Beste monitor/versterker met beperkt budget

Gestart door Bert, jun 14, 2015, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bert

Hallo,


Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst online was, maar ik heb weer een vraag 8)7

Ik heb nu als versterker een Alto SXM 112A, en ik ben hier opzich best tevreden mee, maar ik heb bij een flink aantal tonen op hoog volume dat het geluid behoorlijk vervormd, waardoor ik maar een paar van mijn kits ook via mijn versterker kan gebruiken zonder dat ze al te veel vervormen.
 
Ik had volgens mij een jaar geleden een Laney CP nogwat gekocht op aanraden van een forumlid hier. Die deed het perfect tot hij de volgende dag spontaan vlam vatte tijdens een jamsessie... :? wss opgeblazen...

Van het bedrijf waar ik hem vandaan had kreeg ik toen het aanbod voor de Alto.
Ik wilde de Laney vanwege de grootte van de speaker, en die van de Alto is kleiner en ik denk dat hij daarom niet even goed elke toon aankan.

Daarom kom ik nu bij mijn echte vraag: wat is volgens jullie de beste speaker/monitor/versterker voor een niet al te hoge prijs? Ik heb ongeveer een budget van E.250 - E.300,-

Ik hoor het graag,

Mvg Bert
Roland TD-11K met CY-13

ddrsonor

Voor dat budget, een 2e hands Mackie SRM 450 of DB Tecnologies Opera 605D op de kop proberen te tikken.

Bert

Bedankt voor je antwoord! Ik zal er even naar kijken.
Roland TD-11K met CY-13

drfill

#3
jun 16, 2015, 18:19 Last Edit: jun 16, 2015, 18:51 by drfill
ik heb nu al 2 jaar een 'the box'   http://www.thomann.de/nl/the_box_ma150.htm
(voor mij is dit prima spul..  en nieuw ; )    dat die Alto 800 W is, geloof ik niets van.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Bert

Hoi drfill, die speaker ziet er qua specs ook goed uit en de prijs ziet er ook leuk uit :P
Wat was ook alweer een beetje de minimum doorsnee van de speaker voor goed geluid? Ik dacht iets van 15'' toch, om de lagere tonen ook goed te kunnen laten klinken? Want mijn Alto is volgens mij 12'' en die kan dat dus niet zo goed...
Roland TD-11K met CY-13

drfill

15" kan lagere freq aan dan 12" ..idd    'goed' geluid is relatief en ik zal de drivers van thomann niet vergelijken
met bv. duurdere Mackie maar voor mij is het goed genoeg..  dat 'thebox' een 2" tweeter heeft ipv. 1" (Alto) is dan weer beter..
 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog