SoundSample Triggers

Gestart door Dreamdrummer, feb 25, 2015, 15:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

Ik was op marktplaats naar triggers aan het zoeken en toen kwam ik een advertentie van SoundSample.nl tegen.

Heeft er iemand ervaring met deze triggers?

Ze zijn ontzettend goedkoop, dus het lijkt me een utopie dat deze naar behoren werken als triggers van Roland/Ddrum of 628drums ?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Paul

Ziet er uit alsof ze letterlijk een stuk draad netjes aan een piëzo-element hebben gesoldeerd en dat verkopen als trigger. Bij sommige triggers hebben ze dan nog net de moeite gedaan om een krimpkousje of iets dergelijks over de piëzo te doen.
Ik zou er niet veel, zeg maar gerust niets, van verwachten. Maar wat wil je ook voor deze prijs, 5 stuks voor €20,-. Voor dat geld kan ik amper de piëzo-elementen, bekabeling en connectors kopen, laat staan het in elkaar zetten.

Robert-Jan

Soundsample ook niet..dit zijn triggers met 100 verschillende merknamen..made in china.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Toch zijn die triggers niet meer dan een 35mm piezo van €0,40 een stukje kabel (€1,00 p/m) en een 6,3mm jack input (€ 2,20)..
Dus dan is €20,0 nog behoorlijk aan de prijs..
Je kunt serieus geld besparen als je zelf een btj gaat hobbiën.. [emoji4]
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

stefan

Oh... Zie nu pas dat her per 5 stuks is..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Dreamdrummer

Dank voor de reacties.

Zou het wat zijn om inderdaad verder mee te hobby-en ?
Door er zelf bijvoorbeeld cones op te zetten etc ?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Paul

Het kan, maar of het de moeite is. Zoals Stefan voorrekent kost het iets meer dan €2,50 om er een zelf te maken, moet je alleen even twee draadjes kunnen solderen.
Overigens schijnt bij cones de stijfheid van het schuim heel belangrijk te zijn voor het triggeren. Goede cones zijn via eBay te koop, meestal zit het piëzo-element er al aan.

Dreamdrummer

Zit wat in, al ben ik zelf niet zo'n hobby-bob  :+

Zijn deze kant-en-klare triggers van 628drums wat ?

http://www.682drums.com/Trigger-kit-p-16161.html



Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Paul

Bijvoorbeeld, of zoiets: http://www.ebay.com/itm/Pack-of-5-Foam-cone-trigger-for-DIY-electronic-drum-/201097465261?pt=LH_DefaultDomain_210&hash=item2ed257cdad

Legio varianten. Het idee van zo'n cone is echter heel anders dan de piëzo-trigger van SoundSample. Zo'n cone wordt middels een brug van onderaf tegen het vel geplaatst. Dat systeem gebruikt Roland, en ook veel zelfbouwers om een a-kit om te bouwen naar e-kit.
Vanwege de brug in de ketel en gebruik van meshheads (anders dempen de cones het akoestische vel) is dit wel een permanente oplossing. Het idee van de SoundSample is juist een goedkope versie van systemen à la Ddrum Red Shot triggers: snel erop klikken, zonder vellen te wisselen of iets dergelijks.

Nu ik er trouwens naar kijk, lijken de Ddrum triggers me ook niet heel ingewikkeld: stuk schuim met een piëzo, maar dan aan de rand van het vel middels een klem aan de hoop. Dat stuk schuim maakt het iets luxer dan de SoundSample piëzo's, en de klem zorgt ervoor dat de piëzo niet rond blijft stuiteren op het vel (en dus veel valse triggers geeft). Zou je ook simpel na kunnen bouwen volgens mij.

Dreamdrummer

#9
feb 26, 2015, 13:54 Last Edit: feb 26, 2015, 13:55 by Dreamdrummer
Helder verhaal Paul!
Net zoiets als de losse triggers van Roland dus : http://www.bax-shop.nl/elektrische-drumstel-onderdelen/roland-rt-10k-kicktrigger/product-details.html?gclid=CKCsgMrT_8MCFSbmwgodjIcAUw

Denk dat ik die triggers van 628Drums eens ga proberen, omdat je dan geen brug hoeft te maken in je ketels. Ik wil mn A-kit ook nog wel af en toe eens akoestisch gebruiken.

Dank voor de info iig ! 8)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

PorcaroPie

Ben nieuw hier, maar het leek me aardig mijn "gebruikerservaring" te delen.

Inderdaad aangetrokken door de  aantrekkelijke prijs van de soundsample triggers, ben ik eerst op hun website gaan kijken en heb wat vragen gesteld via het contactformulier. Hier werd adequaat op gereageerd, dus heb ik het gokje maar gewaagd.

Vooropgesteld, ik ben  geen professionele drummer, om een idee te geven, probeer  al  4 weken de "rosanna-shuffle" onder de knie te krijgen en mijn drumstel is een tweedehandsje van MP.

Terug naar de triggers, deze  werden geleverd inclusief bevestigingsmateriaal en zien er eigenlijk wel OK uit. Het monteren was geen probleem. 
Het plaatsen van de het element op het drumvel was echter een heel andere ervaring.
De  triggers zijn erg gevoelig,  wat ik ook probeerde, bij een hardere slag werd de drummodule (alesis D4) steeds dubbel getriggerd. Ook met  aanpassingen van de de module-instellingen wilde het mij niet lukken.
Een vriend adviseerde om de triggers niet aan de zijkant maar aan de bovenkant van de rim te plaatsen.  Het idee daarachter is dat een slag kennelijk meer zijwaartse variatie kent dan verticale. Hoe dan ook, voor mij heeft het gewerkt en ben heel tevreden met het resultaat.

Voor de volledigheid, mijn snare en toms zijn op deze manier getriggerd en zijn voorzien van dempmatten.  Voor de bekkens maak ik gebruik van de hun bekken-triggers, maar heb ze niet  bevestigd op een echt bekken + dempmat, maar gebruik de kunststof oefenbekkens van Stagg voor +/- € 5,-per stuk (aanrader!).

Tot zover mijn ervaring

Technobeat


Triggeren de SoundSample triggers zowel head als rim PorcaroPie of moet daarvoor op de head en rim een aparte trigger worden gemonteerd ?
En zou je een foto kunnen plaatsen van de door jou gemonteerde trigger aan de bovenkant van de rim ?

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

#12
mrt 30, 2015, 12:18 Last Edit: mrt 30, 2015, 14:45 by Dreamdrummer
Ben inderdaad ook benieuwd naar foto's van die posities en van de hele kit! :-)

Ook ben ik benieuwd of het mogelijk is om een bow/bel ride te creëren hiermee.
Hoe is dat bij jou PorcaroPie ?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

PorcaroPie

Sorry voor de verlate reactie (word geacht te studeren hier!).

De trigger is direct gekoppeld aan het drumvel en maakt geen (direct) contact met de rest, dus een rimslag wordt niet opgepikt. Geen idee of een extra trigger (bij de rim) dit wel zou doen, maar zou voor de snare wel erg mooi zijn.
Ook de suggestie voor een ride met bow/bel-zones,  is ook zeker de moeite van het proberen waard.
Ben over anderhalve week weer thuis, zal dan het resultaat met jullie delen.

Hoe kan ik hier trouwens foto's uploaden?

djska

Nog idee voor goedkope cones: van die simpele cylindervormige gele oordopjes, werkt prima!

drummer gerbie

Klopt, gebruik ik ook.  werkt top

Dreamdrummer

Hoe zou je deze triggers op een mesh head kunnen plaatsen?
Moongel werkt volgens mij niet op mesh head, evenmin als tape/gaffa tape...?

Ik ga er denk ik eens eentje bestellen om te proberen...
Maar hoe blijven ze zitten ?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Technobeat

Hoe zou je deze triggers op een mesh head kunnen plaatsen?
Moongel werkt volgens mij niet op mesh head, evenmin als tape/gaffa tape...?Maar hoe blijven ze zitten ?
De triggers worden met dubbelzijdig tape bevestigd , maar meshheads is één van de weinige wat bijna niet toelaat om er iets op te plakken .
Als je het aan durft kun je een trigger onder de meshhead LIJMEN , dan blijft hij wél goed zitten .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

Toch wat triggers aangeschaft.
Werkt verrassend goed!

Zie Post je E-kit thread :-)

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog