Soundsample drumtriggers

Gestart door PorcaroPie, mrt 29, 2015, 13:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

PorcaroPie

Kwam op marktplaats een advertentie tegen van soundsample drumtriggers voor de onwaarschijnlijke prijs van €25,- voor 5 triggers.

Toch nieuwsgierig, ben ik op hun website gaan kijken en heb wat vragen gesteld via het contactformulier. Hier werd adequaat op gereageerd, dus heb ik het gokje maar gewaagd.

Vooropgesteld, ik ben  geen professionele drummer, om een idee te geven, probeer  al  4 weken de "rosanna-shuffle" onder de knie te krijgen en mijn drumstel is een tweedehandsje van MP.

Terug naar de triggers, deze werden geleverd inclusief bevestigingsmateriaal en zien er eigenlijk wel OK uit. Het monteren was geen probleem. 

Het plaatsen van de het element op het drumvel was echter een heel andere ervaring.

De  triggers zijn erg gevoelig,  wat ik ook probeerde, bij een hardere slag werd de drummodule (alesis D4) steeds dubbel getriggerd. Ook met  aanpassingen van de de module-instellingen wilde het mij niet lukken.
Een vriend adviseerde om de triggers niet aan de zijkant maar aan de bovenkant van de rim te plaatsen.  Het idee daarachter is dat een slag kennelijk meer zijwaartse variatie kent dan verticale. Hoe dan ook, voor mij heeft het gewerkt en ben heel tevreden met het resultaat.

Voor de volledigheid de samenstelling van mijn set. snare en toms zijn op deze manier getriggerd en zijn voorzien van dempmatten.  Voor de bekkens maak ik gebruik van de hun bekken-triggers, maar heb ze niet  bevestigd op een echt bekken + dempmat, maar gebruik de kunststof oefenbekkens van Stagg voor +/- € 5,-per stuk (aanrader!). Mijn hihat en kick zijn van Roland

Tot zover mijn ervaring

Robert-Jan

Hoi en welkom.
Je hebt eerder hetzelfde gepost in een topic wat ook over deze triggers gaat.
Eén topic is genoeg ;) daarom gaat deze dicht.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog