwens... Loes Swinkels... lekker bandje!  :Y



Anyway... vrijdag weer, en afsluiter The Deaf #doof

Paul

0:40 in de auto gestapt, en pas 1:08 over de Waalbrug, na een boel dronken idioten op de motorkap enzo  :')
Eerste keer? :p

Heeft iemand Willem nog zien spelen?
Ik moet dit jaar helaas verstek laten gaan, zit nu 24/7 in het lab opgesloten om mijn afstuderen af te ronden. Anders was ik ook van de partij geweest!

Technobeat


Op welke locatie en vanaf welke tijd gaan jullie spelen aanstaande vrijdag PaQ ?

Wij lopen meestal een soort route door de stad om zoveel mogelijk bandjes te spotten .
Zo komen we veel op de Grote Markt - Plein 1944 -  Augustijnenstraat ( café van Ouds ) - '' Museumplein '' ( kelfkensbos ) - Koningsplein  - Hertogplein en Faberplein ..
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stokmans

Wel afzien hoor, dat feesten met deze temperaturen. En dan ook nog van die wandelende mensen die het overdag onmogelijk maken om eens lekker op pad te gaan...  ;)

Vanavond en morgenavond nog 2 keer spelen in Dollars, vanaf 23:30 tot een uur of 4. Gelukkig is het vakantie...  :/

paQ

Eerste keer? :p
nope, maar wel eerste keer tijdens de vierdaagse in het centrum gestaan met de auto. (overigens in een lege garage, want ja :P afgesloten)

Op welke locatie en vanaf welke tijd gaan jullie spelen aanstaande vrijdag PaQ ?
Ik speel niet. Veel in ears he :D
morgen eerst bandje bezorgen op Hertogplein, dan FOH Valkhof festival, dan Weekend Warriors op 1944 en dan terug naar Valkhof The Deaf.

en dan Zaterdag misschien zwarte cross, Zondag sowieso, en zondagavond Damaris A'dam... daarna ben ik helemaal versleten denk ik

Technobeat

Ik speel niet. Veel in ears he :D
Oké , dus je bent meer van de technische ondersteuning en het drummen is meer een hobby dan inkomsten ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

willem4130

Had dit topic helaas niet gezien. Was veel te druk met de organisatie van het podium bij Café Van Ouds.
4 van mijn vrienden zijn eigenaar van deze kroeg (als hobby, naast hun 'normale' baan...) en sinds vorig jaar doen we ook mee aan de Vierdaagse. Dat was voor ons de eerste mogelijkheid dat het kon. Dit jaar een stuk groter uitgepakt n.a.v. de analyses van vorig jaar.

Ik zit samen met 2 eigenaren, de bedrijfsleider en een collega van mij in het projectteam voor de Vierdaagsefeesten en zodoende zijn we al een maand of 8 geleden begonnen alles te organiseren. Omdat ik ook een vinger in de pap heb hadden we weer twee podia en 4 bands per dag (en daarmee vd kroegen veruit de meeste bands die week).

Het succes overtrof al onze verwachtingen (zelfs die van de meest gunstigste scenario's)! Tijdens de week doe ik voornamelijk het stage management en zorg dat er altijd live-muziek is (dus snel omprikken, soundchecken e.d.). Dus helemaal kapot maar ook zeer tevreden. Volgend jaar weer een tandje groter  :)

Heb ook nog 5 keer gespeeld her en der in de stad. Helaas geen mogelijkheid gezien bij andere podia te kijken maar ongetwijfeld was het op veel plekken weer genieten :-) Blijft een super mooie week - ook voor niet-Nijmegenaren.

Met de auto is het inderdaad vaak lastig maar je had beter via de nieuwe brug kunnen rijden PaQ. Aan die kant van de stad is er niet zoveel drukte ;)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Technobeat

Onze complimenten voor de voltallige organisatie van café Van Ouds Willem *O*  .
Want dit is een wel erg tof concept , als de band ( met drummer ) pauze heeft wordt meteen '' overgeschakeld '' naar het hoge podium waar meestal een akoestische gitarist - zanger en keyboardplayer hun kunnen ten gehore brengen en de stemming er lekker in houden .
Dus geen dj die simpel zijn harde schijf even leeg komt tetteren in de pauze , nee ..... het is alles live wat de klok slaat in het mooie concept van café van Ouds .
En het werkt als een speer , er komt meer dan genoeg volk op af .

Don`t give up the good work Willem :)  :)  .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

willem4130

Thanks Technobeat!

Het is een heel gedoe zo maar het werkt wel.

We gaan binnenkort bespreken om volgend jaar twee grote podia tegenover elkaar te zetten zodat we echt alle kanten op kunnen. Vanaf het kleine podia is het - zeker op die hoogte - lastig om de aandacht van het publiek vast te houden. Maar altijd beter dan een DJ in mijn ogen  :)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Technobeat

#11
jul 31, 2015, 21:49 Last Edit: jul 31, 2015, 21:55 by Technobeat
We gaan binnenkort bespreken om volgend jaar twee grote podia tegenover elkaar te zetten
Dat zou helemaal vet zijn :)  , en ruimte genoeg maken voor de drummer en zijn gear want die zit zo nu en dan in een hoekje weg gestopt en dat zou niet moeten want hey : De Drummer is toch de drijvende kracht van een band :')  en  die verdiend een ere plaats 8)  .
Maar ik begrijp het natuurlijk wel hoor , er moet ook voldoende plek zijn voor het geld inbrengend publiek die met een biertje / wijntje van de bar in de hand luistert naar hetgeen er gebracht wordt .

ik spreek nu even voor mijzelf , de hele week zijn mijn vriendin en ik vele malen de stad doorgelopen , en alleen bij podia met een drumstel blijven wij staan en gaan we een deel van de show aandachtig bekijken , en heel gek ..... ik heb eigenlijk de meeste aandacht voor de drummer ( zijn kit en zijn playing style ) .

In ieder geval heel veel succes met de organisatie en ik hoop echt dat die 2 grote podia er gaan komen , was het maar alvast weer de 3e week van Juli 2016 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

willem4130

Het podium mocht van de gemeente niet groter dan dit. We hadden ook een drumriser maar gezien de afmetingen van het podium was dit simpelweg niet praktisch.

Qua vergunningen is het allemaal een drama, anders hadden we dit jaar al wel gedaan wat ik eerder omschreef volgend jaar te willen doen. Maar je moet een beetje recht van spreken krijgen (het is ook wel een beetje vriendjespolitiek allemaal).
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Omhoog