Cup/ride

Gestart door Jazz, jun 13, 2015, 13:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik heb n CY12 R/ C
Aansluiting op de cup. Maar ik weet niet of t te maken heeft met de beperking van de TD3 module. Ik moet wel heel hard slaan wil ik n cupgeluid krijgen. En goed mikken.
Kan ik deze beter afgesteld krijgen of is dit gewoon lastig.
There is no music without jazz

djska

Ik heb n CY12 R/ C
Aansluiting op de cup. Maar ik weet niet of t te maken heeft met de beperking van de TD3 module. Ik moet wel heel hard slaan wil ik n cupgeluid krijgen. En goed mikken.
Kan ik deze beter afgesteld krijgen of is dit gewoon lastig.
Klopt, is bekende fix voor, heb ik ook gedaan met de CY-12. Rubber laag er aftrekken en bij de cup even een extra ringetje plastic folie tussen leggen. Zal de link even opzoeken. Maar je kunt het zo vinden op vdrums.com.

Otje

#2
jun 13, 2015, 19:43 Last Edit: jun 13, 2015, 19:48 by Otje
Jazz, ik ken het probleem , ik heb het nl ook, de bell klinkt niet héel ovetuigend.  Ook niet op mijn CY-15 !De oplossing zoals door Djska voorgesteld durf ik nog niet aan, ik maak het eerder nog erger dan dat het al is.. . Of is het werkelijk zo makkelijk Djska? 'Keb het filmpje even opgezocht en geplaatst.



*Ennnn... geeft duidelijk een hoorbaar verschil ?

Jazz

Ziet er simpel uit maar ik begin al spontaan te transpireren bij de gedachte om t
uit elkaar te halen.
Is het echt zo simpel ?
There is no music without jazz

Jazz

Nou, ik heb n poging ondernomen.
Nu heb ik helemaal geen cupgeluid meer.
There is no music without jazz

Otje


Jazz

Ik heb de tape weer verijderd. In eerste instantie alleen maar de ride.
Sensitivity nog eens op zn hoogst gezet en met resultaat.
Als ik op de rand onder de cup sla, of beter gezegd vanaf, heb ik de cup.
Kan nu gewoon met de tip van de stok rustig aantikken.
Ik snap de logica er nog niet helemaal van maar zo goed heeft t tot nu toe niet gelopen.
There is no music without jazz

Jazz

Net nog even gespeeld en mn ride heeft nog niet eerder zo lekker en relaxed aangevoeld.
Al zo vaak van alles uitgeprobeerd en t bleef maar irritant.
Wat er nu daadwerkelijk anders is ? Who knows.
There is no music without jazz

Technobeat


Moraal van dit verhaal : Vraag niet HOE het kan maar profiteer er van :+  :Y  :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Nou ja , kwam ik net het eerste beste filmpje op YouTube tegen met een '' fix '' voor de cup soundtrigger .....
Baat het niet schaad het niet , gewoon eerst proberen voor je het cymbal open gooit , kan altijd nog .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Filmpje zie ik nog niet (i-pad)
There is no music without jazz

Omhoog